החבל סביב צווארו של לואיס רוביאלס מתהדק, אבל נשיא ההתאחדות הספרדית בכדורגל מסרב להתפטר מתפקידו. אתמול (שישי) אישר שר הספורט הספרדי, מיקאל אייסטה, כי מועצת הספורט הגבוהה במדינה - גוף שפועל תחת משרדו - תדרוש את התפטרותו של רוביאלס. וכן, כל זאת מגיע מספר ימים לאחר שמשרד התובע הכללי בספרד פתח בחקירה נגד רוביאלס בגין תקיפה מינית ופיפ"א השעתה אותו באופן זמני ל-90 יום.
רק שרוביאלס בשלו. בהודעה רשמית שפרסם המשיך לטעון כי הנשיקה לג'ני הרמוסו - כוכבת הנבחרת - על הפודיום בסיום גמר המונדיאל בו זכתה ספרד "הייתה בהסכמת שני הצדדים".
3 צפייה בגלריה
לואיס רוביאלס
לואיס רוביאלס
מסרב להתפטר. רוביאלס
(צילום: AP Photo/Amr Nabil)
"אני חוזר ואומר: מה שקרה על הפודיום היה בהסכמה", כתב רוביאלס. "הן בחיבוקי החיבה, כמו גם במה שקרה לאחר מכן. הראיות הרלוונטיות, חוות דעת המומחים, התיעוד והסרטונים מוכיחים את המציאות האמתית. אלו אינם דעות, אלא עובדות ברורות".
רוביאלס תקף את הרשויות בספרד, שלטענתו בוחרים צד אחד לסיפור: "לאורך כל התקופה הזו סבלתי מלינץ' פוליטי ותקשורתי חסר תקדים. אני מודאג במיוחד מכך שחלק מאותם גופים שצריכים לסייע לי ולהבטיח את הפרדת הרשויות בארצנו, מתעקשים לקחת חלק במסע הציד נגדי".
3 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
"עשיתי כמה טעויות ברורות, שאני מתחרט עליהן". רוביאלס
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
רוביאלס, בתחילת המכתב, גם ביקש התנצלות: "עשיתי כמה טעויות ברורות, שאני מתחרט עליהן. על טעויות כאלה ביקשתי סליחה, ועכשיו אני עושה את זה שוב בענווה. למדתי שלא משנה עד כמה השמחה והרגש עמוקים, גם כשמנצחים בגמר גביע העולם, יש לדרוש התנהגות למופת ממנהיגי ספורט". בנוסף, הוא מציין כי "אסור להרוס גבר או אישה בשם הפמיניזם – ללא משפט הוגן".

ההתאחדות בעדו, השחקניות נגדו

כזכור, משרד התובע הכללי בספרד פתח ביום שני השבוע בחקירה נגד נשיא רוביאלס בגין תקיפה מינית. בהודעה גם נכתב כי לג'ני הרמוסו, אותה נישק רוביאלס בסיום אותו משחק בו הוכתרה ספרד כאלופת העולם, תהיה הזדמנות להגיש תביעה בעצמה. בנוסף, גם ההתאחדות לכדורגל בספרד הסירה את תמיכתה מהנשיא, כשפרסמה השבוע דרישה כי יגיש את התפטרותו.
3 צפייה בגלריה
ההפגנות בספרד נגד לואיס רוביאלס
ההפגנות בספרד נגד לואיס רוביאלס
ההפגנות בספרד נגד רוביאלס
(צילום: REUTERS/Isabel Infantes)
עוד לפני, יש לציין, גורמים בהתאחדות הספרדית הביעו תמיכה פומבית ברוביאלס, למרות גל הפרישות של שחקניות הנבחרת והגינויים מצד ראשי המועדונים במדינה. אותם גורמים בהתאחדות איימו לעזוב את אופ"א אם הנשיא יודח סופית מתפקידו. צעד כזה, שכאמור לא ייצא לפועל, היה עלול כמובן להשפיע רבות על הקבוצות הספרדיות ולגרום להדחה שלהן מהמפעלים האירופים.
סירובו של רוביאלס לעזוב את תפקידו גרר תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים. 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם כל שחקניות הסגל של אלופת העולם הטריה, הודיעו כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו.