לאחר חמישה ניצחונות בחמשת המחזורים הראשונים, המאזן המושלם של ריאל מדריד בליגה הספרדית נמחק. סגנית האלופה יצאה למשחק חוץ בוונדה מטרופוליטנו מול יריבתה העירונית אתלטיקו ונוצחה 3:1 - מה שעורר גל של ביקורות כלפי המאמן קרלו אנצ'לוטי. הבלאנקוס כבר לא במקום הראשון בלה-ליגה, כאשר האלופה ברצלונה נותרה בפסגה.
כאמור, אנצ'לוטי עמד במוקד האש לאחר ההפסד בדרבי, בעיקר בכלי תקשורת המזוהים עם מדריד. שחקן העבר של המועדון, אלברו בניטו, תקף: "השיטה שלו גורמת לריאל מדריד לשקוע, אתלטיקו הענישה אותה שוב ושוב". ב'אס' כתבו: "הצפיפות שהוא יצר במרכז לא איפשרה לשחקני הכנף לבלוט, הוא אומנם תיקן לאחר מכן, אבל זה היה מאוחר מדי. נראה שהצל מהעונה שעברה חזר לרדוף את הקבוצה".
2 צפייה בגלריה
שחקן ריאל מדריד ג'וד בלינגהאם
שחקן ריאל מדריד ג'וד בלינגהאם
ריאל כבר לא מושלמת. ג'וד בלינגהאם מאוכזב
(REUTERS/Isabel Infantes)
אתלטיקו אכן שטפה את המגרש, ועל אף שהאורחת החזיקה יותר בכדור, הקולצ'ונרוס היו אלה שסיכנו יותר את השער וכבשו שני שערים מהירים. ג'וד בלינגהאם, שנראה נפלא בחמשת המחזורים הראשונים, התקשה למצוא את עצמו וזכה ל"טיפול" מיוחד מההגנה של דייגו סימאונה, שפשוט חנקה אותו ולא איפשרה לו להראות את היכולת שזיכתה אותו לשבחים עד למשחק אמש, במהלכו הוא נראה עצבני.
"שלושת השערים שספגנו היו העתקים אחד של השני, שחקני הגנה לא היו ממוקמים כראוי", אמר קרלו אנצ'לוטי בסיום. "היו משחק ההגנה שלנו לא היה כמו שהוא נראה בדרך כלל, ההגנה הייתה מאוד שברירית. אני לא חושב שתוכנית המשחק שלי הייתה הבעיה, אבל יכולתי לעשות עבודה טובה יותר. האחריות להפסד הזה היא שלי".
המאמן האיטלקי נשאל על חילופו של לוקה מודריץ': "אני לא חושב שזה רעיון טוב להצביע על שחקן אחד ספציפי. הוא לא שיחק טוב, אבל כך גם שאר השחקנים. צריך לזכור שאתלטיקו מדריד היא קבוצה שיודעת להגן מצויין. ניסינו, תקפנו - אבל לא הצלחנו. הם הקשו עלינו מאוד".
2 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן ושחקני אתלטיקו מדריד חוגגים
אנטואן גריזמן ושחקני אתלטיקו מדריד חוגגים
אנטואן גריזמן ושחקני אתלטיקו מדריד חוגגים
(Thomas COEX / AFP)
כאמור, אתלטיקו מדריד פתחה את המשחק מצוין והוליכה 0:2 תוך 18 דקות משתי נגיחות מדויקות. את השער הראשון כבש אלברו מוראטה בדקה ה-4, לאחר שברח לדייויד אלאבה ונגח בקלילות לרשת לאחר הגבהה של סמואל לינו. 14 דקות לאחר מכן, היה זה אנטואן גריזמן שניצל הרמה של סאול הבקיע בעזרת הראש, כאשר שוב מרכז ההגנה של ריאל איפשר יותר מדי חופשיות לשחקני התקפה של היריבה.
טוני קרוס החזיר את האורחת למשחק בדקה ה-35 בבעיטה מחוץ לרחבה, לאחר שהטעה את השומר ושלח כדור חד לפינה של יאן אובלק, אך בדקה הראשונה של המחצית השנייה מוראטה השלים צמד - שוב בנגיחה - כאשר סאול רשם את בישולו השני במשחק.
ההפסד אתמול השאיר את ריאל מדריד במקום השלישי. במחזור הבא היא תארח את לאס פלמאס ומחזור לאחר מכן היא תצא למשחק חוץ מול הלהיט של הליגה, ג'ירונה, שעדיין לא הפסידה העונה ונמצאת במקום השני. אתלטיקו מדריד תצא במחזור הבא למשחק חוץ מול אוסאסונה.