הדרבי של לונדון סיפק כדורגל נהדר, ברייטון ממשיכה להדהים את כולם וליברפול כבר במקום השני בפרמייר-ליג, אבל המשחק הכי מדובר ביממה האחרונה בממלכה היה זה שנערך בבראמל ליין בשפילד. ניוקאסל חזרה משם אתמול (ראשון) עם 0:8 מהדהד ושובר שיאים על שפילד יונייטד ושברה את הרשת. תרתי משמע.
שלושה ציוני דרך מרשימים נרשמו בו. זה היה ניצחון החוץ הגדול ביותר של המגפייז בכל הזמנים, ההפסד הביתי הגדול ביותר של שפילד מאז ומעולם והמשחק הראשון בתולדות הכדורגל האנגלי בו שמונה שחקנים שונים כבשו לזכות קבוצה אחת באותו ערב. "האמת, משחק טוב שלנו, אבל אני לא יודע אם זו הייתה הופעה מושלמת", אמר ברצינות גמורה בסיום מאמן ניוקאסל, אדי האו. "בעיקר כי אנחנו תמיד מנסים למצוא דברים שאפשר לשפר".
4 צפייה בגלריה
שאר ו-ווילסון חוגגים
שאר ו-ווילסון חוגגים
לוח התוצאות והתוצאה ההיסטורית
(צילום: Michael Regan/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
שאר ו-ווילסון חוגגים
שאר ו-ווילסון חוגגים
העולם מצחיק, אז צוחקים. ווילסון ושאר מאושרים, רגע אחרי שריקת הסיום
(צילום: Michael Regan/Getty Images)
שנתיים אחרי שנרכשה על-ידי קרן ההשקעות הסעודית, ניוקאסל תייגה את עצמה כקבוצת צמרת לכל דבר. העונה חזרה לליגת האלופות אחרי היעדרות של 20 שנה ובלא מעט משחקים הציגה כדורגל נהדר והתקפי. "יש לנו קבוצת חדורת מוטיבציה, אני רואה תכונות אופי טובות בכל שחקן בסגל", הוסיף האו. "יש לנו עוד הרבה אתגרים להמשך, והשבוע הזה עשה לנו שירות גדול, אבל לא כך אני רוצה לשבור שיאים".
שון לונגסטף (21), דן ברן (31) וסוון בוטמן (35) כבשו עוד לפני המחצית הראשונה. קאלום ווילסון (56), אנתוני גורדון (61), מיגל אלמירון (68), ברונו גימראייש (73) ואלכסנדר איסאק (87) השתתפו גם כן בחגיגה. "ברגע שכבשנו את השער הראשון המוקדם, הכל היה הרבה יותר קל", הסביר האו. "שמונה שחקנים שונים כבשו? זה רק מראה לכולם עד כמה הם רעבים להצלחה".
4 צפייה בגלריה
שחקני ניוקאסל מודים לקהל מול לוח התוצאות שאומר הכל
שחקני ניוקאסל מודים לקהל מול לוח התוצאות שאומר הכל
שחקני ניוקאסל מודים לקהל. ניצחון החוץ הגדול בתולדות המועדון
(צילום: George Wood/Getty Images)
קאלום ווילסון סיכם: "קשה להסביר את התוצאה. ברגע שהשער הראשון והשני נכנסו, פשוט המומנטום היה איתנו ולא הורדנו את הרגל מהדוושה. הדבר המאכזב היחידי הוא שיכולנו אפילו לנצח בתוצאה גבוהה יותר".
אגב, לא מדובר בניצחון הגבוה ביותר אי פעם בפרמייר-ליג. מנצ'סטר יונייטד כבר הביסה בעבר 0:9 את איפסוויץ' וסאות'המפטון, ליברפול דרסה באותה תוצאה את בורנמות', כמו גם לסטר את סאות'המפטון. "בכל מקרה, בשבועות האחרונים ידברו רק על זה", צחק ווילסון.

ארטטה: "איבדנו שתי נקודות ולא לקחנו אחת"

המשחק המרכזי של המחזור השישי בפרמייר-ליג היה כמובן הדרבי של צפון לונדון, בו ארסנל וטוטנהאם נפרדו ב-2:2 מרתק. התותחנים היו טובים יותר, הוליכו פעמיים משער עצמי של כריסטיאן רומרו (25) ופנדל של בוקאיו סאקה (54), אבל פספסו הזדמנות לנצח. יונג-מין סון השווה עבור הספרס עם צמד (42 ו-55) משני בישולים של ג'יימס מדיסון.
"מרגיש שאיבדנו שתי נקודות ולא לקחנו אחת", הודה בסיום מנג'ר התותחנים, מיקל ארטטה. "היינו צריכים לנצח, אבל איבדנו יתרון פעמיים ולא עשינו את המקסימום". ארטטה דיבר על פציעתו של דקלן רייס, שהוחלף במחצית על-ידי ז'ורז'יניו. "הוא הרגיש כאבים בגב, נקווה שזה לא חמור", הסביר המנג'ר.
4 צפייה בגלריה
ארטטה
ארטטה
מאוכזב. ארטטה
(צילום: HENRY NICHOLLS / AFP)
מהעבר השני, טוטנהאם יצאה די מרוצה. "שיחקנו באומץ ובנחישות", הודה המנג'ר, אנג' פוסטקוגלו שהחמיא לסון: "שחקן ענק, כיף לראות אותו". אגב, מנור סולומון יכול להתהדר ב-28 דקות בדרבי, לאחר שנכנס כמחליף בדקה ה-62.