רומלו לוקאקו עלה לצ'לסי 113 מיליון אירו בקיץ 2021, שנא כל רגע שם ואז הרס סופית את מערכת היחסים עם המועדון והקהל כאשר הצהיר בראיון שהוא חולם לחזור לאינטר. הדבר המדהים הוא שנראה שאותו ראיון הרס לו גם את האפשרות לעבור לצמיתות לאינטר בקיץ הנוכחי.
חלוץ נבחרת בלגיה אכן חזר לאינטר לעונת השאלה, אבל הוא עדיין שייך לצ'לסי והשבוע המנג'ר מאוריסיו פוצ'טינו החליט להשאיר אותו מחוץ לסגל שייצא למסע ההכנה בארה"ב. נראה היה שהקבוצה האיטלקית תהיה זו שתשמור עליו בעסקת רכישה בסכום נמוך בהרבה מזה שקיבלה עבורו, אבל אז קרו שני דברים: החלוץ וסוכנו משכו זמן, וחלק נוסף מאותו ראיון מפורסם עלה לכותרות. זה שבו לוקאקו אמר: "מה יקרה אם יובנטוס או מילאן יפנו אליי בעתיד? לעולם, לעולם לא. רק אינטר בשבילי באיטליה".
3 צפייה בגלריה
שחקן אינטר רומלו לוקאקו
שחקן אינטר רומלו לוקאקו
הבטחה לאולטראס. לוקאקו
(רויטרס)
הלב שלו כביכול שייך לאינטר, והוא הבהיר ששתי האויבות שלה לא עומדות על הפרק, אבל באינטר ראו בימים האחרונים אדום בעיניים כאשר הבינו כי לוקאקו לא סוגר סופית משום שנציגיו מנסים למצות את המגעים עם... יובנטוס. דווקא יובה. זו שאמר שלעולם לא ידבר איתה ובכך חיזק את הקשר שלו עם האוהדים. יובה הציעה את אותו הסכום כמו אינטר, 40 מיליון אירו - אם כי אינטר התכוונה להעביר לצ'לסי חלק גדול יותר מהסכום בבונוסים עתידיים ולא מיידית, מה שהאנגלים לא אהבו.
בשיחת טלפון קצרה שעשתה רעש אדיר באיטליה, חצי דקה בלבד, לוקאקו ניסה להסביר את עצמו למנהל המקצועי של אינטר, פאולו אאוזיליו, שייבש אותו בנזיפה ולאחר מכן הבהיר לתקשורת כי המועדון אינו מעוניין עוד בהחתמת הבלגי. לוקאקו ניסה הכל - אבל הפגיעה הייתה עמוקה מדי. ראשי אינטר נפגעו מהיחס של השחקן, שלא מיהר לנהל איתם שיחות ולא חזר לפניות שלהם למרות שסיכמו כבר על מחיר עם צ'לסי, והחליטו לגונן על הכבוד. הם זכו לתמיכה מהשחקנים, חבריו של לוקאקו לחדר ההלבשה במשך זמן רב, שעל פי הדיווחים כועסים על הדרך שבה החלוץ התנהל הקיץ.
3 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו שחקן אינטר
רומלו לוקאקו שחקן אינטר
גם אוהדי יובנטוס מיהרו להבהיר מה הם חושבים בעניינו
(צילום: AFP)
ב"גאזטה" אפילו דיווחו כי החלוץ דיבר עם האולטראס והבטיח להם שלא יחתום ביובנטוס, אבל מנהיג האוהדים הכחיש זאת, ואז ארגון "קורבה נורד" פירסם הודעה רושפת מזעם: "מי שבגד יעשה זאת שוב, לא בגלל שהוא נהנה מזה, אלא משום שזהו הטבע שלו. אתה, רומלו, בגדת בכולנו, אנחנו שהגנו עליך בתקופה הקשה שלך, והגנו עליך מפני אוהדי היריבה (לוקאקו ספג נהמות מאוהדי יובנטוס בעבר). אתה מחזיר לנו בדקירת סכין בסגנון ברוטוס. נישקת את הסמל ששווה יותר מהחיים שלנו, וכעת אתה מוכר את עצמך למרבה במחיר כמו שכיר חרב עלוב ושפל. לפני שאתה יכול להיות אלוף, אתה חייב להיות אדם. ואתה לא".
ויש גם את הצד השני, רק כדי להבהיר עד כמה הבלגי הרס לעצמו: ברגע שהדיווחים החלו להתפרסם בתחילת השבוע, קבוצה גדולה של אוהדי יובנטוס התאספה מחוץ למועדון ושרה "אנחנו לא רוצים את לוקאקו".

אמר "לא" לסעודיה

ועכשיו, הקריירה של אחד החלוצים החמים באירופה עד לפני שנתיים יכולה ללכת לעזאזל בגיל 30. כנראה שמישהו נתן לו עצה ממש גרועה בכל הנוגע למו"מ עם אינטר, אולי מתוך ניסיון לסחוט חוזה גדול יותר, אבל בכך הוא פגע במועדון שהיה סבלני כלפיו גם במהלך עונה רוויית פציעות שבה לא תרם מספיק בהגעה לגמר הצ'מפיונס, וגם שם המשיך במסכת ההחמצות שהתחילה במונדיאל הגרוע שלו (בו ניכר היה שאינו כשיר לגמרי).
3 צפייה בגלריה
לוקאקו וסאנצ'ס חוגגים
לוקאקו וסאנצ'ס חוגגים
למרות גילו, ההיתדרדרות כבר החלה. לוקאקו וסאנצ'ס חוגגים
(צילום: רויטרס)
ככל הנראה הוא לא ישחק ביובנטוס, שהבינה מתגובת האוהדים - לא רק בהפגנה, אלא גם ברשתות החברתיות - כי החיזוק לא יתקבל בברכה ולוקחת זאת בחשבון. ההערכה היא כי יובה תחליט סופית רק אחרי שתכריע בנוגע לדושאן ולאחוביץ', שמועמד לעבור לפריז סן-ז'רמן ומכירתו נחוצה כדי לממן את העסקה. גם גלאטסראיי הוזכרה כמועמדת, אבל קשה לראות איך תצליח לממן עסקה כזו.
ישנה אופציה בולטת נוספת שאי אפשר להתעלם ממנה - בקיץ שבו סעודיה תוקפת את הענף בכל הכוח, גם אל-הילאל פנתה ללוקאקו, ומספר מועדונים נוספים עוקבים אחרי מצבו. לוקאקו סירב להצעה בשבוע שעבר והבהיר שהוא רוצה להמשיך באירופה, אבל ייתכן שכעת לא תישאר לו ברירה והוא יבחר במשכורת גדולה (לא סתם גדולה - 120 מיליון אירו לשלוש עונות) ויציאה מהמעגל האירופי. אגב, מבחינת צ'לסי אל-הילאל היא יעד אידיאלי - מאחר שהמועדון מוכן לשלם 50 מיליון אירו עבור לוקאקו, יותר מאשר אינטר ויובנטוס.
זו קריירה מוזרה מאין כמוה. סקורר מדהים, אחד מהחלקים החשובים של דור הזהב המתפוגג של בלגיה, שהפך את אינטר לאלופה - אבל גם שחקן שבשתי קדנציות שונות בצ'לסי לא התאקלם, אחת כילד ואחת כחלוץ שעלה הון, נכשל גם במנצ'סטר יונייטד ששילמה עבורו ביוקר, הצליח בעיקר כשאיש לא ציפה ממנו לכלום, מישהו שמשאיר שתי תחושות לא נעימות: הראשונה היא שהוא אפילו לא התקרב למיצוי הפוטנציאל שלו. השנייה היא שלמרות שהוא רק בן 30, ההידרדרות כבר החלה והוא לא יחזור לשיאו.