האם להאיר את אצטדיון וומבלי בצבעי דגל ישראל, במשחק הידידות הקרוב נגד אוסטרליה? בשאלה הזאת ידונו בהתאחדות לכדורגל האנגלית (ה-FA) בימים הקרובים. זאת על רקע חשש כי מיצג תמיכה בישראל יעורר תגובות נגד מצד חלק מהאוהדים ומארגונים פרו פלסטיניים.
מחווה דומה התקיימה ביומיים האחרונים ברחבי העולם, כמו גם ברחוב דאונינג 10, מעונו הרשמי של ראש ממשלת בריטניה, ובבית העירייה בלונדון. המיצגים התקיימו בהוראת הממשלה, בעקבות מאות ההרוגים במתקפת הפתע של ארגון חמאס על יישובי עוטף עזה, בשבת.
2 צפייה בגלריה
דגל ישראל על הבית ברחוב 'דאונינג'
דגל ישראל על הבית ברחוב 'דאונינג'
דגל ישראל על הבית ברחוב דאונינג
(צילום: Justin Palmer/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
מגדל אייפל הוחשך לאות הזדהות עם ישראל
מגדל אייפל הוחשך לאות הזדהות עם ישראל
מגדל אייפל הוחשך לאות הזדהות עם ישראל
נכון להיום (שני) 85 מדינות פרסמו הודעות גינוי למתקפת הטרור המשולבת שבה פתח חמאס בשבת בבוקר. רבות מהמדינות ציינו את זכותה של ישראל להגנה עצמית, והביעו זעזוע ממעשי המחבלים. מדינות רבות האירו מבנים חשובים בצבעי כחול-לבן לאות תמיכה והזדהות עם ישראל. בין המבנים שהוארו: "קאזה דה קוראוס" (בניין הדואר) בבירת ספרד מדריד, בניין העירייה בסן פרנסיסקו ובניין הטלוויזיה המפורסם בבירת גיאורגיה טביליסי. לצד זאת, מגדל אייפל בפריז הוחשך לאות הזדהות.
עוד לפני החלטת הממשלה הבריטית, ה-FA יצר תקדים כשהאיר בשנים האחרונות את הדגל הלאומי של מדינות שסבלו מפיגועים רבי נפגעים. הנהלת ההתאחדות האנגלית תקיים מחר (שלישי) דיון בוועד הפועל של אופ"א, לאחריו יאושרו רשמית בריטניה ואירלנד כמארחות יורו 2028. לאחר מכן צפויה ההתאחדות לדון במצב בישראל עם עמיתיה בהתאחדות האירופית, כמו גם במתכונת האירוח של משחק הידידות בשישי, נגד אוסטרליה.
כאמור, בכירים בהתאחדות מביעים דאגה מכך שיאשימו את הארגון בבחירת צד בסכסוך הישראלי-פלסטיני, כאשר נשקלת האפשרות כי במקום הדגל יקיימו לפני המשחק דקת דומיה "לזכר הקורבנות משני הצדדים".