בצל מלחמת "חרבות ברזל", ספורטאים רבים - מכל העולם - מרגישים בנוח להביע את דעתם, בעד או נגד ישראל. תגובות אנטי-ישראליות, שכוללות במרבית המקרים עיוות של המציאות ואף אנטישמיות הן נפוצות ולצערנו גם זוכות לפופולריות רבה. עקב זאת, ספורטאים ישראלים הנמצאים בחו"ל לקחו על עצמם את מלאכת ההסברה. ב'סקיי' ערכו כתבה בנושא, ואף ראיינו את מאמן הנבחרת, אלון חזן.
"לא אכפת לסולומון ועבדה מה אומרים עליהם", אמר חזן בריאיון לאתר של רשת החדשות הבריטית. "הם נלחמים עבור העם שלהם, בגלל שהם יודעים שזו האמת. זו הסיבה שאני רואה בהם כחיילים של המדינה, למרות שזה, כמובן, שונה מהחיילים שלוחמים בשטח. יש כאלה שנלחמים בעזה - ויש את מנור, ליאל ועוד אחרים נלחמים ברחבי העולם כדי להראות את נקודות המבט של המדינה, העם בישראל וכל מה שעבר עלינו".
1 צפייה בגלריה
חזן
חזן
"מנור, ליאל ועוד אחרים נלחמים כדי להראות את נקודות המבט של ישראל". חזן
(צילום: יאיר שגיא)
בנוסף, חזן הביע את אכזבתו מהשתיקה בעולם סביב מתקפת הטרור של חמאס באותה שבת שחורה, והוסיף: "האסון הזה שקרה לנו, מה שאירע בישראל, זה לא קשור לפוליטיקה". עוד אמר חזן: "המדינה שלנו בנויה על עם ששרד במשך אלפי שנים. אנחנו מייצגים משהו הרבה יותר גדול מאשר הכדורגל בישראל".
המאמן הלאומי נשאל על המשחק נגד קוסובו במסגרת מוקדמות היורו (ראשון, 21:45): "קשה מאוד להתרכז בכדורגל. עוד לפני הרצון לעלות ולהשתתף באליפות אירופה, חשוב לנו שנוכל לגרום לאנשים במדינה שלנו להיות גאים ולשמח קצת את העם. זה הרבה יותר חשוב מאשר להעפיל לטורניר".
"עבור חזן, שחקני הנבחרת נלחמים עבור המדינה, גם מבלי להיות נוכחים בשדה הקרב בעזה", כתבו ב'סקיי'. בכתבה תיארו את הפוסטים הרבים שהעלה מנור סולומון מאז ה-7 באוקטובר, והביקורת הקשה לעבר חמאס מאז מתקפת הטרור הרצחנית בישובי עוטף עזה באותה שבת שחורה. בנוסף, ציינו שם את העובדה שחשבון האינסטגרם של שחקן טוטנהאם נחסם לזמן קצר במהלך השבוע.
גם הסערה סביב ליאל עבדה ואוהדי סלטיק צוינה בכתבה. "עבדה נקלע לעימות ישיר עם ארגון האוהדים 'הבריגדה הירוקה' בעקבות שלטים שתלו עליהם נכתב 'שחררו את פלסטין' ו'ניצחון ההתנגדות'", נכתב. "מועדון הפאר מסקוטלנד השעה חלק מהאוהדים שהניפו דגלי פלסטין".