נשיא ההתאחדות לכדורגל הספרדית, לואיס רוביאלס, שעומד במרכזה של שערורייה שמסרבת לשכוך כבר כמה שבועות, סופג ביקורות מכל כיוון על מעשיו בגמר מונדיאל הנשים. היום (שני) הצטרפו באופן רשמי למחאה נגדו גם שחקני נבחרת הגברים. לפני המשחקים מול גאורגיה (שישי, 19:00) וקפריסין (שלישי, 21:45) במסגרת מוקדמות יורו 2024, הקפטנים של לה רוחה - אלברו מוראטה, ססאר אספיליקווטה, מרקו אסנסיו ורודרי - קיימו מסיבת עיתונאים, במהלכה הקריא מוראטה הודעה משותפת של כל הנבחרת.
"קודם כל, אנחנו רוצים לברך שוב את נבחרת הנשים על הזכייה באליפות העולם", אמר מוראטה, כששאר חברי הסגל של הנבחרת נכחו גם הם במסע"ת. "מדובר באבן דרך היסטורית מלאה במשמעות שתסמן לפני ואחרי בכדורגל הנשים הספרדי, ותעורר השראה לנשים רבות. מסיבה זו, אנחנו רוצים להצטער ולהביע את הזדהותנו עם השחקניות שראו את הצלחתן מוכתמת.
3 צפייה בגלריה
הקפטנים של נבחרת ספרד
הקפטנים של נבחרת ספרד
" רוביאלס לא התנהג בצורה שראויה לתפקידו". הקפטנים של נבחרת ספרד
(צילום: EPA/Javier Lizon)
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ספרד במסע"ת
שחקני נבחרת ספרד במסע"ת
שאר שחקני נבחרת ספרד במסע"ת
(צילום: EPA/Javier Lizon)
"אנחנו לא מקבלים את ההתנהגות של רוביאלס, שלא התנהג בצורה שראויה לתפקידו. אנו מעמידים את עצמנו בתקיפות ובבהירות לצד הערכים שהספורט מייצג. הכדורגל הספרדי חייב להיות מנוע של כבוד, השראה, הכלה וגיוון ועליו להוות דוגמה בהתנהלותו על המגרש ומחוצה לו.
"כעת אנחנו עומדים בפני שני משחקים חשובים מאוד שיכולים להכריע האם נעלה ליורו 2024, נגד גאורגיה וקפריסין. היינו רוצים שמעתה והלאה נוכל להתמקד בנושאי ספורט בהתחשב ברלוונטיות של האתגרים העומדים לפנינו".

רוביאלס מתבצר בעמדתו

למרות הטענות הקשות נגדו והדרישות להתפטרותו, לואיס רוביאלס מסרב לעזוב את תפקידו וטוען כי הוא זה שנעשה לו עוול. בהודעה רשמית שפרסם המשיך לטעון כי הנשיקה להרמוסו על הפודיום בסיום גמר המונדיאל "הייתה בהסכמת שני הצדדים". עוד כתב: "אני חוזר ואומר: מה שקרה על הפודיום היה בהסכמה. הן בחיבוקי החיבה, כמו גם במה שקרה לאחר מכן. הראיות הרלוונטיות, חוות דעת המומחים, התיעוד והסרטונים מוכיחים את המציאות האמתית. אלו אינם דעות, אלא עובדות ברורות".
3 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
מתבצר בעמדתו. רובילאס מחבק את הרמוסו
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
רוביאלס תקף את הרשויות בספרד, שלטענתו בוחרים צד אחד לסיפור: "לאורך כל התקופה הזו סבלתי מלינץ' פוליטי ותקשורתי חסר תקדים. אני מודאג במיוחד מכך שחלק מאותם גופים שצריכים לסייע לי ולהבטיח את הפרדת הרשויות בארצנו, מתעקשים לקחת חלק במסע הציד נגדי".
כזכור, משרד התובע הכללי בספרד פתח בשבוע שעבר בחקירה נגד רוביאלס בגין תקיפה מינית. בהודעה גם נכתב כי לג'ני הרמוסו, אותה נישק רוביאלס בסיום אותו משחק בו הוכתרה ספרד כאלופת העולם, תהיה הזדמנות להגיש תביעה בעצמה. בנוסף, גם ההתאחדות לכדורגל בספרד הסירה את תמיכתה מהנשיא, כשפרסמה דרישה כי יגיש את התפטרותו.
עוד לפני, יש לציין, גורמים בהתאחדות הספרדית הביעו תמיכה פומבית ברוביאלס, למרות גל הפרישות של שחקניות הנבחרת והגינויים מצד ראשי המועדונים במדינה. אותם גורמים בהתאחדות איימו לעזוב את אופ"א אם הנשיא יודח סופית מתפקידו. צעד כזה, שכאמור לא ייצא לפועל, היה עלול כמובן להשפיע רבות על הקבוצות הספרדיות ולגרום להדחה שלהן מהמפעלים האירופים.
סירובו של רוביאלס לעזוב את תפקידו גרר תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים. 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם כל שחקניות הסגל של אלופת העולם הטריה, הודיעו כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו.