כל ספרד חוגגת ביממה האחרונה את הזכייה ההיסטורית של נבחרת הנשים במונדיאל. בכל זאת, מדובר באירוע הספורט הגדול של הקיץ, בטח מבחינה תקשורתית. ועדיין, עם כל הכבוד להישג - האירוע החריג אתמול (ראשון) בזמן חלוקת המדליות - בו נשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס נישק בפה את כוכבת הנבחרת ג'ניפר הרמוסו - לא יורד גם כן מסדר היום.
עוד על מונדיאל הנשים
קצת יותר מיממה לאחר סיום הגמר, התאחדות הכדורגל בספרד פרסמה היום (שני) סרטון של רוביאלס כשהוא מתייחס לאירוע, ומבקש סליחה - אם כי לא בצורה המשכנעת ביותר. "אנחנו עדים למאורע היסטורי, אחד הימים המאושרים בתולדות הכדורגל הספרדי. אלופות עולם, זה מדהים. בשביל זה עבדנו זמן רב בהתאחדות הכדורגל הספרדית, ואנחנו גאים", אמר רוביאלס. "אבל היה גם אירוע שאני צריך להתנצל עליו, בגלל כל מה שקרה בין שחקנית לביני. יש בינינו יחסים מצוינים, כמו גם עם השחקניות האחרות, ואני ככל הנראה טעיתי - אני צריך להודות בזה. ברגע של סערת רגשות, ללא כל כוונה רעה ובתום לב מוחלט, קרה מה שקרה. מבחינתי זה היה מאוד ספונטני, אני חוזר - לא הייתה כוונה רעה מאיזשהו צד".
2 צפייה בגלריה
רוביאלס
רוביאלס
רוביאלס ושחקניות נבחרת ספרד בטקס חלוקת המדליות
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
"כאן לא כל כך הבנו את זה, ראינו את זה כמשהו טבעי ונורמלי, אבל כלפי חוץ כנראה שנוצרה סערה ואם יש מי שנפגע - אני חייב להתנצל", המשיך רוביאלס. "אין ברירה. ובנוסף ללמוד מזה, להבין שאם אתה בתפקיד כל כך חשוב כמו נשיא ההתאחדות, אתה חייב להיות זהיר יותר, במיוחד בטקסים וסיטואציות מהסוג הזה".
רוביאלס הוסיף: "היו גם הצהרות מצדי בהקשר הזה, כשאמרתי שהעניין נראה לי מטופש, כי פה בפנים אף אחד לא ייחס לזה חשיבות גדולה, אבל בחוץ כן שמו לב. אני רוצה להתנצל בפני אותם אנשים, כי אם מבחוץ ראו את זה בצורה אחרת, כנראה שיש סיבה. לבסוף, מה שכן מעציב אותי הוא שברגע שיא בהיסטוריה של כדורגל הנשים שלנו ובכלל נבחרות הכדורגל שלנו, עם השגת גביע העולם השני בתולדותינו, מה שקרה העיב במידה מסוימת על החגיגות. אני חושב שצריך לתת את הקרדיט לנשים הללו ולמאמן חורחה וילדה ולחגוג בכל הכוח".
בסרטון וידאו נראה רוביאלס מחבק כל אחת משחקניות נבחרת ספרד, אבל את הרמוסו, משום מה, הוא תפס בראשה ונישק בפה באגרסיביות. זה לא הצטלם טוב, לא נראה טוב וגרר, כצפוי, ביקורת חריפה. לאחר מכן, בחדר ההלבשה, עלתה הרמוסו לשידור חי בחשבון האינסטגרם שלה, נשאלה על האירוע וענתה במשפט בודד את מה שכולם ידעו מראש: "לא נהניתי מזה".
2 צפייה בגלריה
שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו
שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו
הרמוסו עם גביע העולם. שערורייה רודפת שערורייה בספרד
(REUTERS/Hannah Mckay)
התקשורת הספרדית, כאמור, לא מניחה את האירוע הזה בצד ועוסקת בו בהרחבה. "זו הייתה מתקפה על הרמוסו ועל כל הנשים שחגגו את השער של ספרד", כתבה בנחרצות עורכת "אל פאיס", נדיה טרונצ'וני, בטור בעיתונה. "כמה חבל שיום יפה שכזה בסופו של דבר מוכתם על ידי הדון ז'ואן הטיפש הזה. לא הייתה מעט רגישות".
מאמן נבחרת הולנד, אנדרס יונקר, ששימש באותו גמר כפרשן, נחרד אף הוא: "זה לא ייאמן ובטח שלא מקובל. זה חסר תקדים. אין מילה אחרת לזה. אתה פשוט לא יכול לעשות את זה". גם פעיל זכויות האדם קרייג פוסטר האוסטרלי, שבמדינתו נערך המונדיאל הנוכחי, תקף את רוביאלס: "נשים בספורט נתונות מדי יום להחפצה, הטרדה והתעללות מינית. פיפ"א, צריך לעשות משהו בנדון".
הציוץ של פעיל זכויות האדם, קרייג פוסטר
אגב, רוביאלס לא עצר שם. מאוחר יותר, הופיע בחדר ההלבשה של הנבחרת כשזרועו סביב הכוכבת הגדולה. הוא הבטיח לשחקניות טיול לאיביזה, ואמר להן שהוא "יתחתן עם הרמוסו". כשנשאל באחת מתחנות הרדיו בספרד על הנשיקה והסערה שנוצרה כתוצאה מכך, הוא אמר: "יש אידיוטים בכל מקום. כששני אנשים מפגינים חיבה קלה, אנחנו לא יכולים להתייחס לכל שטות".

ההבהרה אמיתית או מפוברקת?

פיפ"א עדיין לא הגיבה לנושא, ההתאחדות הספרדית, לעומת זאת, פרסמה גם את תגובתה של הרמוסו. "זו הייתה מחווה ספונטנית והדדית לחלוטין, בשל השמחה העצומה שהזכייה בגביע העולם נתנה לנו", נאמר. "לנשיא ולי יש מערכת יחסים מצוינת, ההתנהגות שלו עם כולם הייתה מצוינת. זו הייתה מחווה טבעית של חיבה והכרת תודה. זכינו במונדיאל ואנחנו לא הולכים לאבד את מה שחשוב באמת".
עם זאת, צריך לציין כי הרמוסו לא פרסמה את התגובה הזו בשום חשבון שלה ברשתות החברתיות - מה שכמובן מעלה תהיות - האם היא הוכתבה מלמעלה או לא. הפוסט היחיד שהעלתה מאז המשחק הוא סרטון משדה התעופה, בו היא מנסה לעבור את האבטחה עם מדליית הזהב על צווארה.
הרמוסו עולה לשידור באינסטגרם וטוענת: "לא אהבתי את זה"
הנשיקה, ככל הנראה, לא הפחיתה את השמחה, אבל זה לא אומר שהיא לא הייתה מזיקה. "ביום ראשון הזה", אמרה טרונצ'וני. "חגגנו משהו שהוא יותר מתואר. במיוחד אנחנו. הנשים, הבנות. חגגנו את זה שהעקשנות שלנו ניצחה סוף סוף את המאצ'ואיזם. אבל יש עוד דרך ארוכה לעבור. כי נשים מתנשקות עם מי שהן רוצות ומתי שהן רוצות. נשיקה על הפה, בהפתעה, היא תוקפנות. אנחנו ב-2023, והמחוות האלה אינן רצויות".

המרד במאמן

השערורייה הזו מצטרפת לסערה נוספת שליוותה את אלופת העולם הטרייה, שקטפה את התואר. וזאת למרות האיבה בין השחקניות למאמן, חורחה וילדה. בספטמבר האחרון לא פחות מ-15 שחקניות בסגל הודיעו כי לא יתייצבו יותר לשירות בינלאומי אם וילדה יישאר בתפקידו. רובן הגיעו מברצלונה, מה שיצר רחש על קרע אפשרי בינן לבין נציגות ריאל כפי שנבחרת הגברים חוותה בעבר.
השחקניות טענו כי התנהלותו של המאמן היא "רעילה" וגם ביקרו את עבודתי המקצועית. הביקורות התייחסו לתפקוד שלו במהלך המשחקים, לאווירה בחדר ההלבשה ולטיפול של הצוות בפצועות. הן אף טענו במייל שנשלח להתאחדות כי המשך הפעילות תחת וילדה יפגע בבריאותן הפיזית והנפשית.
לאורך הטורניר ניכר הריחוק בין וילדה לבין שחקניותיו, שלאחר הזכייה אתמול התרחקו ממנו וחגגו בנפרד מצוות האימון. גם לאחר הניצחון ברבע הגמר בלטה לעין האיבה שרוחשות הכדורגלניות למאמן, כאשר לאחר המשחק הן התעלמו ממנו באופן מופגן.
פורסם לראשונה: 07:17, 21.08.23