אחרי המון דיווחים ושמועות, עכשיו זה סופי ורשמי: קיליאן אמבאפה הודיע הערב (שישי) כי יעזוב את פריז סן ז'רמן בסוף העונה. אחד הכוכבים הגדולים של הכדורגל העולמי אמור לחתום על חוזה בריאל מדריד.
"היה לי כבוד ענק לשחק במועדון הזה", אמר אמבאפה בסרטון וידאו שפרסם ברשתות החברתיות שלו, "מועדון שנתן לי הזדמנות גדולה. זה קשה להיפרד, לא חשבתי שזה יהיה כל-כך קשה, אבל אחרי שבע שנים אני מרגיש שאני בשל לאתגר חדש. אני חייב את זה לעצמי". פריז סן ז'רמן תערוך טקס פרידה מאמבאפה במשחק הליגה הביתי האחרון שלה העונה, מול טולוז ביום ראשון הקרוב, כשהקבוצה כבר הבטיחה את תואר האליפות. משחקו האחרון של אמבאפה בפריז סן ז'רמן יהיה בגמר הגביע מול ליון - ב-25 במאי. לאחר מכן, הוא אמור לחתום בריאל מדריד.
1 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
עוזב את פריז, ועכשיו זה רשמי. אמבאפה
(צילום: EPA/Alberto Estevez)
כבר בקיץ 2022 אמבאפה היה על סף מעבר לריאל - אבל ברגע האחרון חתם על חוזה חדש בפ.ס.ז', ששילמה לו 100 מיליון אירו כמענק חתימה. תחילה פורסם כי החוזה עד סוף עונת 2024/25, אך התברר כי הוא מסתיים כבר בסוף העונה הנוכחית. בקיץ האחרון הוא גם קיבל הצעת ענק מאל-הילאל הסעודית על סך 700 מיליון אירו לעונה - אך הוא החליט לסרב לה והמשיך לעונה אחת אחרונה עם פריז סן ז'רמן.
פ.ס.ז' זכתה העונה (כצפוי) באליפות צרפת, אבל נכשלה שוב במשימה המרכזית שלה, לזכות בליגת האלופות. היא הודחה השבוע בשלב חצי הגמר ע"י דורטמונד. אמבאפה הצטרף לפ.ס.ז' ממונאקו ב-2017 והפך למלך שערי המועדון בכל הזמנים עם 255 כיבושים. הוא זכה עם הקבוצה בשש אליפויות צרפת והופיע איתה פעם אחת בגמר ליגת האלופות (2020). העונה הוא כבש 43 שערים בכל המסגרות, מה שמהווה עבורו שיא אישי.
על פי הדיווחים בספרד, אמבאפה סיכם על חוזה לחמש שנים בריאל מדריד תמורת שכר של 20 מיליון אירו לעונה, כשהוא אמור לקבל גם בונוס חתימה שמן של 130 מיליון אירו.