המצב הביטחוני הקשה והמלחמה בעזה משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, וגם ברחבי העולם מגיבים לדיווחים ולמראות הקשים. גם היום (שישי) ynet מביא לכם את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
22:36 - אלוף ה-NBA וכוכב נבחרת ספרד לשעבר, פאו גאסול, יצא נגד חמאס בחשבון הטוויטר שלו: "מתקפת הטרור של חמאס נגד העם בישראל היא שוברת לב. אני שבור נוכח אובדן החיים בישראל ועזה, במיוחד אלה של ילדים, שבשבילם העולם אמור להיות מקום בטוח. המתקפה הזו על אזרחים היא בלתי נסבלת".
10 צפייה בגלריה
דגל ישראל ביציעי וומבלי לפני המשחק בין אנגליה לבין אוסטרליה
דגל ישראל ביציעי וומבלי לפני המשחק בין אנגליה לבין אוסטרליה
דגל ישראל ביציעי וומבלי לפני המשחק בין אנגליה לבין אוסטרליה
(Reuters/Matthew Childs)
21:47 - כצפוי, ההתאחדות האנגלית בחרה שלא לקחת צד ולא האירה את אצטדיון וומבלי בצבעים של דגלי ישראל לפני משחק הידידות בין אנגליה לאוסטרליה. שתי הנבחרות עמדו דום לפני שריקת הפתיחה לזכר ההרוגים החפים מפשע "בישראל ופלסטין".
21:38 - בעלי הפועל יושלים, מתן אדלסון, תקף את הנהלת ליגת האלופות של פיב"א בתגובה לפוסט שהעלו באינסטגרם: "אז אתם רוצים לפרסם את המפעל שלכם עם הלוגו שלנו ושחקן שלנו, אבל לא יכולים להצהיר על תמיכה בעם שלנו ובאלה שנרצחו בצורה ברברית בבתים שלהם או בפסטיבל המוזיקה? אתם לא יכולים לגנות את הזוועות שהתרחשו על אדמתנו? תתביישו לכם".
20:14 - ההתאחדות הרומנית החליטה על קיום דקת דומייה במשחקה של הנבחרת ביום ראשון הקרוב נגד אנדורה, וגם במשחקי הנבחרת הצעירה היום מול ארמניה ובשלישי מול פינלנד.
10 צפייה בגלריה
רומניה חוגגת
רומניה חוגגת
דקה דומייה במשחק של הנבחרת הבוגרת וגם במשחקי הנבחרת הצעירה. שחקני רומניה
(צילום: AP Photo/Andreea Alexandru)
18:45 - לאור המצב הביטחוני, ניקולה וויצ'יץ', שחקנה לשעבר של מכבי ת"א בכדורסל ומנהלה המקצועי עד הקיץ האחרון, פנה להנהלת המועדון וביקש להתנדב ולסייע במה שיידרש. הקרואטי נמצא בימים האחרונים עם שחקני הקבוצה שיצאו לקפריסין.
17:20 - שחקן הפועל חדרה, מנשה זלקה, שהתגייס למילואים ונמצא כעת בצפון עם יחידתו, פירסם סטורי באינסטגרם ובפייסבוק בו אמר: "עם ישראל, אנחנו אוהבים אתכם, כל המילואימניקים, ונמצאים פה בצפון על מנת לשמור עליכם. אנחנו מכירים לכם תודה על כל הפינוקים ועל כך שאתם דואגים שיהיה לנו טוב גם בימים קשים כאלה. תהיו בטוחים - אנחנו פה ולא ניתן לאף אחד לעבור".
10 צפייה בגלריה
זלקה
זלקה
"לא ניתן לאף אחד לעבור". זלקה
(צילום: פרטי)
17:13 - בני סכנין ובני ריינה פירסמו הודעה משותפת: "ימים רוויי כאב פוקדים את החברה שלנו ואת האזור. עם נץ השחר של השבת האחרונה התעוררנו ליום אשר הותיר אחריו לבבות חרושי פצעים. כל אלימות ואכזריות תתקבל בגינוי מוחלט מכולנו, והגינוי יהיה יותר עצום וברור כאשר הפגיעה היא באזרחים חפים מפשע בכל זמן ובכל מקום. כולנו חיים בתוך אותה המדינה ועל אותה האדמה, ובעזרת השם נמשיך לחיות ביחד ובמשותף בשלום ובשלווה. אנחנו נושאים את תפילותינו לבורא עולם לקבל ברחמיו את האזרחים אשר אבדו ליקיריהם ומכפילים את תפילותינו שכל נעדר ישוב למשפחתו בריא ושלם".
14:50: יו"ר איגוד השחייה, מיקי חליקה, שלח היום מכתבים לראשי האיגוד העולמי ובהם הביע זעזוע עמוק כלפי התנהלותם של שני שחיינים, האחד ממצרים והשני מתוניסיה, שהעלו ברשתות החברתיות פוסטים וסרטונים תומכי טרור. מדובר באלוף האולימפי מטוקיו 2020, אחמד חפנאווי מתוניסיה, ובעבדלרחמאן אלארבי המצרי.
10 צפייה בגלריה
מיקי חליקה
מיקי חליקה
יו"ר איגוד השחייה, מיקי חליקה
(צילום: אורן אהרוני)
חליקה, ששלח מכתב דומה גם לגבי השחיין המצרי, ציין שהעדויות למעורבותם של שני השחיינים בקידום טרור הן לא רק עניין מדאיג אלא גם איום פוטנציאלי על הביטחון הלאומי של ישראל וכי חובה לנקוט בפעולה מיידית ונחרצת כדי לחקור את הטענות הללו לעומק. יו"ר איגוד השחייה הישראלי דרש מהתאחדות השחייה העולמית ומההתאחדות התוניסאית והמצרית לפתוח בחקירה רשמית ולנקוט באמצעי משמעת מהירים ומתאימים בהתאם לתקנון ולקוד ההתנהגות של האיגוד העולמי.
"לטרור ולקיצוניות אין מקום בחברה שלנו, על אחת כמה וכמה בספורט, וזו האחריות הקולקטיבית שלנו להבטיח שפעולות כאלה ייבדקו. אני סומך על כך שאיגוד השחייה העולמי יטפל בעניין הזה ברצינות ובשקיפות המרבית, תוך ביטוי לערכים שהספורט שלנו מייצג. אני ממתין בקוצר רוח לתגובתכם ולפעולות שיינקטו כדי לטפל בבעיה דחופה זו", סיכם חליקה.
13:17: אחרי שפרסמה שתערוך דקת דומייה בכל מפעליה, מלבד ליגת האלופות, פיב"א שינתה את דעתה. בהודעה רשמית, ציינה: "דקת דומייה לזכר הקורבנות והאלימות בישראל ובמרחבה תתקיים לפני משחקי המחזור הקרוב".
13:10: היורוליג הודיעו: המשחק בין מילאנו למכבי ת"א שנדחה ייערך ב-31 באוקטובר. הצהובים אף הודיעו כי כל הקבוצה תתאמן בקפריסין.
10 צפייה בגלריה
סורקין
סורקין
סורקין חותם למעריצים, אתמול בכפר המכביה
(צילום: עוז מועלם)
10:53: גם טום בריידי, גדול שחקני הפוטבול בכל הזמנים, מביע תמיכה בלתי מסויגת בישראל. בריידי כתב ברשתות החברתיות: "אין שטח אפור כשזה מגיע לגינוי מתקפת הטרור של חמאס על אזרחים ישראליים. אין בן אנוש שזה מגיע לו. הלב שלי נשבר. מחריד לראות את האלימות הזו נמשכת".
10:20: בית"ר ירושלים הודיעה כי תקים במתחם האימונים שלה בבית וגן אנדרטה לזכר הנרצחים במתקפת הטרור של החמאס בדרום ולזכר ההרוגים במלחמה בעזה. "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים אבל ביחד עם כל עם ישראל על האובדן הנוראי של חיי אדם במתקפת הטרור הנפשעת שאירעה", נמסר מהקבוצה, "כמות אוהדי הקבוצה אשר נרצחו או נפלו בהגנה על המולדת היא בלתי נתפסת. האנדרטה תהיה שם על מנת שכל מי שיגיע יזכור לנצח כי עם אחד אנחנו וכי האחדות שלנו לא מוטלת בספק לרגע".
10 צפייה בגלריה
שחקני ושחקניות בית"ר ירושלים עם ילדי העוטף
שחקני ושחקניות בית"ר ירושלים עם ילדי העוטף
שחקני ושחקניות בית"ר ירושלים עם ילדי העוטף
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
8:58: אקס בית"ר ירושלים, יון ניקולאסקו, צייץ בטוויטר: "חייתי בישראל שנתיים ואני יודע איך נראות התקפות של טרוריסטים. אני נגד טרור ואני מקווה שההתקפות יסתיימו וישראל ופלסטין יוכלו לחיות בשלום".
6:45: לורד ג'ון מאן, יועץ עצמאי לממשלת בריטניה בנושא אנטישמיות, התראיין לטלגרף ותקף את ההתאחדות האנגלית: "אני לא מדבר בשם הקהילה היהודית, כי אני כבר יודע מה הם חושבים על זה. המסר שמחלחל הוא שמבחינת כדורגל, 'יהודים לא נחשבים'. זה מה שאנשים אומרים".
10 צפייה בגלריה
וומבלי
וומבלי
אצטדיון וומבלי
(צילום: Paul Gilham/Getty Images)
6:00: ביקורת קשה, יש שיגידו חסרת תקדים, על ההתאחדות האנגלית מצד כלי התקשורת בממלכה לאור החלטתה כי קשת אצטדיון וומבלי לא תואר בצבעי דגל ישראל לפני משחק הידידות הערב (שישי, 21:45) בין נבחרת שלושת האריות לאוסטרליה. במקום זאת, תתקיים דקת דומייה לזכרם של "הקורבנות משני הצדדים, בישראל ובפלסטין".
בשער "הסאן" התנוססה תמונתה של אמילי הנד בת ה-8, שנרצחה על-ידי מחבלי חמאס בשבת האחרונה, והכיתוב: "שעתה החשוכה". עוד נכתב: "למה לעזאזל ההתאחדות חסרת עמוד השדרה לא מאירה את וומבלי בצבעי דגל ישראל לזכר הנרצחים?".
10 צפייה בגלריה
שער "הסאן", הבוקר
שער "הסאן", הבוקר
שער "הסאן", הבוקר
אביה של אמילי, תומס הנד, שאיבד את בתו בת ה-8 בבארי, אמר אחרי שגילה שהיא נרצחה ולא נלקחה לרצועה: "חייכתי. כי אלו החדשות הטובות ביותר מהאפשרויות שהכרתי. היא או הייתה מתה, או נחטפה לעזה. ואם אתם יודעים מה הם עושים לאנשים בעזה - זה יותר גרוע ממוות".
5:55: דייב סארקאן, עוזר המאמן האמריקאי של רובי קין במכבי ת"א, אמר בריאיון בארה"ב: "אני לא חושב שהליגה בישראל תחזור בזמן הקרוב. אני לא יודע מה זה אומר ומתי זה יקרה, אבל אני לא רואה את זה קורה בקרוב. אולי כל הליגה תועבר לקפריסין? זה במרחק שעה טיסה. אין לי מושג, הכל באוויר ואני לא עודכנתי בדבר. אנחנו מחכים לעדכונים". לידיעה המלאה
5:30: ברוקלין נטס גברה 103:135 על מכבי רעננה, במשחק ראשון של קבוצה ישראלית מאז פרוץ המלחמה. אלפים הגיעו לאולם הברקלייס סנטר בניו יורק כדי להביע תמיכה בלתי מסויגת בישראל. לפני המשחק הנטס הביעו את תמיכתם בישראל ונערכה דקת דומייה לזכר הנופלים והנרצחים.
10 צפייה בגלריה
אוהד ישראלי
אוהד ישראלי
אוהד ישראלי במהלך המשחק בברקלייס סנטר
(צילום: Mike Stobe/Getty Images)
10 צפייה בגלריה
שחקני רעננה בדקת הדומייה לזכר הנרצחים
שחקני רעננה בדקת הדומייה לזכר הנרצחים
שחקני רעננה בדקת הדומייה לזכר הנרצחים
(צילום: Mike Stobe / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
נועה קירל שרה את "התקווה" לפני הג'אמפ-בול, כאשר היא עטופה בדגל ישראל וסיימה במשפט - "עם ישראל חי". גם שחקני רעננה עלו לפרקט עם דגלי ישראל וסרטים שחורים - וזכו לעידוד מאוהדים ישראלים ויהודים. לידיעה המלאה
3:14: דקת דומייה לזכר הקורבנות בישראל נערכה הלילה במשחק שהוציא לדרך את מחזור סוף השבוע ב-NFL בין קנזס סיטי לדנבר ברונקוס. טיילור סוויפט, חברתו של שחקן קנזס סיטי טראוויס קלסי, כיבדה גם היא את המחווה המרגשת.
פורסם לראשונה: 07:37, 13.10.23