נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים מיוחדת בנוגע לפרשת נגריירה, לפיו בארסה שילמה לכאורה לשופטים במהלך השנים והטתה תוצאות לטובתה. "במשך עשורים זכינו והצלחנו תודות לשחקנים שלנו, הצוות המקצועי והאוהדים", אמר לאפורטה. "אנחנו מוסד שמושתת על ערכים נכונים. אנחנו לא מנצחים בגלל טובות שיפוט כאלו ואחרות".
לאפורטה הציג 629 דוחות שיפוט ו-43 תיעודי וידאו שיש בידי המועדון, ואמר: "ברצלונה קיבלה דיווחים של שופטים, זה לא בלתי חוקי. במועדונים גדולים זה דבר נורמאלי לחלוטין. הכול נעשה בשקיפות, עם חשבוניות ובאופן מסודר".
1 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
"גזרו את דיננו לפני שנשפטנו". לאפורטה
(צילום: LLUIS GENE / AFP)
"לקמפיין הזה אין שום קשר למציאות", תקף לאפורטה. "כאשר התיק הזה יצא לראשונה, היו פרסומים מיידיים של כמה כלי תקשורת שרצו לפגוע בתדמית שלנו. זה לא צירוף מקרים. ברצלונה מעולם לא פעלה כדי לצבור יתרון לא ספורטיבי. מעולם. למה הם לא יכולים להוכיח שום דבר? בגלל שלא היה כלום. גזרו את דיננו לפני שנשפטנו. אין שום ראיות לכך ששיחדנו או השפענו על שופטים. 123 שנה המועדון דגל בפייר פליי ודבר לא השתנה".
נשיא בארסה גם תקף את ריאל מדריד: "ריאל מדריד זה מועדון שמבחינה היסטורית נהנה מהחלטות שיפוט, וזה ככה עד היום. עד היום איגוד השופטים בספרד מורכב משחקני עבר של ריאל מדריד. אז מועדון כזה מעורב בתיק כזה? זו בדיחה. ריאל מאמינה שנעשה לה נזק, אבל האמת היא שזה המועדון שהכי פגע בכדורגל במשך עשורים. מה שריאל עושה זה רע מאוד, אני מקווה שיחשפו אותה במשפט".