הקבוצה של זהבי בארבע השנים האחרונות - גוואנגז'ו R&F, ניסתה להשאירו בליגה הסינית עד הרגע האחרון. חלק מהניסיונות כללו הצעה של חוזה חדש לארבע שנים תמורת 28 מיליון דולר, לפני שיצא למשחקי הנבחרת, אבל זהבי סירב.
זהבי בהולנד: כל הכתבות
הסינים עדיין לא העבירו את השחרור הבינלאומי שלו, ובמידה ולא יגיעו להסדר פיצוי בנוגע לארבע המשכורות שעוד נותר להם לשלם, זהבי עלול לפנות בקרוב לפיפ"א כדי לדרוש את השחרור ולאחר מכן לתבוע את הסכומים המגיעים לו מהקבוצה.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
יפנה לפיפ"א? ערן זהבי בגוואנגז'ו
(צילום: Getty Images)
"לא כל אחד ואולי אף אחד היה עוזב מיליונים מאחריו כדי להגשים חלום ספורטיבי בגיל 33", כתב סוכנו של זהבי, רונן קצב. "אבל זה ערן, הלך עם הלב והתחושות שלו עד הסוף, ואני גאה בו על כך". החלוץ הוסיף: "עשיתי מספיק בסין, אני רוצה אתגר גדול, וליהנות".
זהבי הפך למלך השערים בליגה הסינית, עם 29 שערים בעונה החולפת. התואר של סגן מלך השערים במוקדמות היורור האחרון, לאחר שכבש 11 כאלה, והעובדה שלא היה צורך בדמי מעבר - הפכו את זהבי למבוקש בקרב קבוצות רבות וסוכנו קיבל מספר פניות רשמיות. סביב זהבי הייתה התעניינות בפרמייר-ליג - בלידס וניוקאסל, וגם בספרד אצל סביליה ובטיס. אי אפשר לשכוח גם את הסאגה הגדולה בטורקיה עם ההצעות מבשקשהיר ובשיקטאש.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
יפה לו אדום?
(צילום: פ.ס.וו איינדהובן)
אחת ההפתעות הייתה ממש לפני החתימה באיינדהובן, כשהיריבה המושבעת איאקס ניסתה לבצע מחטף, והגישה הצעה רשמית ממש לפני החתימה. קשר הנבחרת כבר סיכם אצל היריבה הגדולה והחליט שלא לחזור בו מההחלטה. מי שיצר איתו קשר, היה המנהל המקצועי של איאקס, המאמן אריק טאן האח. "זהבי הוצע על ידי סוכניו", אמר לתקשורת ההולנדית.
4 צפייה בגלריה
טאן האח
טאן האח
ניסיון של הרגע האחרון. טאן האח
(צילום: gettyimages)

החוזה נחשף: מענקי שערים, בישולים ומספר משחקים

החוזה האחרון של ערן זהבי בגוואנגז'ו עמד על 12 מיליון דולר נטו לעונה, עוד לפני מענקים שונים שהגדילו אותו ל-15 מיליון דולר. כשהחליט לחזור לתחנה שנייה באירופה, זה היה ברור שהשכר יפחת משמעותית. אבל בניגוד למדיניות הנהוגה בפ.ס.וו איינדהובן, שכרו של זהבי יהיה גבוה במיוחד במונחי הליגה ההולנדית, הגבוה בקבוצה ואחד הגבוהים בהולנד.
מתברר כי החוזה של זהבי יהיה כזה: שכר בסיס של 2.5 מיליון אירו - יותר מכל הצעה אחרת שקיבל, ויורכב ממענקים נוספים שעשויים להוביל את החלוץ לקבל שלושה מיליון אירו לעונה.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ירוויח פחות מבסין, אבל הרבה במונחים הולנדיים
(צילום: פ.ס.וו איינדהובן)
זהבי קיבל מענקים יייחודיים שחלקם נחשפים כאן לראשונה: במקרה שישיג 20 שערים ובישולים לעונה, יזכה למענק של 250 אלף אירו. מענק נוסף הוא השתתפות בלפחות 25 משחקים של המועדון, ששווה עבורו עוד 250 אלף אירו. מעבר לכך, במידה ויזכה במלכות השערים בליגה ההולנדית, הוא יקבל מענק של 350 אלף אירו, ומקרה של אליפות שמשמעותה כניסה לשלב הבתים של ליגת האלופות יהיה שווה עבורו 350 אלף אירו. גם אם יעלה דרך המוקדמות בעונה הבאה יקבל סכום דומה.
יתר הבונוסים באיינדהובן הם רוחביים וגם זהבי ירוויח מהם. עלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית וכל שלב בנוקאאוט יהיה שווה 100 אלף אירו, כך שהוא יוכל להגיע לשלושה מיליוני יורו בעונה סך הכל. מדובר באחד החוזים הגדולים בהולנד, כשדושאן טאדיץ', שיאן השכר באיאקס, מקבל על פי דיווחים כ-50 אלף אירו בכל שבוע, כ-2.6 מיליון אירו לעונה.
פורסם לראשונה: 08:52, 21.09.20