מה לא נכתב ונאמר בשבועיים האחרונים, מאז ההפסד 1:0 של ישראל לקוסובו במוקדמות היורו, על מצב כר הדשא של אצטדיון פאדיל ווקרי בפרישטינה. אותו מגרש בוצי שאופ"א אישרה כי בו יתקיים המשחק בין שתי הנבחרות.
תנאי הדשא היו כל-כך ירודים עד שערן זהבי טען בסיום כי "זה לא מגרש, אלא יותר דיר חזירים". גם אלון חזן ושחקני נבחרת ישראל ביקרו לפני שבוע וחצי, אחרי אותו משחק, את כר הדשא הבוצי ולא הבינו איך אושר האצטדיון לקיים משחק בינ"ל במוקדמות היורו.
2 צפייה בגלריה
פלוריאן לושאי ואוסקר גלוך קוסובו ישראל
פלוריאן לושאי ואוסקר גלוך קוסובו ישראל
לושאי מול גלוךבמשחק לפני שבוע וחצי בפרישטינה
(צילום: EPA/GEORGI LICOVSKI)
אז האם יש דין למוקדמות היורו ודין למשחק בקונפרנס ליג? כנראה שכן. בקוסובו מפרסמים כי המשחק הביתי של בלקאני ביום חמישי הבא מול ויקטוריה פלזן הצ'כית עשוי לעבור למגרש אחר בשל תנאי המגרש הירודים.
על-פי אותו פרסום, "אופ"א צפויה להכריע אם המשחק יתקיים בבירה הקוסוברית או במגרש חלופי. האופציות של בלקאני, אם וכאשר, יהיו אלבניה או צפון מקדוניה".
2 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה הקוסובריים נערכים לאבטחת המשחק בין ישראל לקוסובו באצטדיון פאדיל ווקרי
כוחות המשטרה הקוסובריים נערכים לאבטחת המשחק בין ישראל לקוסובו באצטדיון פאדיל ווקרי
בלקאני תיאלץ לעבור ממנו? אצטדיון פאדיל ווקרי
(צילום: REUTERS/Laura Hasani)

"שחקני בוסניה משלמים כסף כדי לייצג את הנבחרת"

האם שחקני נבחרת בוסניה משלמים כסף כדי ללבוש את המדים הלאומיים? כך לפחות טוען העיתונאי הפולני פיוטר סלונקה. מיד לאחר הגרלת חצי גמר פלייאוף העלייה ליורו, כתב סלונקה בעמוד הטלגרם שלו כי שחקנים בנבחרת נאלצים לשלם עד 20 אלף אירו כדיע לייצג את המדינה.
"בוסניה היא נבחרת מאוד חלשה. דיברתי עם אחד השחקנים הבוסנים: הם במשבר גדול. רק אדן דז'קו משחק בלי בעיות בנבחרת. שאר השחקנים צריכים לשלם עד 20,000 אירו כדי להשתתף במשחקים. מתוך מחשבה שאחרי זה, הם לא צריכים לעשות שום דבר נוסף", כתב סלונקה.