בזמן שכל העולם דיבר על "הריקוד האחרון" של לאו מסי, על האמביציה של כריסטיאנו רונאלדו או על הסמבה של ניימאר, היה כדורגלן שהגיע לקטאר ומעטים זרקו מבט לכיוונו. אולי בגלל שהוא נראה קצת קטן, לובש חולצה עם משבצות אדומות והנבחרת שלו אף פעם לא נספרת כמי שיכולה לזכות בתואר – וזה למרות שהיא סגנית אלופת העולם.
אז הערב (21:00) לוקה מודריץ' יוביל את קרואטיה אל הדשא בחצי גמר המונדיאל מול ארגנטינה וינסה לעשות את הדבר הכי טבעי עבורו – לנצח. כי ככה הקרואטים התחנכו: יש משחק, יש מאבק וכולנו עולים בביטחון גמור שאנחנו הולכים לנצח בו. לוחמים שלא רואים בעיניים ולא מוותרים עד השריקה האחרונה.
אז איך מצליחה קרואטיה להפתיע בכל פעם מחדש, גם אם הכדורגל שלה הוא לא הכי מלהיב בתבל? והאם זו בכלל הפתעה או שאנחנו שבויים בקונספציות לא מעודכנות שהולכות תמיד עם הנבחרות הנוצצות? מה באופי הקרואטי הופך מדינה בת ארבעה מיליון איש ליצרנית של ספורטאי-על, ולא רק בכדורגל?
1 צפייה בגלריה
מפוצלת לאו מסי לוקה מודריץ' מונדיאל במדבר
מפוצלת לאו מסי לוקה מודריץ' מונדיאל במדבר
מכירים מצוין מהקלאסיקו. מסי ומודריץ'
על פניו, ארגנטינה צריכה להיות מרוצה מכך שהיא לא תפגוש בשלב הזה את ברזיל האיכותית, אבל האם המאץ'-אפ מול הקרואטים יאתגר אותה בצורה שהיא לא מוכנה אליו? האם מודריץ', היריב שמכיר את מסי היטב משלל מפגשי עבר בקלאסיקו הספרדי, יעצור את המסע של הארגנטינאי אל התואר היחיד שחסר לו?
עם כל השאלות האלו ועוד התמודדו שליחי ynet ו"ידיעות אחרונות" בקטאר, יאיר קטן ואורי קופר, בפרק שמנתח את יחסי הכוחות בחצי הגמר הראשון הערב ועל הדרך מסיר את הכובע בפני הנבחרת הקרואטית.
וגם: איציק שאשו חוטף עצבים על כל פסטיבל הדמעות הקולקטיבי בחסות רונאלדו וניימאר ומעניק למודריץ' את התואר הכי חשוב מבחינתו: ה-גבר של המונדיאל.
האזינו לפרקים נבחרים של הפודקאסט מונדיאל במדבר:
הפודקאסט מונדיאל במדבר עוסק בכל הנושאים הגדולים והקטנים של הצגת הכדורגל הגדולה בקטאר, מביא סיפורים, ניתוחים מקצועיים, דיונים סוערים כמו שרק ספורט מסוגל לייצר, ומלווה מקרוב את המונדיאל עם שליחי "ידיעות אחרונות" ו-ynet בקטאר. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת האפליקציות שמתחת לנגן, או בכל אחד מהמקומות שבהם אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים.