קארים בנזמה הוביל לפיטוריו של מאמנו באל-איתיחאד הסעודית? כך לפחות מדווחים ב"אס" הספרדי. על-פי הפרסום נונו אספריטו סנטו, שפוטר היום (רביעי) מתפקידו, התעמת עם הכוכב הצרפתי לאחר ההפסד 2:0 לאל קווה אל ג'אוויה העיראקית בליגת האלופות האסייתית - ריב שגרם למעשה לראשי המועדון לשלוח את הפורטוגלי הביתה.
במהלך אסיפת השחקנים אתמול, יממה לאחר אותו הפסד מביך, גער אספריטו סנטו בבנזמה, מי שרק בשנה שעברה זכה בכדור הזהב וכיכב בריאל מדריד. "אתה כדורגלן נהדר, אבל כנראה שאתה פשוט יותר מדי עצלן כדי ללחוץ את שחקני היריבה", אמר המאמן לעברו של הצרפתי.
2 צפייה בגלריה
נונו אספריטו סנטו
נונו אספריטו סנטו
נשלח הביתה. נונו אספריטו סנטו
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
לאחר מכן הוסיף: "אתה המנהיג של השחקנים, משמש דוגמה והשחקן הכי חשוב פה. אתה חייב לקחת יוזמה ולהיות דוגמה ליתר השחקנים". בנזמה, על-פי אותו פרסום, רתח מזעם ולא התבייש לנזוף בחזרה במאמנו: "אל תדבר רק אליי, תדבר על כל השחקנים". 24 שעות לאחר אותו עימות - פוטר המאמן. יש קשר? כנראה שכן.
כמה שמות כבר עלו כמחליפים אפשריים למאמן. מי שנראה הכי קרוב למינוי הוא ז'ולן לופטגי, שעזב הקיץ את וולבס האנגלית. השם הגדול ביותר זינדין זידאן - שאף הוצע לו "צ'ק פתוח" על מנת שיצטרף. אם נסמוך על המילה של בנזמה, נראה שמי שעשוי בסופו של דבר להתמנות לתפקיד הוא לורן בלאן.
2 צפייה בגלריה
בנזמה
בנזמה
היה עצבני. בנזמה
(צילום: Francois Nel/Getty Images)
בנזמה עמד בחודש שעבר במרכזה של שערורייה בצרפת. שמונה ימים לאחר שנפתחה המלחמה בעזה, בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס בדרום, כתב בנזמה בצרפתית בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו: "כל תפילותינו נתונות לתושבי עזה, ששוב מוצאים עצמם קורבנות של הפצצות בלתי מוצדקות שלא פוסחות על נשים או ילדים".
דבריו של בנזמה עוררו את זעמם של רבים בישראל, אך לא רק. שר הפנים הצרפתי דרמנין ביקר כאמור את בנזמה והאשים אותו בכך שהוא בקשר עם האחים המוסלמים. "לקארים בנזמה יש קשרים ידועים לשמצה, כפי שכולנו יודעים, עם האחים המוסלמים", אמר שר הפנים בריאיון עמו.
חברת הפרלמנט ואלרי בוייר שלחה מכתב רשמי ובו היא קראה לשלול מחלוץ אל-איתיחאד את אזרחותו הצרפתית אם ההאשמות של שר הפנים יתבררו כנכונות. לפני כן, הייתה זאת חברת הפרלמנט הצרפתי נאדין מוראנו שיצאה נגד השחקן וטענה כי "בנזמה הוא סוכן תעמולה של חמאס, שאחראי לקורבנות בעזה. הם אלה שמשתמשים בילדים ובנשים כמגן אנושי. הם פחדנים".