נשיא ברצלונה, ז'ואן לאפורטה, הופיע היום (שני) במסיבת עיתונאים בספרד שבה התייחס למצב הכלכלי הרעוע של המועדון, שנפרד לאחרונה מלאו מסי. במהלכה הוא חשף שמועדון נמצא בגירעון של לא פחות מ-451 מיליון אירו.
לאפורטה הפנה אצבע מאשימה לעבר ההנהלה הקודמת של המועדון ובפרט קודמו בתפקיד, ז'וזפ מריה ברטומאו: "קיבלתי ממנו מכתב וראיתי שהוא מלא בשקרים. היה בו מאמץ להצדיק את הניהול של ההנהלה הקודמת, שלא היה מוצדק".
4 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה. "ההנהלה הקודמת לא יכולה לברוח מאחריות"
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
"קיבלו עבור ניימאר 222 מיליון אירו ובזבזו את זה במהירות האור ובלי פרופורציה"
(צילום: AFP)
"הדבר הראשון שהיינו צריכים לעשות כשהגענו היה לבקש הלוואה של 80 מיליון אירו, כי אחרת לא יכולנו לשלם את המשכורות", אמר לאפורטה לכתבים. "גילינו גם שעלינו לבצע תיקונים דחופים בקאמפ נואו, כי אחרת זה היה מהווה סיכון לאוהדים המגיעים לאצטדיון".
"גילינו שהמועדון קיבל מראש חצי מכספי זכויות השידור", המשיך לאפורטה, "מצאנו שמדיניות השכר בנויה בצורה של פירמידה הפוכה: לוותיקים היו חוזים ארוכים ולצעירים היו חוזים קצרים. ההנהלה הקודמת שכרה 200 ספקים שונים לחלוקת חשבוניות, וכך נמנעה בקרה פנימית".
4 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה בקאמפ נואו במשחק מול סוסיאדד
ז'ואן לאפורטה בקאמפ נואו במשחק מול סוסיאדד
לאפורטה בקאמפ נואו במשחק מול סוסיאדד
(צילום: EPA)
"סך השכר ששילמה הקבוצה עמד על 617 מיליון אירו – בין 25 ל-30 אחוזים יותר מאשר היריבות שלנו. ההנהלה הקודמת לא יכולה לברוח מאחריות על מעשיה", אמר לאפורטה. "במכתבו, ברטומאו דיבר על הורדת שכר נוספת של 90 מיליון אירו שתכנן, אבל השחקנים אפילו לא רצו לדבר איתו".
"הם קיבלו עבור ניימאר 222 מיליון יורו, והם בזבזו את זה במהירות האור וללא פרופורציה. עכשיו אנחנו מוצאים את עצמנו עם משכורות מרקיעות שחקים", הוסיף.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי. נראה שהפרידה הייתה בלתי נמנעת
(צילום: רויטרס)
"יש לנו חשבון שכר שהוא 103% מהמחזור של המועדון", ציין הנשיא, "למשל, שילמו לאדם 8 מיליון אירו – סכום מגוחך – בשביל לאתר כישרונות כסקאוט בדרום אמריקה. הדברים האלה הרסו את המועדון מבחינה כלכלית. גיליתי שתשלומים לא פרופורציונליים ניתנו למתווכים, אפילו לא לסוכנים".
על הקורונה, שאילצה את הקבוצה לארח משחקים רבים ללא קהל, אמר לאפורטה: "ההשפעה של המגפה הייתה 91 מיליון אירו".