הריב המתוקשר ובעיקר המסוכן בין האחים מתיאס ופול פוגבה לא יורד מהכותרות בצרפת. קשר יובנטוס, מסתבר, נמצא בימים האחרונים תחת מעצר הגנתי באיטליה, שם הוא מתאושש מניתוח בברך.
העיתון הצרפתי "לה מונד" חשף ביממה האחרונה קטעים מהתצהיר שהגיש פול פוגבה, שם הוא טוען כי אחיו - כדורגלן מקצועי גם כן אם כי הרבה פחות מוצלח מפול - ו"חברי ילדות שלו" ניסו לחטוף ולסחוט אותו. יש לציין כי כבר לפני מספר שבועות סיפר כוכב נבחרת צרפת כי אותם אנשים היו חלק מקבוצה שמטרתה הייתה לסחוט ממנו כסף. רק שכעת גם נחשפת מסכת האיומים וההפחדות שעבר, לטענתו, לפני חצי שנה, ב-19 במאי 2022, בפריז.
2 צפייה בגלריה
פול פוגבה
פול פוגבה
הדרמה נמשכת. פוגבה
(צילום: gettyimages)
על-פי ההצהרה, כשחזר שחקן יובנטוס למלון, חבריו של מתיאס לקחו אותו בכוח לדירה בשכונת שנטלופ אן-ברי והכריחו אותו לכבות את מכשיר הטלפון שלו. באותו רגע, פרצו שני גברים נוספים לחדר, לבושים בברדסים ואפודים חסיני כדורים.
אחד החוטפים, חמוש ברובה סער MI6, דרש מהקשר הצרפתי 13 מיליון אירו עבור "שירותי הגנה" שנמשכו לטענתו במשך 13 שנים, כולל הזמן שבו שיחק במנצ'סטר יונייטד ועבור "הגנה עתידית". "זה היה מפחיד", צוטט פוגבה בתצהיר. "שני אנשים כיווני עליי רובים. אמרתי להם שאני אשלם, אבל הם התחילו לצעוק: 'שתוק, תביט למטה'. אחד מהם לחש לשני באוזן שאני אהיה חייב לשלם אחרת כולנו בסכנה".
2 צפייה בגלריה
פול ומתיאס פוגבה בימים יפים יותר
פול ומתיאס פוגבה בימים יפים יותר
פול ומתיאס פוגבה בימים יפים יותר
(צילום: AFP)
כזכור, הסאגה התפוצצה בחודש שעבר כאשר אחיו הבכור של פוגבה, מתיאס, פרסם סרטון ברשתות החברתיות, ונשבע שיפרסם סדרה של גילויים גדולים על הכדורגלן. הוא אמר במהלך הסרטון: "הציבור ראוי לדעת דברים מסוימים. על מנת לקבל החלטה מושכלת אם פול ראוי להערצה, כבוד ואהבת הציבור, האם הוא ראוי למקומו בנבחרת צרפת ולכבוד לשחק במונדיאל".
בעקבות הדברים, הוגש בשבת האחרונה כתב אישום נגד מתיאס והוא הובא בפני שופט בפריז, שהורה על הארכת מעצרו בגין עבירה על סעיפים של סחיטה באיומים וקשירת קשר במטרה לבצוע פשע. צריך לציין שהאח ועוד שלושה אנשים שעצורים בקשר לפרשה מכחישים את הטענות נגדם. למרות זאת, הם מודים כי "הפעילו לחץ על פול".