קנדרי פאס, פליימייקר אקוואדורי יליד מאי 2007, עשה הסיטוריה הלילה (בין שלישי לרביעי) כשהפך לשחקן הצעיר בתולדות נבחרתו - בגיל 16 ו-130 ימים. הוא גם הפך לשחקן הצעיר ביותר שמופיע במוקדמות גביע העולם בדרום אמריקה, ובכך שבר את שיאו של דייגו מראדונה, לא פחות ולא יותר.
מדובר באחד הכישרונות הגדולים ביבשת, וברזיל וארגנטינה היו מאושרות אם הוא היה שלהן. הלילה הוא פתח והיה המצטיין בניצחון 1:2 של אקוודור על אורוגוואי במסגרת המחזור השני של מוקדמות גביע העולם 2026, כשהוא סיפק מספר פעולות מלהיבות ובישל את שער הניצחון.
3 צפייה בגלריה
פאס
פאס
עשה היסטוריה והצטיין. פאס חוגג
(צילום: Rodrigo BUENDIA / AFP)
עם המספר 16 על גבו, פאס תופקד כאחד משלושה קשרים במרכז השדה, אבל מצא את עצמו כל הזמן בורח לאגפים. אחד הרגעים הנוצצים ביותר במשחק הגיע תשע דקות לתוך המחצית השנייה, כאשר הוא השאיר מאחור את קשר אורוגוואי מנואל אוגרטה ליד קו החוץ הימני.
אוגרטה בן ה-22, שעבר הקיץ מספורטינג ליסבון לפ.ס.ז' עבור 60 מיליון אירו, רכן לעבר פאס בניסיון לדחוף אותו מהכדור - אבל זה לא עבד. פאס נדחק מהמגרש אבל אוגרטה נפל על הדשא בעצמו. לאחר מכן רץ האקוואדורי מסביב לקוון לפני שהמשיך בדריבל שלו.
3 צפייה בגלריה
אוגרטה דוחף את פאס
אוגרטה דוחף את פאס
אחד הרגעים הזכורים ביותר מהמשחק. אוגרטה דוחף את פאס
(צילום: EPA/Jose Jacome)
זו לא הפעם הראשונה שפאס שובר שיאים. ב-25 בפברואר הוא עשה היסטוריה כשעלה לקבוצה הבוגרת של אינדפנדיינטה דל ואלה והפך לשחקן הצעיר בתולדות הליגה האקוודורית. על הדרך מצא את הרשת, ובכך הפך כמובן גם לכובש הצעיר בתולדות הליגה הבכירה.
הוא הראה את היכולות שלו גם במונדיאליטו האחרון, כשבגיל 16 ו-22 ימים בלבד - אחד משני ילידי 2007 היחידים שהיו בטורניר - הפך לכובש הצעיר ביותר בתולדות המפעל שקיים כבר 46 שנה. בנוסף הוא תרם שני בישולים וסחיטת פנדל בארבעת משחקיה של אקוודור בארגנטינה.
ליברפול, בורוסיה דורטמונד, המנצ'סטריות ומספר מועדוני פאר אחרים פנו לקבוצתו, אך צ'לסי היא זו שזכתה הקיץ בכישרון, שמתמיד לקבל השוואות לאנחל די מריה בשל כישורי הדריבל שלו. לפי פבריציו רומאנו, המומחה לענייני העברות, שווי העסקה עשוי לצמוח עד 20 מיליון אירו. בכל מקרה, פאס יגיע לסטמפורד ברידג' רק בעונת 2025/26, אז ימלאו לו 18.
3 צפייה בגלריה
קאייסדו ופאס
קאייסדו ופאס
"הוא הולך להגיע ממש רחוק". קאייסדו ופאס
(צילום: Rodrigo BUENDIA / AFP)
בצ'לסי הוא צפוי לשחק לצד חברו לנבחרת מויסס קאייסדו, עליו הבלוז שילמו הקיץ לא פחות מ-116 מיליון אירו - השחקן היקר בתולדות הפרמייר-ליג. "אני צופה במשחקי אינדפנדיינטה, זה טוב לראות את הכישרונות האלה באקוודור כי אנחנו יודעים שיש לנו נוער טוב מאוד", סיפר קאייסדו בסיום ההתמודדות הלילה. "אני מאוד שמח בשבילו, על כל מה שהוא עושה. כל מה שאני יכול להגיד לו זה להמשיך במסלול הנכון, לעשות דברים ממש טוב, והוא הולך להגיע ממש רחוק כי הכישרון שלו מדהים".
אנדוני בומבין, ראש האקדמיה של קבוצתו של פאס, אליה הצטרף בגיל 11, בטוח שצ'לסי ביצעה החתמה נכונה. "כל האנשים באקוודור ממש שמחים בשבילו", הוא סיפר לאחר המשחק. "הם מבינים שההצלחה שלו היא ההצלחה של אקוודור. אני חושב שצ'לסי מבינה שזו השקעה, פרויקט טוב. אם הייתי הם, הייתי עושה את אותו הדבר".
"כרגע בשוק יש מאבק גדול בין כל המועדונים", המשיך בומבין. "אתה צריך לגייס את הכישרון בהקדם האפשרי. אם לא תעשה את זה, מישהו אחר יעשה את זה. עכשיו זה הרגע לנסות לזהות את הכישרון ולנסות להביא את הכישרון, וגם אם צריך לחכות שנתיים".