המנהל הספורטיבי של חטאפה, רובן רייס, התעקש שמייסון גרינווד הוא רק כדורגלן ובדיוק כמו כל שחקן אחר, לאחר שהחלוץ המושאל ממנצ'סטר יונייטד הוצג אתמול (שלישי) בערב לעיני 4,000 אוהדים. האנגלי בן ה-21, שחתם בספרד על חוזה לשנה ללא אופציה לרכישה, אמר במהלך האירוע שהוא שמח שהצטרף לקבוצת לה ליגה, אבל לא התמודד עם שאלות מהתקשורת.
לא היה שום סימן למחאה או אי נוחות כלשהי ביחס לעובדה שבאוקטובר 2022 הואשם גרינווד על ידי משטרת מנצ'סטר בניסיון אונס, התנהגות כפייתית ותקיפה - לאחר שזוגתו הארייט רובינסון פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה כי הוא התעלל בה ואף שיתפה תמונות וסרטון של החבלות הקשות. האישומים, אותם גרינווד הכחיש, בוטלו בפברואר השנה בגלל שרובינסון משכה את התביעה אחרי שלשניים נולד לאחרונה ילד ראשון. במקום זאת, הייתה התרגשות, כאשר גרינווד היה המהולל ביותר מבין שלוש ההחתמות החדשות שהוצגו באצטדיון הקולוסיאום אלפונסו פרס של חטאפה.
"עשינו מה שאנחנו עושים: להחתים שחקנים שזמינים לחתום", אמר המנהל הספורטיבי. "אין צורך שנטפל בשום דבר [מחוץ למגרש]. החתמנו ​​כדורגלן שהוא בדיוק אותו הדבר כמו דייגו ריקו ואוסקר רודריגס, וזהו. אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו, ובזה אנחנו מתמקדים".
כשרייס נשאל על הבעיות מחוץ למגרש סביב גרינווד בפעם השלישית, חבר בצוות העיתונות של חטאפה נכנס. "זו השאלה לשנה: קשה מאוד לקבל אופציה לקנות על שחקן [כמוהו]. הוא יהיה כאן כל העונה. יש דיונים פנימיים [בין המועדונים] אבל אלה פרטים קטנים שאנחנו מנסים לא לחלוק. הם העריכו את המאמץ, כמה שהיינו משוכנעים.
"אנחנו מאוד נרגשים לגביו. הוא היה שחקן שידענו שהיה שם בחוץ. עבדנו על זה, אספנו מידע טיפין טיפין ראינו שיכולה להיות אפשרות. דיברנו עם המשפחה שלו, עם אבא שלו, עם האנשים שלו במשך זמן רב. הצלחנו לשכנע אותו לבוא לכאן, לבטוח בנו. אנחנו מרוצים. הוא משחק חופשי מאוד, כאילו היה במגרש משחקים של בית ספר. יש לו רמה מאוד גבוהה. חלמנו שנוכל להביא אותו לכאן, ולפעמים חלומות מתגשמים".
גרינווד לא שיחק כדורגל מאז שנעצר בבפברואר 2022, אבל לפני כן הוא היה נחשב לאחד הכישרונות הגדולים בעולם, ואף הספיק לערוך הופעה במדי נבחרת אנגליה הבוגרת. הקיץ, אחרי מחאת אוהדים גדולה, החליטה יונייטד לא להחזיר אותו לקבוצה, והשאילה אותו לחטאפה.