את צילומי האוהדים הנרגשים של סעודיה אי אפשר היה לפספס, ובטח לא את קטעי השדרים הערבים שמתארים את הגול הנפלא של סאלם אל-דאווסארי. התרגולת מוכרת: נבחרת ערבית שאיש לא נתן לה סיכוי מנצחת אימפריה מסדר הגודל של ארגנטינה (סומנה על-ידי רבים כפייבוריטית לזכייה במונדיאל) והחגיגה הצבעונית תופסת ווליום מוגבר ומסולסל.
כשהחגיגה הזו מתרחשת במונדיאל הראשון אי פעם במדינה ערבית, יש לכך משמעות גדולה עוד יותר. הרוח הגבית שקיבלו שחקני סעודיה, כמו גם אלה של טוניסיה (תיקו מרשים מול דנמרק החזקה) ושל נבחרת מרוקו (תיקו מול סגנית אלופת העולם קרואטיה), חילצה מהנבחרות הערביות מוטיבציה אדירה שבלטה על הדשא.
האם אנחנו באמת בפתחו של אביב ערבי בגרסת הכדורגל או שמדובר בהבלחה זמנית שנובעת מהתחושה הביתית במונדיאל שנערך במזרח התיכון? בפודקאסט מונדיאל במדבר עסקנו בהרחבה בנושא, ניתחנו את מקור הכוח של סעודיה ואיך ייתכן שנבחרת שכל הסגל שלה מבוסס על שחקנים מליגה חלשה יחסית מביכה בצורה כל כך דרמטית את ארגנטינה, שנראתה חסרת אונים מולה.
1 צפייה בגלריה
סאלם אל דאווסרי שחקן נבחרת סעודיה
סאלם אל דאווסרי שחקן נבחרת סעודיה
סאלם אל דאווסארי חוגג סנסציה של פעם בחיים
(צילום: AFP)
יאיר קטן ניסה לענות על השאלות הקשות, ובדרך חטף את כל הביקורות על נפילת הפרשנים שהתעקשו שזה יהיה ניצחון רב-שערים של מסי ולהקתו.
בפרק היום גם שוחחנו עם שליחי ynet ו"ידיעות אחרונות" רז שכניק ועוז מועלם, שנמצאים בקטאר ומספרים איך המונדיאל נראה מגובה הדשא, אלו תגובות הם מקבלים מהמקומיים כשהם שומעים שמדובר בעיתונאים מישראל ומה התמונה הכי סוריאליסטית שייקחו מהשבוע הראשון למסע שלהם בנסיכות הקטנה במפרץ הפרסי.
וכמובן, גם איציק שאשו תפס טרמפ על החפלה הערבית, הודה שקצת חסרים לו שמות כמו מוחמד סלאח והסביר למה חאלד חלאיילה לא משחק במונדיאל (כן, זה קשור לכרטיסים צהובים).
האזינו לפרקים הקודמים של הפודקאסט מונדיאל במדבר:
הפודקאסט מונדיאל במדבר עוסק בכל הנושאים הגדולים והקטנים של הצגת הכדורגל הגדולה בקטאר, מביא סיפורים, ניתוחים מקצועיים, דיונים סוערים כמו שרק ספורט מסוגל לייצר, ומלווה מקרוב את המונדיאל עם שליחי "ידיעות אחרונות" ו-ynet בקטאר. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת האפליקציות שמתחת לנגן, או בכל אחד מהמקומות שבהם אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים.