בכל הנוגע לאבטחה, בקוסובו מתכוננים במלוא הרצינות למשחק נגד ישראל (ראשון, 21:45). מלבד כמות המאבטחים חסרת התקדים שהגיעה יחד עם הנבחרת לפרישטינה, המקומיים קבעו נהלים מחמירים על מנת למנוע כל אפשרות להפרות סדר לקראת ההתמודדות.
בתקשורת המקומית מדווחים כי כוחות שיטור רבים ישמרו על הסדר באצטדיון עצמו, וגם מחוצה לו. עוד החליטה המשטרה כי ייערך בידוק קפדני של מכוניות, מה שעלול לגרום לפקקים משמעותיים בדרכים אליו. בנוסף, הכבישים בסביבת האצטדיון צפויות להיחסם, והאוהדים שיגיעו לצפות במשחק ייאלצו ללכת ברגל. המשטרה המקומית הודיעה מראש כי ייערכו בדיקות קפדניות בשערי הכניסה על מנת למנוע הכנסת חפצים מסוכנים.
1 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה של קוסובו לקראת נחיתת ישראל
כוחות המשטרה של קוסובו לקראת נחיתת ישראל
לוקחים את אבטחת המשחק ברצינות רבה. כוחות המשטרה בקוסובו
(AP Photo/Visar Kryeziu)
כמו כן, התאחדות הכדורגל הקוסוברית והמשטרה המליצו לקהל להגיע מוקדם (השערים ייפתחו ב-18:00), והודיעו כי לצד הצגת כרטיס הכניסה, על הצופים יהיה להציג מסמכים מזהים. עוד הודיעו, כי הכנסת בקבוקי פלסטיק וזכוכית לאצטדיון היא אסורה, כך גם מוצרי מזון (מלבד לתינוקות עד גיל שנתיים), תיקי גב וגם שלטים עם מסר גזעני, פוליטי או דתי.
כזכור, יציאתה של הנבחרת לקוסובו אושרה רק אחרי דיון דחוף בשב"כ, שהחליט על אבטחה ברמה גבוהה ביותר. בכל אחד משלושת היעדים שאליהם תגיע הנבחרת - קוסובו, הונגריה ואנדורה - נבחרו מספר מלונות, כאשר זה שבו תשהה הנבחרת ייבחר רק ברגע האחרון, במטרה לשמור על ערפול מוחלט סביב הגעתה.
בנוסף, במבצע משתתפים עשרות אנשי אבטחה ישראלים, להם יסייעו גם מאבטחים מקומיים, ויכלול אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. "מדובר ברמת האבטחה הגבוהה ביותר של משלחת ישראלית אי פעם", אמרו גורמי ביטחון בכירים.
הנבחרת נחתה אתמול בקוסובו ואחרי המשחק ביום ראשון תמשיך לשהייה ממושכת בהונגריה (למשחקים מול שווייץ ורומניה) ולאחר מכן תעבור לאנדורה. בסך הכל יימשך מסעה כשבוע וחצי. המשחק בקוסובו נחשב לרגיש ביותר, מאחר שמדובר במדינה מוסלמית וגם לאור העובדה שיו"ר ההתאחדות הקוסוברית אגים אדמי הצהיר כי המשחק בפרישטינה יתקיים מול קהל.