רוברטו מרטינס הוצג היום (שני) כמאמנה החדש של נבחרת פורטוגל. הספרדי בן ה-49 חתם על חוזה לארבע שנים, כלומר עד למונדיאל 2026. מרטינס אמר בהצגתו: "תודה רבה לכולכם. אני אנסה ללמוד פורטוגזית בהקדם האפשרי. אני מאוד שמח להיות כאן, ולאמן את אחת הנבחרות המוכשרות בעולם. מאז הפעם הראשונה שפגשתי את הנשיא וההנהלה, ידעתי שזה הפרויקט שאני רוצה".
נשיא ההתאחדות, פרננדו גומס, אמר: "אני מעריך את ההתלהבות והשאפתנות שבהן הוא (מרטינז) קיבל את ההזמנה. זהו רגע חשוב עבור הנבחרת הלאומית".
2 צפייה בגלריה
רוברטו מרטינס
רוברטו מרטינס
"אנסה ללמוד פורטוגזית בהקדם האפשרי". מרטינס
(צילום: רויטרס)
מרטינס מחליף בתפקיד את פרננדו סנטוס, שפוטר אחרי שמונה שנים בתום המונדיאל בקטאר, בו הודחה פורטוגל ברבע הגמר. מרטינס אימן את נבחרת בלגיה בשש השנים האחרונות, ורשם איתה את הישג השיא שלה כשהנבחרת סיימה במקום השלישי במונדיאל 2018 ברוסיה. בקטאר בלגיה הייתה אכזבה ענקית (אולי אכזבת הטורניר) והודחה כבר בשלב הבתים - מיד לאחר מכן הוא הודיע על עזיבה.
2 צפייה בגלריה
רוברטו מרטינס
רוברטו מרטינס
עזב את בלגיה אחרי הכישלון בקטאר. מרטינס
(צילום: רויטרס)
הציפיה מדור הזהב של בלגיה - שכולל בין היתר את קווין דה בריינה, אדן הזאר ורומלו לוקאקו - הייתה ללכת עד הסוף בטורניר גדול (יורו או מונדיאל), אך תחת מרטינס בלגיה כשלה לעשות זאת. "זה היה המשחק האחרון שלי כמאמן הנבחרת", אמר מרטינס במסיבת העיתונאים אחרי ההדחה בשלב הבתים. "אני מתקדם ולא יכול להמשיך. נפרדתי מהשחקנים ומהצוות. התכוונתי לעזוב בכל מקרה, בלי קשר לתוצאות במונדיאל, גם אם היינו הופכים לאלופי העולם. קיבלתי את ההחלטה עוד לפני הטורניר".
פורטוגל תחל את דרכה במוקדמות היורו ב-23 למרץ, במשחק ביתי מול ליכטנשטיין. יחד איתה, היא הוגרלה לבית אחד עם בוסניה הרצגובינה, איסלנד, לוקסמבורג וסלובקיה.