כשהעלה אתמול (שבת) סימונה אינזאגי את לאוטרו מרטינס מהספסל בדקה ה-55, לוח התוצאות באצטדיון ארצ'י בסלרניטנה הראה עדיין 0:0. אינטר הייתה בבעיה והמאמן רצה כוח התקפי נוסף. גם הוא לא ידע עד כמה החילוף הזה ישנה את המשחק מקצה לקצה.
החלוץ הארגנטינאי כבש רביעייה תוך 27 דקות (62, 77, 85 ו-89), הוליך את הנראזורי ל-0:4 מהדהד, שהספיק כדי לשמור על פסגת הסרייה א' לשבוע נוסף. על הדרך, הוא גם רשם כמה ציוני דרך היסטוריים. לא שחשבתם אחרת. מרטינס חגג את הרביעייה המהירה בתולדות הסרייה א' והפך לשחקן הראשון אי פעם בליגה האיטלקית שעולה למחליף וכובש ארבעה שערים.
3 צפייה בגלריה
לאוטרו מרטינס
לאוטרו מרטינס
בכושר מטורף. לאוטרו מרטינס
(צילום: Francesco Pecoraro/Getty Images)
"הבקעתי רביעייה, אבל הדבר החשוב ביותר הוא שאינטר ניצחה את המשחק", היה מרטינס פוליטקלי קורקט אחרי ההצגה המדהימה. "אחרי ההפסד הביתי לסאסואולו באמצע השבוע, היינו חייבים לנצח".
זוהי פתיחת העונה הטובה ביותר בקריירה של מרטינס, שהרשית תשע פעמים בשבעה משחקים בסרייה א'. כמו כן, כבש את השער הבודד של אינטר מול ריאל סוסיאדד בליגת האלופות. "הוא לא רק הקפטן שלנו, אלא גם המנהיג", הודה אינזאגי. "הוא חייב להמשיך ככה".
3 צפייה בגלריה
לאוטרו מרטינס
לאוטרו מרטינס
שינה את המשחק. לאוטרו בדרך לעוד שער מול סלרניטנה
(צילום: Francesco Pecoraro/Getty Images)
"זה ניצחון חשוב מאוד", הוסיף אינזאגי. "יצרנו הרבה מצבים במחצית הראשונה, ולדעתי היינו צריכים להבקיע מוקדם יותר. סלרניטנה היא קבוצה שיכולה ליצור בעיות, בטח באצטדיון הביתי שלה".
"היה לנו רק יום וחצי של הכנות למשחק הזה, החבר'ה השקיעו מאמץ ויכולנו לסגור עניין כבר במחצית הראשונה. ברגע ששברנו את הסכר, זה הלך קל יותר", המשיך אינזאגי, שהתייחס לעובדה שהכניס את מרטינס רק כמחליף. "יש לו התחלת עונה מצוינת, אבל בשנתיים שלי כאן הוא תמיד היה עקבי והפעם הגיע לו לנוח קצת".
"לאוטריסימו", הייתה הכותרת ב"גאזטה דלו ספורט", שם הוסיפו: "אין דברים כאלה. רביעייה פשוט מטורפת".
3 צפייה בגלריה
פאולו סוזה
פאולו סוזה
הלחץ עליו. סוזה
(צילום: Francesco Pecoraro/Getty Images)

סוזה יישלח הביתה? "אני מאוד רגוע"

מהעבר השני, מעמדו של פאולו סוזה, אקס מכבי ת"א, ממשיך להיות רעוע. סלרניטנה רק עם שלוש נקודות מ-21 אפשריות ונמצאת עמוק במקום ה-19 והלפני אחרון בטבלה. "אני כבר הרבה שנים שלם עם העבודה שלי ומקבל את העובדה שהשיח התקשורתי הזה הוא חלק בלתי נפרד מעולם הכדורגל", אמר סוזה לתקשורת האיטלקית. "אני לא יכול לשלוט בו, אז אני מתמקד בדברים אחרים".
סוזה נצפה מדבר עם הנשיא דנילו אירבולינו בסיום ובאיטליה מדווחים כי המאמן עלול להיות מפוטר אם הקבוצה תספוג הפסד נוסף. "אני מאוד רגוע ומודע לעבודה שאנחנו עושים מהיום הראשון", הוסיף סוזה. "עד לשער הראשון זה היה משחק די שקול, אבל אז הגיעה ההצגה של לאוטרו".