סקרמנטו רפובליק מליגת ה-USL האמריקאית, השנייה ברמתה בארה"ב אחרי ה-MLS, עשתה הלילה (בין שלישי לרביעי) היסטוריה כשהחתימה את הנער דאוויאן קימברו. למה היסטוריה? ובכן, קימברו הוא לא סתם נער, אלא בקושי נער.
בגיל 13, חמישה חודשים ו-15 ימים, הפך החלוץ לשחקן הצעיר ביותר שחותם על חוזה מקצועי בתולדות הכדורגל בארה"ב (וכנראה שגם בספורט הקבוצתי במדינה בכלל). כבר בלילה בין שבת לראשון (02:30) הוא יוכל לערוך בכורה במדי הקבוצה שנמצאת במקום הראשון במערב עם 44 נקודות אחרי 23 משחקים, כשהיא תתארח אצל ברמינגהאם ליגיון.
קימברו הצטרף לאקדמיה של סקרמנטו ב-2021 כשהיה בן 11. בעונתו הראשונה הוא כבר היה מלך השערים של קבוצת ה-U13 עם 27 כיבושים ב-31 משחקים. לאחר מכן הוא הצטרף לקבוצת ה-U14, וכבש 61 שערים ב-81 הופעות בליגת ה-MLS Next - שהיא אחת מחממות הכישרונות הגדולות ביותר של הכדורגל האמריקאי - במשך שתי עונות. קימברו שיחק גם מוקדם יותר הקיץ בקבוצת האקדמיה של ניו יורק רד בולס כשחקן אורח בגביע בסבלדה U13, שם נבחר ל-MVP ועזר להוביל את הקובצה לזכייה בטורניר האירופי.
"המסע של דאוויאן עם רפובליק רק מתחיל. הוא כישרון יוצא דופן שהתחייב לחלומו להפוך לשחקן עילית, החל מהתחרות עם שחקנים בקבוצות גיל בוגרות ושגשוג בתחרויות מובילות, ועד לעלות למגרשי האימונים של הקבוצה הראשונה", אמר נשיא הקבוצה והג'נרל מנג'ר טוד דוניבנט. "אנו גאים בכך שמשפחת קימברו ודאוויאן בחרו בנו כדי לתמוך בדרכו המקצועית, ואנו מצפים לעשות את הצעדים הבאים יחד".
מאמן הקבוצה מארק בריגס הוסיף: "דאוויאן הראה מחויבות ומסירות, כמו גם נכונות לאמץ את הדרך המאתגרת שלפניו. בשנתיים האחרונות הוא הוכיח את הפוטנציאל האדיר שלו, והמטרה שלנו היא להמשיך לתמוך ולעזור לו לצמוח כשחקן וכאדם".
1 צפייה בגלריה
הוצג כשחקן בקבוצת MLS בגיל 14 ו-153 יום. אדו
הוצג כשחקן בקבוצת MLS בגיל 14 ו-153 יום. אדו
הוצג כשחקן בקבוצת MLS בגיל 14 ו-153 יום. אדו
(צילום: getty images)
קימברו יקווה כמובן לא ללכת בדרכו של פרדי אדו, כדורגלן אמריקאי ממוצא גנאי שהוצג כשחקן בקבוצת MLS בגיל 14 ו-153 יום ואף זכה לכינוי המחייב "פלה הבא" (על שמו של עבדי פלה, אגדת הכדורגל הגנאית), אבל סיפור נפילתו מוכר יותר מהביצועים שלו על המגרש. כעבור עשור - ואחרי שניסה את מזלו בתשע קבוצות שונות ב-MLS - הוא מצא את עצמו מתפרנס מעבודתו כיחצ"ן מסיבות.