ארה"ב - וייטנאם 0:3

הופעת הבכורה של לאו מסי באינטר מיאמי היא לא הדבר הגדול היחיד שקרה הלילה (בין שישי לשבת) בכדורגל האמריקאי. נבחרת הנשים של ארה"ב, שנמצאת במקום הראשון בדירוג פיפ"א, פתחה את המסע שלה במונדיאל 2023 עם 0:3 על וייטנאם, שמדורגת במקום ה-32 ועבורה מדובר בהופעת בכורה בטורניר.
מונדיאל הנשים 2023
ארה"ב פייבוריטית להפוך לנבחרת הראשונה בהיסטוריה (גברים או נשים) שזוכה בשלושה מונדיאלים ברציפות, כך שהשאלה לא הייתה אם תנצח הלילה, אלא בכמה. את מונדיאל 2019 היא פתחה עם 0:13 על תאלינד, כך שווייטנאם יכולה להיות מרוצה.
7 צפייה בגלריה
סמית' חוגגת עם החברות
סמית' חוגגת עם החברות
הדבר הגדול הבא של כדורגל הנשים. סמית' חוגגת עם החברות
(צילום: Saeed KHAN / AFP)
7 צפייה בגלריה
נבחרת ארה"ב
נבחרת ארה"ב
פתיחה חלקה. שחנקיות נבחרת ארה"ב
(צילום: AP Photo/Abbie Parr)
מי שהובילה את האמריקאיות לניצחון ה-13 ברציפות בגביעי העולם היא סופיה סמית' בת ה-22, אשר נחשבת לדבר הגדול הבא של כדורגל הנשים, שכבשה צמד (14 ו-45+7) ובישלה ללינדזי הוראן (77). בגזרת השחקניות הוותקיות, אלכס מורגן בת ה-34 בישלה את השער הראשון אך החמיצה פנדל (44), בעוד מייגן רפינו בת ה-38, שלפני הטורניר הודיעה שהיא תתלה את הנעליים בסיום העונה בארה"ב, עלתה מהפסל בדקה ה-63 להופעתה ה-200 במדים הלאומיים. את בית 5 משלימות סגנית אלופת העולם הולנד ופורטוגל - שייפגשו מחר (10:30).
7 צפייה בגלריה
ראפינו
ראפינו
200 הופעות במדים הלאומיים. ראפינו
(צילום: AP Photo/Abbie Parr)

אנגליה - האיטי 0:1

אלופת אירופה אנגליה (4 בדירוג פיפ"א) רוצה לשבור את מחסום חצי הגמר משני המונדיאלים האחרונים ולהניף הפעם את הגביע, ולכן היא צריכה להיות מאוד מודאגת ממשחק הפתיחה שלה, בו ניצחה רק 0:1 את האיטי (53), שעבורה מדובר בהופעת בכורה בטורניר והיא נחשבת לנבחרת החלשה בבית 4 (שכולל גם את סין ודנמרק).
"הלביאות" לא מצאו את השער בשני משחקי ההכנה האחרונה לפני המונדיאל, וגם היום הן מאוד מאוד התקשו בפעולה האחרונה. השער היחיד במשחק הגיע למעשה בפנדל - השמיני בטורניר בשמונה משחקים - אותו כבשה ג'ורג'יה סטאנוויי בדקה ה-29, אחרי שהשוערת קרלי תאוס יצאה מקו השער כדי להדוף את הבעיטה הראשונה.
7 צפייה בגלריה
ג'ורג'יה סטאנוויי
ג'ורג'יה סטאנוויי
כבשה את השער הבודד. סטאנוויי
(צילום: EPA/DARREN)
7 צפייה בגלריה
ויחמן
ויחמן
צריכה להיות מודאגת. סרינה ויחמן
(צילום: AP Photo/Tertius Pickard)

דנמק - סין 0:1

שער בדקה ה-90 העניק לדנמרק ניצחון סופר דרמטי - 0:1 במסגרת המשחק הראשון בטורניר, שמציב אותה בראש בית 4 יחד עם אנגליה. על המגרש התנהל משחק יחסית מאוזן, כששתי הקבוצות בעט פעמים למסגרת לכל אורכו (לעומת 9:13 למנצחת בבעיטות לשער). על שער הניצחון הייתה חתומה אמילי ואנגסגור, שחקנית פ.ס.ז', שעלתה מהספסל חמש דקות קודם לכן. האם זה הניצחון שייתן לדניות כרטיס ראשון לשלב הנוקאאוט לראשונה מאז 1995?
7 צפייה בגלריה
הדניות חוגגות את הניצחון הדרמטי
הדניות חוגגות את הניצחון הדרמטי
הדניות חוגגות את הניצחון הדרמטי
(צילום: AP Photo/Gary Day)
מהצד השני, סגנית אלופת העולם מ-1999, הודחה רק פעם אחת עד כה בשלב הבתים. כדי לא לרשום מפלה מוקדמת נוספת, היא תצטרך להכניע את נבחרת האיטי, שהצליחה לשמור על משחק צמוד נגד אלופת אירופה.

זמביה - יפן 5:0

גם הופעת הבכורה של נבחרת זמביה (77 בדירוג פיפ"א) בגביע העולם ממש לא עברה חלק, והיא הובסה 5:0 על ידי יפן (11), האלופה מ-2011 והסגנית מ-2015. הינאטה מיאזאווה עם צמד (43 ו-62), מינה טנאקה (55), ג'ון אנדו (71) וריקו אואקי (90+11) היו אחראיות לחגיגה, במשחק בו ה-VAR פסל ליפן שני שערים ופנדל בגלל נבדל.
הצרות של זמביה לא מסתכמות בתבוסה. בדקה ה-97 הורחקה קתרין מוסונדה, השוערת השנייה של הנבחרת שפתחה משום שזו הראשונה פצועה, אחרי שגרמה לפנדל בפעם השנייה במשחק וראתה את הכרטיס הצהוב השני. מחליפתה בין הקורות יוניס סקאלה הדפה למשקוף את הפנדל של אואקי, אך השופטת הורתה על בעיטה חוזרת ובפעם השנייה השלימה אואקי את המשימה. יפן עלתה למקום הראשון בבית 3, כשאחריה נמצאת ספרד שניצחה 0:3 את קוסטה ריקה.
7 צפייה בגלריה
הינטה מיאהזוואה
הינטה מיאהזוואה
חגגה עם צמד. מיאזאווה
(צילום: AP Photo/John Cowpland)
פורסם לראשונה: 09:00, 22.07.23