שבדיה – דרום אפריקה 1:2

זה היה משחק חד צדדי עם החזקת כדור של 69 אחוזים של השבדיות ונתון מדהים של 13 קרנות לעומת אחת בלבד של הדרום אפריקאיות, אך הוא היה דרמטי במיוחד.
מונדיאל הנשים 2023
שבדיה (מקום 3 בדירוג פיפ"א), שחולמת להניף את התואר 20 שנה אחרי שנעצרה בגמר, נקלעה לפיגור מפתיע בדקה ה-48 אחרי שהילדה מגאיה כבשה את השער השני אי פעם של דרום אפריקה (54) במסגרת המונדיאל. אך פרידולינה רולפו, כובשת שער הניצחון של ברצלונה בליגת האלופות, השוותה בדקה ה-65, וכדור קרן בדקה ה-90 נחת היטב על ראשה של אמנדה אילסטדט, שהפכה לגיבורת השעה של הצהובות. דרום אפריקה תמשיך לחפש נקודה ראשונה במסגרת הטורניר, אחרי שבהופעת הבכורה של ב-2019 הפסידה בכל שלושת משחקיה.
3 צפייה בגלריה
השבדיות חוגגות
השבדיות חוגגות
השבדיות חוגגות
(צילום: Marty MELVILLE / AFP)

הולנד - פורטוגל 0:1

נבחרת הולנד (מקום 9 בדירוג פיפ"א) עוד מלקקת את הפצעים מההפסד בגמר בפריז, בו נוצחה על ידי ארה"ב. הניצחון 0:1 על פורטוגל (21), שעבורה מדובר בהופעת בכורה בטורניר, הפך לצעד ראשון של הכתומות בדרך חזרה לשלבים המכריעים באליפות העולם. כבר בדקה ה-13 כבשה סטפני ואן דו חראט את השער שהכריע את המשחק, שהיה יכול להיגמר בתוצאה גבוהה יותר, בזכות לא פחות מ-12 בעיטות למסגרת של הולנד.
3 צפייה בגלריה
אינס פריירה שוערת פורטוגל סופגת גול מנבחרת הולנד
אינס פריירה שוערת פורטוגל סופגת גול מנבחרת הולנד
שוערת פורטוגל אינס פריירה רואה את הכדור בדרך לרשת
(צילום: EPA/RITCHIE B. TONGO)

צרפת - ג'מייקה 0:0

צרפת (מקום 5 בדירוג פיפ"א), שמגיעה אחרי עשרה ניצחונות במסגרת המוקדמות, רצתה להמשיך את המומנטום בפרמיירה בסידני נגד ג'מייקה (45), במסגרת המשחק הפותח של בית 6. בזמן שהטריקולור חולמת על זכייה ראשונה, הנבחרת מהקריביים רק קיוותה לאליפות מאוזנת יותר מקודמתה, שהסתיימה עם מאזן שערים שלילי במיוחד (12:1) וללא אף נקודה.
והשינוי אכן הגיע. בתום ההתמודדות הצליחה הנבחרת מג'מייקה לשמור על רשת נקייה ואספה נקודה ראשונה אי פעם במונדיאל אחרי 0:0 הירואי נגד הצרפתיות. כחלק מההגנה על התוצאה המפתיעה, הורחקה בדקה ה-92 (בצהוב שני) הכוכבת הגדולה של ג'מייקה, קאדיג'ה שואו. החלוצה של מנצ'סטר סיטי, שיאנית ההופעות והשערים של נבחרתה, תחסר במשחק הבא נגד פנמה.
3 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת ג'מייקה  חוגגות
שחקניות נבחרת ג'מייקה  חוגגות
שחקניות נבחרת ג'מייקה חוגגות נקודה היסטורית
(צילום: EPA/BIANCA DE MARCHI )
פורסם לראשונה: 10:13, 23.07.23