שבדיה - ארה"ב 0:0 (4:5 בפנדלים)

נבחרת ארה"ב הגיעה למונדיאל 2023 עם מטרה: להפוך לראשונה אי פעם, גברים או נשים, שזוכה בגביע העולם בפעם השלישית ברציפות. גם בחלומות הגרועים ביותר שלה, ארה"ב - שזכתה בארבע מתוך שמונה המונדיאלים שהיו עד כה - לא דמיינה שהיא תסיים את דרכה כבר בשמינית הגמר. אבל אחרי שסיימה רק במקום השני בבית 5, המדורגת ראשונה בעולם פגשה היום (ראשון) את סגנית האלופה האולימפית ומדורגת שלישית בעולם, שבדיה - לקרב השביעי שלהן אי פעם במסגרת המונדיאל, המפגש הנפוץ ביותר בטורניר - והפסידה לה 5:4 בדו-קרב פנדלים סופר דרמטי אחרי 0:0 בתום 120 דקות. מדובר בהפסד ראשון של ארה"ב בטורניר מאז הגמר ב-2011, כלומר 12 שנים, ובהדחה המוקדמת ביותר שלה בתולדות המונדיאל (עד כה היא תמיד הייתה בטופ 3).
עוד על מונדיאל הנשים
ארה"ב הייתה טובה יותר במשחק, אך נעצרה פעם אחרי פעם אצל השוערת זצירה מושוביץ' שסיפקה משחק אדיר עם 9 הצלות. אחרי 120 דקות מאופסות, השבדיות החטיאו את הפנדל השלישי והרביעי שלהן, אך למזלן ארה"ב לא עמדה בלחץ כשמייגן ראפינו בת ה-38 - השחקנית המצטיינת של מונדיאל 2019 שתפרוש בסיום העונה הנוכחית בליגה האמריקאית - וסופיה סמית', שהייתה יכולה לסגור סיפור, החמיצו את המסגרת. קלי אוהרה שנכנסה בדקה ה-120 בעטה לקורה את הפנדל השביעי של האמריקאיות, ואז הגיעה הדרמה האמיתית. השוערת האמריקאית אליסה נייהר - שכבשה את הפנדל השישי - עצרה את הבעיטה של לינה הורטיג, אך הכדור קיפץ אל מעבר לקו השער ולאחר בדיקה ב-VAR אושר הניצחון של שבדיה. ברבע הגמר (שישי, 10:30) מחכה לה משחק לא פחות קשה, מול יפן שעד כה נראתה כמו הנבחרת הטובה בטורניר.
2 צפייה בגלריה
שחקנית נבחרת ארה"ב מייגן ראפינו
שחקנית נבחרת ארה"ב מייגן ראפינו
אכזבה ענקית ראפינו
(Robert Cianflone/Getty Images)
כך נראית ההדחה המוקדמת בתולדות ארה"ב

הולנד - דרום אפריקה 0:2

זה לא הלך בקלות, אבל בסופו של דבר הולנד, סגנית אלופת העולם, עלתה לרבע הגמר, לאחר שניצחה הבוקר 0:2 את דרום אפריקה. למרות שליטה ברורה במשחק (החזיקה בכדור 70 אחוז מהזמן), זה לא הלך קל לחבורה של אנדריאס יונקר, והיא השלימה את המשימה הרבה בזכות יכולת נהדרת של השוערת דפנה ואן דומסלאר, בדרך למפגש מסקרן עם ספרד בשלב הבא.
ג'יל רורד, שחתמה לאחרונה במנצ'סטר סיטי ושברה את שיא ההעברות של המועדון בכל הזמנים, כבשה שער מוקדם בדקה ה-9 והעניקה לכתומות את היתרון. דרום אפריקה, שעלתה לשמינית הגמר בצורה דרמטית ומפתיעה, עם 2:3 על איטליה בזכות שער ניצחון בתוספת הזמן, ממש לא התכוונה לוותר והקשתה על ההולנדיות. אך משחק ענק של ואן דומסלאר (7 הצלות) - שערכה בכורה בנבחרת רק ביורו 2022 - שמר על היתרון הכתום.
2 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת הולנד חוגגות
שחקניות נבחרת הולנד חוגגות
יפגשו את ספרד ברבע הגמר. שחקניות נבחרת הולנד חוגגות
(AP Photo/Mark Baker)
שער של לייקה מרטנס נפסל בדקה ה-56, אך בסופו של דבר היא השיגה בישול, כשסידרה ללינת' בירסטיין את השער השני בדקה ה-68 אחרי טעות ענקית של השוערת קיילין סוורת', שהייתה אמורה לתפוס את הכדור בקלות - אך הוא חמק בין ידיה והתגלגל לרשת. דרום אפריקה - שהניצחון על איטליה בשלב הבתים היה הראשון שלה במסגרת הטורניר - הולכת הביתה עם ראש מורם.
פורסם לראשונה: 08:20, 06.08.23