יממה לאחר שהמגן הימני המרוקאי נוסייר מזראווי פרסם תכנים אנטי-ישראליים ברשתות החברתיות שלו, ולמרות שכבר סיפק חצי התנצלות, בהודעה שנמסרה דרך סוכנות הידיעות הגרמנית "DPA" הודיעה קבוצתו באיירן מינכן כי "מתוכננת שיחה שלו עם ראשי המועדון במינכן".
"יצרנו קשר עם נוסייר מזראווי בעקבות הפוסט שלו באינסטגרם ביום ראשון", נכתב בהודעה. "השחקן נמצא כעת באפריקה עם נבחרתו ולאחר שובו מתוכננת שיחה שלו עם ראשי המועדון במינכן. כולם, כולל כל שחקני ועובדי המועדון, יודעים אילו ערכים באיירן מינכן מייצגת. הבענו את עמדתנו באופן פומבי וחד משמעי בהודעתנו מיד לאחר מתקפת הטרור בישראל. אנחנו דואגים לחברים שלנו בישראל ועומדים לצדם. יחד עם זאת, אנו מקווים לדו קיום ולשקט עבור כל האנשים במזרח התיכון".
2 צפייה בגלריה
נוסייר מזראווי
נוסייר מזראווי
נוסייר מזראווי
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
כזכור, מזראווי פרסם בימים האחרונים פוסטים רבים שתומכים בפלסטין ומתנגדים לתקיפות הישראליות ברצועת עזה. אתמול עלה בחשבון האינסטגרם שלו סטורי עם פסוק מהקוראן שבו נכתב: "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם" (אותו משפט שציטט מונס דאבור כשגרם לסערה במהלך המהומות בהר הבית לפני כשנתיים וחצי).
מספר שעות לאחר אותו פוסט מעורר מחלוקת, פרסם השוער הישראלי וחברו לקבוצה דניאל פרץ סרטון בו אמר כי "מדובר במלחמה בטרור ולא בפוליטיקה", וכי הוא "קורא לכל האוהדים והארגונים ברחבי העולם להתאחד במלחמה נגד הרשע". מספר חברי פרלמנט גרמנים אף קראו לבאיירן לשחרר את מזראווי ולהתנער ממנו.
2 צפייה בגלריה
שוער באיירן מינכן דניאל פרץ
שוער באיירן מינכן דניאל פרץ
"מדובר במלחמה בטרור". פרץ
(Lars Baron/Getty Images)
לאחר מכן ניסה מזראווי להסביר את עצמו ל"בילד": "קודם כל, אני מאוכזב שאני צריך להסביר את עצמי ואת העמדות שלי. ישנה סיטואציה בה אלפי אנשים חפים מפשע נרצחים. העמדה שלי היא שאני אעבוד למען שלום וצדק בעולם. זה אומר שתמיד אצא נגד טרור, שנאה ואלימות, וזה משהו שתמיד אעמוד מאחוריו".
"אני לא מבין למה אני מזוהה עם קבוצות מלאות שנאה", אמר המרוקאי. "זה לא עניין של מה אני או אתה חושבים, הסכסוך הישראלי-פלסטיני גבה הרבה קורבנות חפים מפשע ויצא מכלל שליטה. אנחנו כולנו צריכים לצאת ולדבר נגד זה, זה פשוט לא אנושי".