התקשורת הרומנית לא חסכה הבוקר (שישי) ביקורת על הנבחרת המקומית, אחרי ה-0:0 בבודפשט מול בלארוס בבית הישראלי במוקדמות יורו 2024. רומניה נותרה במקום השני, אך אחרי שבעה מחזורים מקדימה את ישראל בשתי נקודות בלבד, כשלחבורה של אלון חזן עוד משחק חסר (זה מול שווייץ שנדחה על-ידי אופ"א בשל המצב הביטחוני).
"מביך, רומניה פשוט הסתבכה", נכתב בעיתון "אדבארול". באונליין ספורט הוסיפו: "אנחנו אפילו לא יכולים להתפאר בכך שניצחנו אף אחת מהנבחרות שנחשבות ליריבות שלנו במוקדמות, שווייץ וישראל". ב"קליק" היו הכי נחרצים וכינו את המשחק: "קטסטרופה".
3 צפייה בגלריה
סטנאציו מול קורזון הבלארוסי, אתמול
סטנאציו מול קורזון הבלארוסי, אתמול
סטאנציו הרומני מול קורזון הבלארוסי, אתמול
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
שני האנשים שספגו את מירב הביקורת היו המאמן אדי יורדנסקו ויאניס חאג'י שנכנס כמחליף בדקה ה-61 והרבה להחמיץ. הראשון טען לפני המשחק שמצב הדשא לא אופטימלי וגם בסיום תירץ את התיקו בתנאים הירודים. כוכב העבר של הנבחרת, ג'יקה פופסקו, המשמש כיום כפרשן בטלוויזיה הרומנית, אמר: "אסור לך לדבר על מצב הדשא. אם אתה רוצה להעפיל, אתה צריך להראות אופי וביטחון עצמי. אנחנו באמת רוצים להגיע לאליפות אירופה? אז חייבים לשנות גישה".
"חשבתי שאני לא שומע טוב כששבע דקות לסיום, שמעתי מהספסל שלנו 'תהיו רגועים'", המשיך פופסקו. "כמה רגועים אפשר להיות כשצריכים להבקיע? היינו צריכים להשתולל, לרוץ קדימה בכל הכוח". לגבי חאג'י, כלי התקשורת ביקרו את יכולתו, באחד מהם נכתב: "אם הוא לא היה בנו של אגדת הכדורגל, הוא בטח היה משחק בליגה הרביעית".
3 צפייה בגלריה
יורדנסקו
יורדנסקו
ביקורת מבית. יורדנסקו
(צילום: Christof Koepsel/Bongarts/Getty Images)
יורדנסקו עצמו, אגב, לא התרגש מהביקורת של כוכב העבר. "מאז שהתחלנו את הקמפיין הזה, פופסקו אמר משהו חיובי? אני לא מתערער בקלות", אמר. "אני כועס מאוד, אבל באותה מידה אופטימי שנהיה ביורו 2024"

מה ישראל צריכה לעשות כדי לעלות?

שלושה מחזורים נותרו לסיום הקמפיין ושני המקומות הראשונים בבית שמוליכים ליורו 2024 עדיין פתוחים. לשווייץ, מוליכת הבית עם 14 נקודות (ומשחק חסר), מצפה משחק בית ביום ראשון נגד בלארוס, ובחודש הבא היא אמורה להתארח בישראל, לארח את קוסובו ולהתארח ברומניה.
3 צפייה בגלריה
סולומון חוגג
סולומון חוגג
תלויים רק בעצמם. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
רומניה (13 נקודות) תארח מחרתיים את אנדורה החלשה, אבל גם אם תנצח תהיה ביתרון 5 נקודות על ישראל, כשלה שני משחקים יותר. ישראל (11 נקודות, משחק חסר) גם אם לא תנצח את שווייץ, ישראל, עדיין תהיה תלויה בעצמה אם תנצח את רומניה במשחק שבתכנון אמור להיערך בטדי ב-18 בנובמבר.
מה נותר לנבחרת ישראל ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר ישראל - רומניה, 18 בנובמבר אנדורה - ישראל, 21 בנובמבר קוסובו - ישראל, נדחה למועד לא ידוע
מה נותר לנבחרת רומניה רומניה - אנדורה, 15 באוקטובר ישראל - רומניה, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת שווייץ שווייץ - בלארוס, 15 באוקטובר ישראל - שוויץ, 15 בנובמבר שווייץ - קוסובו, 18 בנובמבר רומניה - שוויץ, 21 בנובמבר