"כסף משנה אנשים, זה יכול לפרק משפחה וליצור מלחמה. לעיתים חשבתי לעצמי 'אני לא רוצה יותר את הכסף הזה, לא רוצה לשחק יותר, רק רוצה סביבה שתאהב אותי'. המחשבות האלה גרמו לי לחשוב על פרישה. כדורגל הוא מאוד יפה, אבל אכזרי. אתה יכול לעשות משהו גדול, ולמחרת אתה אף אחד".
את הדברים האלה אמר פול פוגבה בראיון לרשת "אל־גז'ירה" שפורסם ביום ראשון. יום לאחר מכן נודע כי שחקנה בן ה־30 של יובנטוס ונבחרת צרפת הושעה על ידי ההתאחדות האיטלקית לאחר שנכשל בבדיקת סמים שנערכה בסיום המחזור הראשון של הסרייה A משום שבדמו נמצאו רמות גבוהות של טסטוסטרון.
2 צפייה בגלריה
פוגבה
פוגבה
הולך ומסתבך. פוגבה
(צילום: REUTERS/Massimo Pinca)
עברו כבר שבע שנים מאז מנצ'סטר יונייטד שילמה כדי להחזיר אותו מיובנטוס 105 מיליון אירו, שיא עולמי באותו זמן. "מדובר באחד השחקנים הטובים בעולם", אמר אז ז'וזה מוריניו, שאימן את הקבוצה. "נוכל להשתמש בו בשנים הקרובות, ואף שהוא צעיר, הוא משחק כמו שחקן בוגר". מאז, להוציא את ההופעה המצוינת בזכייה של צרפת במונדיאל 2018, שום דבר לא עובד לו.
אם יימצא אשם בפרשת הסימום, הוא עשוי לספוג השעיה של בין שנתיים לארבע שנים. פוגבה כבר ידע סערות רבות על המגרש ומחוצה לו, אך בהינתן גילו ומצבו הבריאותי, כעת ייתכן שקריירת הכדורגל שלו מתקרבת לסיום טרגי ודרמטי. העובדה שהבדיקה שבה נכשל נערכה אחרי משחק שבו כלל לא שותף, מסמלת באופן מושלם את מסלול הקריירה שלו בשנים האחרונות.

מסתבך סדרתי

הקאמבק שלו בקיץ הקודם ליובנטוס, אצלה באמת הפך לאחד השחקנים הטובים בעולם, נראה כמו המהלך שיכול להחזיר אותו לדרך המלך. אלא שפציעות רבות - שותף בעשרה משחקים בלבד בכל המסגרות בעונה הקודמת - ולא מעט בעיות משמעת, כמו למשל כשבזמן פציעה הלך לגלוש סקי, שינו גם את דעת הקהל של הגברת הזקנה, שכל כך אהב אותו בקדנציה הראשונה. הפיצוץ הגדול והביזארי ביותר התרחש באוגוסט של השנה שעברה, אז דווח כי השחקן נסחט באיומים על ידי אחיו מתיאס וחברי ילדות שלו, שכיוונו לעברו אקדח ודרשו ממנו לשלם 13 מיליון אירו. אחיו אפילו ישב שלושה חודשים במעצר בשל כך.
2 צפייה בגלריה
פול פוגבה
פול פוגבה
היום קשה לזכור עד כמה עצום היה הכישרון של פוגבה
(צילום: AFP)
בגלל הדברים האלה קשה לזכור עד כמה עצום היה הכישרון של פוגבה וכמה טוב הוא היה ביובנטוס בקדנציה הראשונה, תחילה תחת אנטוניו קונטה ואחר כך תחת מקס אלגרי. הוא שיחק כקשר השמאלי מתוך שלושה במרכז השדה, בין אם במערך 3-5-2 או 4-3-1-2, וזה היה התפקיד המושלם עבורו. לצד אנדראה פירלו וקלאודיו מרקיסיו או ארתורו וידאל, וכשפטריס אברה או קוואדוו אסמואה משמאלו באגף, פוגבה הצליח לנצל עד תום את השילוב שלו בין יכולת טכנית לפיזיות. לעיתים הוא היה נראה הקשר המושלם - כזה שבועט כפי שהוא מתקל, ומוסר כפי שהוא מכסה שטחים.
מלבד הפציעות הרבות שליוו גם את התקופה שלו ביונייטד, הסבר נוסף לכישלון שלו אצלה הוא שמאמניו לא ידעו כיצד למצות את היכולות שלו, כשבמשך תקופות ארוכות הוא תופקד כ-10 או כקשר אחורי - עמדות בהן רק חצי מסט יכולותיו באו לידי ביטוי. אך היכולת שלו בגביע העולם 2018, במהלכו הציג את הכדורגל הטוב בחייו, די סותרת את הטענה שפוגבה הוא שחקן של עמדה אחת. המאמן דידייה דשאן, אשר ידוע ביכולותיו לדכא את האינסטינקטים ההתקפיים של שחקניו, הציב אותו כקשר אחורי לצד אנגלו קאנטה, ובמשך חודש פוגבה היה מצוין ולא זייף בהגנה אפילו פעם אחת. ואולי פשוט במונדיאל הוא רצה מספיק.
באיטליה דווח כי יובנטוס חושבת על פרידה חד־צדדית מפוגבה, לאחר שפורסם כי הוא הכניס את החומר לגופו באמצעות תוסף תזונה שרכש בארה"ב, מבלי לתאם עם הצוות הרפואי של הקבוצה. כנראה הוא יימצא אשם, או שלא. בכל מקרה, מדובר בעוד רגע עצוב בדעיכתו של השחקן שכנראה היה שותף ליותר פרשיות מחוץ למגרש מאשר במשחקים מאז קיץ 2019 (51). בין שזאת אשמתו ובין שלא, יש בזה משהו עצוב מאוד.