אוקראינה הצטרפה אל ספרד ופורטוגל בהצעה לארח את מונדיאל 2030, כך הודיעו מוקדם יותר היום (רביעי) התאחדויות הכדורגל של ספרד ופורטוגל. שתי ההתאחדויות הללו הגדירו את ההחלטה לצרף את אוקראינה כפעולה של סולידריות אירופית.
ראשי ההתאחדויות הודיעו כי ההחלטה, עליה הודיעו במשרדי אופ"א בניון, שוויץ, זוכה לגיבוי מלא של ארגון הכדורגל האירופי, כמו גם של ממשלות ספרד, פורטוגל ואוקראינה.
2 צפייה בגלריה
משמאל לימין: נשיא ההתאחדות הפורטוגלית פרננדו גומס, נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות האוקראינית אנדריי פאבלקו
משמאל לימין: נשיא ההתאחדות הפורטוגלית פרננדו גומס, נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות האוקראינית אנדריי פאבלקו
"משוכנעים שעד 2030 יהיה שלום באירופה". משמאל לימין: גומס הפורטוגלי, רוביאס הספרדי ופאבלקו האוקראיני
(צילום: EPA)
"ההצעה שלנו היא כבר לא רק איברית, אלא הצעה אירופית", אמר נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאס, "אני משוכנע שעכשיו ההצעה שלנו היא הרבה יותר טובה ממה שהייתה לפני כן. הכדורגל הוא אוניברסלי ואם הוא מסוגל לשנות את החיים של אנשים בכל כך הרבה דרכים, אז צריך להשתמש בו כדי לעשות דברים טובים".
ההצעה של ספרד, פורטוגל ואוקראינה למונדיאל 2030 תתחרה בשתי הצעות אחרות. הראשונה היא הצעה משותפת של מצרים, יוון וערב הסעודית והשנייה היא הצעה דרום אמריקאית של אורוגוואי, ארגנטינה, פרגוואי וצ'ילה.
2 צפייה בגלריה
גביע העולם
גביע העולם
ההצעה של ספרד, פורטוגל ואוקראינה למונדיאל 2030 תתחרה בשתי הצעות אחרות
(צילום: getty images)
רוביאס אמר שהפרטים של צירוף אוקראינה להצעה ייחשפו בחודשים הקרובים, בעוד נשיא ההתאחדות הפורטוגלית פרננדו סוארס גומס דה סילבה הוסיף: "אנחנו משוכנעים שעד 2030 נהנה משלום באירופה ואוקראינה תהיה מסוגלת לארח את המשחקים בצורה הטובה ביותר". גם נשיא ההתאחדות האוקראינית אנדריי פאבלקו השתתף במסיבת העיתונאים.
רבים טוענים כי הוספתה של אוקראינה אל ההצעה נועדה לשפר את הסיכויים של פורטוגל וספרד בשל הפלישה הרוסית אל המדינה. בנוסף, רוב הסיכויים שלפי התכנית אוקראינה תארח בסך הכול בית אחד מבין השמונה.