לאחר שבאנגליה בחרו שלא להתייחס למעשי הרצח הנוראיים של מחבלי חמאס לפני שמונה ימים, והגיבוי שנתן לכך מאמן הנבחרת האנגלית גארת' סאות'גייט, העלה היום (ראשון) אברהם גרנט סרטון לחשבון האינסטגרם שלו, בו פנה לסאות'גייט. כזכור, גרנט אימן במשך מספר עונות בפרמייר-ליג, כאשר עמד על הקווים של צ'לסי, פורטסמות' ו-ווסטהאם.
"יש לי מסר לגארת' סאות'גייט - אתה אדם מכובד מאוד ומאמן טוב מאוד", אמר גרנט. "ראיתי את ההצהרה שלך היום. אתה לא חייב לבחור צד, אבל אתה יכול לבחור לגנות את מה שראינו באותם סרטונים. ילדים שראשיהם נערפו, נערות שנשרפו בחיים, נשים זקנות... אני אפילו לא יכול לדבר על זה - אתה רק צריך להיות בנאדם. אפילו אם אחי היה עושה את המעשים האלה הייתי מגנה, לא הייתי יכול לקבל את זה".
1 צפייה בגלריה
אברהם גרנט
אברהם גרנט
אברהם גרנט
(צילום: EPA)
עוד הוסיף גרנט, שמאמן בימים אלה את נבחרת זמביה: "אני מכיר הרבה פלסטינים, הם חברים שלי. הם באים לצפות במשחקי כדורגל מהגדה המערבית, מעזה. יש בינינו אי הסכמות אבל הם לא מוכנים לקבל את מעשי הרצח הברוטליים האלה. הם התקשרו אליי ואמרו לי 'זה לא האיסלאם', ואני מסכים. אני מכיר את האיסלאם מצוין, זו דת נפלאה. המוסלמים הם אנשים נפלאים ונחמדים. אתה יכול להחזיק בעמדה מסוימת אבל עדיין לגנות רצח ילדים, ילדות וזקנים. אתה חייב לעשות זאת - בשביל האנושות".
במשחק הידידות בין אנגליה לאוסטרליה שהתקיים ביום שישי האחרון בוומבלי, החליטו ראשי ההתאחדות האנגלית שלא להאיר את האצטדיון בצבעי דגל ישראל. בנוסף, בדקת הדומיה שנערכה לפני שריקת הפתיחה, עמדו השחקנים "לזכר הקורבנות החפים מפשע הישראלים והפלסטינים", מבלי לציין את הטבח הנוראי שעשו מחבלי חמאס בתושבי עוטף עזה ובחוגגים בפסטיבל המוזיקה בקיבוץ רעים.
מרבית הקבוצות באנגליה הלכו בדרכה של ההתאחדות האנגלית, אך היו גם כאלה שבחרו לעמוד לצדה של ישראל. מדובר בצ'לסי וקריסטל פאלאס, שיצאו נגד מתקפת הטרור והביעו הזדהות עם קורבנותיה.