מנצ'סטר סיטי תזכה באליפות אנגליה בפעם בחמישית בשש שנים אם תנצח את צ'לסי (ראשון, 18:00) או אפילו לפני כן אם ארסנל תאבד נקודות מול נוטינגהאם פורסט (שבת, 17:00), אך במאבקי התחתית כמעט הכל עוד פתוח, כשנותרו עוד שני מחזורים בלבד עד לסיום העונה.
סאות'המפטון היא הקבוצה היחידה שכבר ירדה, אחרי הפסד 2:0 לפולהאם במחזור הקודם שסיים עבורה תקופה בת 11 שנים בליגה הבכירה. אבל רק ארבע נקודות מפרידות בין לסטר שמעליה - ויכולה לרדת כבר ביום שני - לנוטינגהאם שמדורגת במקום ה-16, כשבתווך נמצאות לידס ולסטר. אז רגע לפני שהישורת האחרונה יוצאת לדרך, הנה כל מה שצריך לדעת על מאבק ההישארות בפרמייר-ליג:

נוטינגהאם פורסט (מקום 16, 34 נקודות)

אלופת אירופה לשעבר עלתה בעונה הקודמת לפרמייר-ליג לאחר 23 שנות גלות, וכדי להישאר בה החליטה לירות לכל הכיוונים. לא פחות מ-30 שחקנים חיזקו את הסגל של פורסט העונה - שיא כל הזמנים.
עד לאחרונה נראה היה שמדובר באסטרטגיה יקרה שנכשלה, אבל בעזרת ניצחון ושתי תוצאות תיקו בארבעת המשחקים האחרונים נמצאת פורסט במצב מבטיח. גיבור שני המשחקים האחרונים היה החלוץ טאיו אווני, שנרכש בקיץ מאוניון ברלין תמורת 20.5 מיליון אירו (השני הכי יקר שהגיע) והתקשה להתאקלם, אך צמדים שלו מול סאות'המפטון וצ'לסי העניקו לקבוצתו ארבע נקודות יקרות והכפילו את מאזן השערים שלו.
7 צפייה בגלריה
אווני
אווני
ארבעה שערים בשני המשחקים האחרונים. אווני
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
הבעיה עבור פורסט היא שנותרו לה שני משחקים לא פשוטים. במחזור הקרוב היא תארח כאמור את ארסנל שרוצה לסיים את העונה בטעם טוב, ובמחזור הסיום תתארח אצל קריסטל פאלאס שנמצאת בתקופה נהדרת מאז מינויו של רוי הודג'סון.

אברטון (מקום 17, 32 נקודות)

התוצאות של אברטון השתפרו מאז ששון דייץ' החליף את פרנק למפארד כמאמן הקבוצה בפברואר, אך היא עדיין עלולה לעזוב את הליגה הבכירה לראשונה אחרי 70 שנה.
במחזור הקודם היא הפסידה 3:0 לסיטי, אך באחד שלפני כן הביסה 1:5 מפתיע מאוד את ברייטון, במשחק בו סיימה רצף של חודשיים ללא ניצחון ונפרדה מהתואר המפוקפק של הקבוצה שכבשה הכי מעט שערים בפרמייר-ליג (שעבר לסאות'המפטון).
7 צפייה בגלריה
דייץ'
דייץ'
אברטון השתפרה תחתיו. דייץ'
(צילום: Reuters/Matthew Childs)
העונה הבאה עתידה להיות האחרונה של הקבוצה בגודיסון פארק לפני שתעבור לביתה החדש והנוצץ. כדי להימנע מתסריט בלהות של עונת פרידה מהאצטדיון המיתולוגי בליגת המשנה, חייבת אברטון להשיג נקודות במחזורים שנותרו. למזלה, היא תפגוש שתי קבוצות תחתית שכבר הבטיחו הישארות - וולבס מהמקום ה-13 במחזור הקרוב (בחוץ) ובורנמות' מהמקום ה-14 במחזור הנעילה (בבית).

לידס (מקום 18, 31 נקודות)

ארבעה משחקים לפני תום העונה, ואחרי שג'סי מארש ומחליפו חאבי גרסיה הלכו הביתה וכך גם המנהל המקצועי ויקוטר אורטה, הודיעה לידס על מינויו של מאמנה השלישי העונה - סם אלרדייס. בכך היא השלימה מהפך אכזרי שבו עברה תוך קצת יותר משנה מהחדשנות של מרסלו ביילסה שהחזיר הקבוצה לפרמייר-ליג והוביל אותה למקום התשיעי ב-2020/21 , דרך הכישלונות של מארש וגרסיה, עד לאנגלי בן ה-68, האיש שמסמל יותר מכולם את הכדורגל הבריטי של פעם. מערך 4-4-2, כדורים ארוכים והרבה צעקות ואנרגיות.
אלרדייס, שהדריך קבוצות רבות, ירד ליגה פעם אחת בקריירה. אם יצליח לשמור על הנתון, יקבל בונוס של לא פחות מ-2.5 מיליון ליש"ט. בינתיים זה נראה טוב, אך יכול להיות שזה מעט מדי ומאוחר מדי. במשחק הבכורה שלו הוא הפסיד רק 2:1 לסיטי, ובמחזור הקודם חילצה לידס 2:2 מניוקאסל החזקה. לידס, שניצחה בחוץ רק פעמיים העונה, תתארח אצל ווסטהאם במחזור הקרוב ותסיים את העונה מול טוטנהאם בבית.
7 צפייה בגלריה
אלרדייס
אלרדייס
יציל את לידס? אלרדייס
(צילום: AP Photo/Rui Vieira)

לסטר (מקום 19, 30 נקודות)

תשיעי, תשיעי, חמישי, חמישי ושמיני - אלה המקומות בהם סיימה לסטר בחמשת העונות הקודמות. אך בעיות כלכליות גרמו לכך שרק שחקן אחד הצטרף במהלך הקיץ (הבלם ואוט פאס שנרכש מריימס), והעונה החלה נורא עם נקודה בשבעת המשחקים הראשונים. מאז היא לא התאוששה, גם כשדין סמית' מונה עד לתום העונה במקום ברנדן רוג'רס.
ללסטר יש כישרון התקפי עצום, אך היא ספגה ראשונה ב-12 משחקיה האחרונים בבית במסגרת הליגה (הרצף הארוך ביותר בתולדות הפרמייר-ליג) והיא הקבוצה היחידה בחמש הליגות הבכירות שלא שמרה על שער נקי מאז החזרה מפגרת המונדיאל (21 משחקים).
7 צפייה בגלריה
ג'יימס מדיסון
ג'יימס מדיסון
הכוכב הכי גדול בקבוצות התחתית. מדיסון
(צילום: גטי אימג'ס )
אם יש מישהו שיכול להציל אותה זה הקשר ההתקפי ג'יימס מדיסון, שכבש עשרה שערים ובישל תשעה נוספים. הוא היחיד שמעורב בלפחות 14 שערים מבין שחקני הקבוצות שנמצאות בסכנת ירידה. במקרה שאברטון תנצח את וולבס בשבת, תרד לסטר רשמית אם תפסיד לניוקאסל יומיים לאחר מכן. במחזור הנעילה היא תארח את ווסטהאם.
יש קבוצות קטנות שהשתתפות במפעלים האירופים משפיעה עליהן לרעה, ונאנט הנוכחית היא דוגמה קלאסית לאחת כזו. אחרי שזכתה בגביע בצרפתי בעונה שעברה, העונה הגיעה עד לגמר הגביע ולפלייאוף הליגה האירופית, וכנראה שלא נותר לה מספיק כוח עבור השלבים האחרונים של העונה בליגה.
נאנט צברה רק ארבע נקודות בשמונת המחזורים האחרונים, וכעת הידרדרה עד למקום ה-17 עם 33 נקודות, אחת פחות משל אוקזר שמעל הקו האדום, כשנותרו שלושה מחזורים עד לסיום העונה. רק 21 אחוז מהקבוצות שצברו 33 נקודות בשלב זה של העונה סיימו אותה מעל הרביעייה האחרונה (ארבע מ-19).
7 צפייה בגלריה
ז'אן צ'ארלס קאסטלטו
ז'אן צ'ארלס קאסטלטו
ארבע נקודות בשמונת המחזורים האחרונים. בלם נאנט ז'אן צ'ארלס קאסטלטו
(צילום: Charly TRIBALLEAU / AFP)
אחרי ה-0:6 על שאלקה במחזור הקודם וכשהיא רחוקה שני משחקים בלבד מהאליפות ה-11 ברציפות, מתייצבת באיירן למשחק העונה שלה מול לייפציג מהמקום השלישי, בו ניצחון עשוי לסדר לה את התואר אם דורטמונד לא תנצח את אוגסבורג ביום ראשון (18:30).
למזלה של באיירן המשחק יערך באליאנץ ארנה, שם טרם הפסידה העונה. אם לא תעשה זאת גם הפעם, תשלים עונה שלמה בלי הפסד בית בפעם ה-14 בתולדות המועדון. באיירן גם כבשה בכל 56 משחקיה האחרונים בבית, כשהפעם האחרונה בה לא עשתה זאת הייתה בפברואר 2020, אז סיימה ב-0:0 עם לייפציג. גם עבור האורחת מדובר במשחק קריטי, שכן ניצחון יבטיח לה מקום בליגת האלופות גם בעונה הבאה.
7 צפייה בגלריה
קימיך חוגג עם שחקני באיירן
קימיך חוגג עם שחקני באיירן
רחוקים שני משחקים מאליפות נוספת. שחקני באיירן חוגגים
(Alexander Hassenstein/Getty Images)
גיבורי האליפות של ברצלונה הם קודם כל צ'אבי ושחקני חוליית ההגנה - שספגו כמות שערים מצחיקה (13 ב-34 משחקים) - אך גם לרוברט לבדנובסקי יש חלק גדול בהישג, והוא לא מקבל מספיק קרדיט.
הצמד במשחק האליפות מול אספניול שיפר את מאזנו של החלוץ הפולני בן ה-35 ל-21 שערי ליגה (מלך השערים) והפך אותו לשחקן ברצלונה הראשון מאז רונאלדו הברזילאי שכובש לפחות 30 שערים בכל המסגרות בעונת הבכורה שלו בקבוצה.
7 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
לא מקבל מספיק קרדיט. לבנדובסקי
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)