בתקשורת הבריטית עוסקים היום (שלישי) בהרחבה בסיום עבודתו של אנטוניו קונטה בטוטנהאם, דבר שלא הפתיע איש לאור המתקפה החריפה של המאמן על שחקניו לפני קצת יותר משבוע. האיטלקי, שזכה בארבע אליפויות איטליה ובאליפות הפרמייר-ליג עם צ'לסי סיים את דרכו בספרס לאחר שאיבד את חדר ההלבשה, ובמבט לאחור, נראה כי היה מדובר בצעד בלתי נמנע ואף מתבקש.
ראשית, יש לציין כי מצבה של טוטנהאם בליגה האנגלית אינו רע כלל וכלל. הקבוצה נמצאת כרגע במקום הרביעי, המוליך בתום העונה לליגת האלופות, ולמרות התוצאות הפחות טובות שהשיגה הקבוצה לאחרונה, נראה כי היא חזק במירוץ להשגת מקום בצ'מפיונס גם בעונה הבאה.
2 צפייה בגלריה
אנטוניו קונטה עם מאמן טוטנהאם
אנטוניו קונטה עם מאמן טוטנהאם
תחושת מיאוס הדדית. קונטה עם שחקני טוטנהאם
(רויטרס)

אז מה קרה עם קונטה?

בחודש ינואר, לאחר שני הפסדים רצופים (למוליכה ארסנל ולאלופה מנצ'סטר סיטי), כינס המאמן את שחקניו לשיחה ודרש שהם אלה שימצאו פיתרון לרצף השלילי וליכולת הלא טובה. על פי התקשורת האנגלית, השחקנים הבכירים בספרס טענו כי הקיבעון הטקטי וההתעקשות על אותו סגנון משחק הוא מה שמגביל אותם, וביקשו ממנו "לשחרר מעט את האזיקים".
התוצאות אכן השתפרו לאחר שלושה ניצחונות רצופים - כולל 0:1 על מנצ'סטר סיטי (בתחילת הסיבוב השני בליגה) - אך הקבוצה לא הצליחה למצוא יציבות ורשמה רצף של ארבעה הספדים בשישה משחקים.
בתחילת מרץ הגיעה ההדחה בשמינית גמר הגביע האנגלי, בידי שפילד יונייטד מליגת המשנה, ומאותו רגע היה ברור שדרכו של קונטה בטוטנהאם הסתיימה. האימונים האינטנסיביים - שכללו ריצות של 2 ק"מ לפני כל אימון - עלו לשחקנים על העצבים, ולמרות שלא העזו להראות את חוסר שביעות רצונם - בשיחות פרטיות הם בהחלט הביעו מיאוס מ"תסביך העליונות" של מאמנם, כפי שחלק מהם בחר לכנות זאת.

המתקפה החריפה ושעון החול שהתהפך

לאחר שהקבוצה איבדה יתרון 1:3 מול סאות'המפטון מהתחתית ונפרדה ממנה ב-3:3, קונטה איבד את זה ויצא במתקפה חסרת תקדים על שחקניו, וגם התנהלות המועדון והבעלים. "הם כבר רגילים לזה פה בטוטנהאם. אני רואה שחקנים אנוכיים שלא מנסים לעזור אחד לשני", אמר לאחר התיקו המאכזב.
2 צפייה בגלריה
אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה
פיצוץ בלתי נמנע. קונטה
(צילום: רויטרס )
בשלב זה כבר היה ברור שאין דרך חזרה, ואכן, תשעה ימים לאחר אותה התפרצות הגיעו יחד ההנהלה והמאמן על סיום ההתקשרות ביניהם. יש לציין שמאחורי הביקורת החריפה של קונטה עמדה לא מעט אמת, כאשר שחקניו אכן הציגו לא אחת משחק נרפה ואילו לא מחוייב - אך התנהלותו העיקשת, ואולי גם היהירה, גרמה לפיצוץ בין הצדדים להיות בלתי נמנע.
ומה עכשיו? באנגליה כבר מדווחים כי השחקנים נורא היו רוצים לראות בחזרה את מאוריציו פוצ'טינו על הקווים. לעומת קונטה, סגנון המשחק של פוצ'טינו היה פתוח והתקפי יותר. עם זאת, לא נראה שמשאלת ליבם תתגשם, כאשר כך או כך גם השחקנים עצמם לא נקיים מאשמה מבחינת ההנהלה. בעוד חמישה ימים תתמודד טוטנהאם מול אברטון, ואז נדע האם עזיבתו של קונטה שחררה משהו אצל שחקני הספרס.