המחזור השלישי בבתים 4-1 של ליגת האלופות נערך אתמול (שלישי) והביא עמו כמה תוצאות מעניינות. בבית 1 נאפולי דרסה 1:6 את איאקס בחוץ, ליברפול עשתה את שלה עם 0:2 סולידי מול ריינג'רס. בבית 2 קלאב ברוז' נותרה מושלמת וללא שערי חובה כשניצחה 0:2 את אתלטיקו מדריד.
פורטו ניצחה באותה תוצאה את באייר לברקוזן. בבית 3 באיירן מינכן הביסה 0:5 את ויקטוריה פלזן ואינטר גברה 0:1 על ברצלונה המסובכת. בבית 4 מארסיי הביסה 1:4 את ספורטינג, איינטרכט פרנקפורט וטוטנהאם נפרדו ב-0:0.
10 צפייה בגלריה
שחקני נאפולי חוגגים
שחקני נאפולי חוגגים
ניצחון מדהים. שחקני נאפולי חוגגים שישייה באמסטדרם
(צילום: AFP)

בית 1

איאקס - נאפולי 6:1. הקבוצה של לוצ'יאנו ספאלטי בטירוף ועם ניצחון שביעי ברציפות בכל המסגרות, כולל 3 מ-3 בליגת האלופות. נאפולי הלמה באיאקס והשפילה אותה עם שישייה, שהייתה הראשונה שההולנדים סופגים במפעל אירופי כלשהו אי פעם. דווקא המארחת כבשה ראשונה ומוחמד קודוס עשה את זה בדקה התשיעית, אבל מאותו רגע נעלמו עקבותיה והאיטלקים חגגו. ג'אקומו רספדורי (18 ו-47), ג'ובאני די לורנצו (33), פיוטר ז'לינסקי (45), חביצ'ה קברצ'חליה הלוהט (63) וג'ובאני סימאונה (81) ביצעו מהפך ענק. דושאן טאדיץ' השאיר את איאקס בעשרה שחקנים כשספג כרטיס צהוב שני בדקה ה-73. נאפולי מושלמת, איאקס עם 3 מ-9 בלבד.
10 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח שחקן ליברפול
מוחמד סלאח שחקן ליברפול
סימנו וי ומתחילים לחשוב על ארסנל. סלאח
(צילום: EPA)
ליברפול - ריינג'רס 0:2. הקבוצה של יורגן קלופ לא מלקקת דבש העונה בליגה ובכלל והגיעה אל המשחק אחרי ניצחון אחד בארבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. מול ריינג'רס, שאחרי המשחק הערב ניצחה רק פעם אחת ב-19 משחקיה האחרונים במפעל, ליברפול הסתדרה ועכשיו תתחיל להתכונן למפגש הצמרת מול ארסנל במחזור הקרוב. טרנט אלכסנדר ארנולד כבש את הראשון בכדור חופשי נהדר בדקה השביעית, מוחמד סלאח הוסיף עוד אחד מהנקודה הלבנה בדקה ה-53. ליברפול עם שש נקודות, ריינג'רס עם 0.
10 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן שחקן אתלטיקו מדריד
אנטואן גריזמן שחקן אתלטיקו מדריד
בעט פנדל למשקוף. גריזמן
(צילום: EPA)

בית 2

קלאב ברוז' - אתלטיקו מדריד 0:2. כנראה ההפתעה הכי גדולה של המפעל עד כה. קלאב ברוז' עם שלושה ניצחונות בשלושה משחקים, דבר שאף קבוצה בלגית לא עשתה במפעל מעולם, והיא קרובה מאוד להשיג את הכרטיס לשמינית הגמר. פראן ז'וטגלה, שהגיע לברוז' מברצלונה, בישל את הראשון לקמאל סוואה בדקה ה-36 וכבש בעצמו את השני בדקה ה-62. אנטואן גריזמן קיבל הזדמנות להיות השחקן הראשון שכובש מול ברוז' באלופות העונה, אבל בעט פנדל בעוצמה אדירה אל המשקוף. אתלטיקו עם שלוש נקודות בלבד.
10 צפייה בגלריה
שחקני פורטו חוגגים
שחקני פורטו חוגגים
ניצחון ראשון במפעל העונה. שחקני פורטו חוגגים
(צילום: EPA)
פורטו - באייר לברקוזן 0:2. הפורטוגלים עם נקודות ראשונות במפעל העונה במה שיכול להיות שהיה המשחק האחרון של מאמן לברקוזן, חרארדו סאונה, בתפקיד כשברקע כבר דיווחים על מינויו של צ'אבי אלונסו. בשלהי המחצית הראשונה היה אירוע חריג: פטריק שיק מלברקוזן נבלם ברחבה, פורטו יצאה למתפרצת ומהדי טארמי האיראני כבש את ה-0:1. שחקני המארחת חגגו, כמו גם הקהל, אבל אז הסתבר שהייתה נגיעת יד במהלך בו שיק נבלם, השער נפסל ולברקוזן קיבלה פנדל. שיק, שרק לפני עשרה ימים החמיץ פנדל מול דיוגו קוסטה כששיחק עם צ'כיה מול פורטוגל, שוב לא הצליח להכניע את השוער שבלם אותו. זאידו (69) וגאלנו (87) סידרו לפורטוגלים שלוש נקודות. ג'רמי פרימפונג הורחק בלברקוזן עם צהוב שני בדקה ה-88.
10 צפייה בגלריה
פדרי שחקן ברצלונה
פדרי שחקן ברצלונה
השער שלו נפסל
(צילום: AP)
10 צפייה בגלריה
הקאן צ'לחנוילו שחקן אינטר
הקאן צ'לחנוילו שחקן אינטר
בעיטה נהדרת שסידרה לאינטר שלוש נקודות. צ'לחנויולו
(צילום: AP)
10 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו שחקן אינטר
רומלו לוקאקו שחקן אינטר
יכול לחייך חיוך רחב. לוקאקו הפצוע צופה בחבריו
(צילום: AP)

בית 3

אינטר - ברצלונה 0:1. הנראזורי פתחו את שלב הבתים עם הפסד ביתי לבאיירן מינכן ונראו רע, אבל עכשיו הם כבר עם שני ניצחונות ברציפות ושש נקודות לפני המפגש החוזר עם ברצלונה בשבוע הבא, שעשוי להיות זה שיקבע מי מהשתיים תעלה לשמינית הגמר יחד עם באיירן. הקאן צ'להאנולו כבש את השער היחיד במשחק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה עם בעיטה מדויקת מחוץ לרחבה. פדרי חשב שהצליח לאזן בדקה ה-67, אבל השער נפסל בשל נגיעת יד של אנסו פאטי. ברצלונה עם 3 נקודות מ-9 ותסתבך מאוד אם לא תנצח את אינטר בבית במחזור הבא, ועדיף מבחינתה בהפרש של יותר משער כדי לשבור את השובר שוויון בין השתיים.
10 צפייה בגלריה
לירוי סאנה שחקן באיירן מינכן עם סאדיו מאנה
לירוי סאנה שחקן באיירן מינכן עם סאדיו מאנה
31 משחקים ברציפות בשלב הבתים ללא הפסד. סאנה ומאנה חוגגים
(צילום: רויטרס)
באיירן מינכן - ויקטוריה פלזן 0:5. שיא חדש בליגת האלופות. באיירן מינכן השלימה משחק 31 ברציפות בשלב הבתים של המפעל בלי להפסיד. בנוסף, אלופת גרמניה עם עשרה ניצחונות ברציפות בשלב הבתים, שזה הרצף הארוך ביותר שקבוצה אי פעם השיגה. גם בלי תומאס מולר ויוזואה קימיש, שנדבקו בקורונה, באיירן ניצחה בקלילות את הצ'כים. לירוי סאנה המצוין כבש שער יפה מאוד כבר בדקה השביעית, סרג' גנאברי הוסיף עוד אחד (13) וסאדיו מאנה כבש את השלישי כבר בדקה ה-21. ג'מאל מוסיאלה כבש את הרביעי בדקה ה-36, אבל השער נפסל בשל נבדל קטנטן. גם כך, באיירן הגדילה את התוצאה במחצית השנייה. סאנה השלים צמד בדקה ה-50 אחרי בישול של מאנה ואריק מקסים שופו מוטינג השלים (59). לבאיירן מחכה משחק חוץ מול בורוסיה דורטמונד כבר בשבת, אז יוליאן נאגלסמן עשה את החישובים שלו והוציא את אלפונסו דייויס וג'מאל מוסיאלה במחצית, גם לירוי סאנה הוחלף בשלב מוקדם יחסית.
10 צפייה בגלריה
הארי קיין שחקן טוטנהאם
הארי קיין שחקן טוטנהאם
רצו לנצח, אבל גם התיקו לא רע. קיין
(צילום: גטי אימג'ס)

בית 4

איינטרכט פרנקפורט - טוטנהאם 0:0. הקבוצה של אנטוניו קונטה הגיעה אל המשחק אחרי הפסד כואב לארסנל בדרבי בשבת. טוטנהאם לא הצליחה לנצח את מחזיקת הליגה האירופית ונפרדה ממנה בתיקו מאופס במשחק בו היו מצבים ליד שני השערים.
10 צפייה בגלריה
אלכסיס סאנצ'ס שחקן מארסיי עם ג'נגיז אונדר
אלכסיס סאנצ'ס שחקן מארסיי עם ג'נגיז אונדר
הצליחו לשמח את האוהדים שלהם, שנותרו בבית. אלכסיס עם אונדר
(צילום: EPA)
מארסיי - ספורטינג ליסבון 1:4. הפורטוגלים פתחו את שלב הבתים עם שני ניצחונות מרשימים מאוד מול טוטנהאם ופרנקפורט, אבל הפעם זה היה סיפור שונה. המשחק היה אמור להיפתח ב-19:45, אבל שריקת הפתיחה נדחתה כיוון שהאוטובוס של ספורטינג נתקע בפקק למרות שלא היה קהל במגרש, זכר להתפרעות האוהדים הצרפתים מול פרנקפורט. כך או אחרת, טרינקאו סידר לספורטינג יתרון כבר אחרי 50 שניות, אבל אלכסיס סאנצ'ס (13) ואמין האריט (16) ביצעו מהפך מהיר. אנטוניו אדאן השאיר את ספורטינג בעשרה שחקנים ופרנקו ישראל האורוגוואי נכנס כמחליף במקומו לשער בדקה ה-23, זו הייתה הבכורה שלו. לאונרדו באלרדי הוסיף עוד אחד (28) וקאנסל אמבמבה השלים (84). מארסיי עם שלוש נקודות ראשונות, ספורטינג נותרה עם 6.