אנגליה - ניגריה 0:0 (2:4 בפנדלים)

אחרי ההדחה אמש (ראשון) של ארה"ב, הפכה אנגליה לפייבוריטית הגדולה לזכייה במונדיאל הנשים 2023. אלופת אירופה העפילה לשלב שמינית הגמר אחרי שסיימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם (9 נקודות) ועם לא פחות משמונה שערי זכות (רק יפן, הולנד ושבדיה כבשו יותר). הניגריות לעומתן הגיעו לשלב הנוקאאוט לאחר שסיימו במקום השני של בית 2, זאת בזכות ניצחון שתי תוצאות 0:0 וניצחון 2:3 מפתיע (5 נקודות סה"כ) על מוליכת הבית, אוסטרליה המאחרת.
עוד על מונדיאל הנשים
הניגריות להגיע למחצית הראשונה עם תיקו 0:0 מחמיא, לא לפני שבדקה ה-32 ובעקבות בדיקת VAR בוטלה שריקת פנדל לטובת האנגליות, אחרי מרפק שהונח על גבה של דאלי האנגלית. המחצית השנייה עצבנית יותר, כשבשיאה כוכבת אנגליה במונדיאל לורן ג'יימס הפכה בדקה ה-85 לאכזבה הגדולה של המשחק כשהותירה את חברותיה בעשר שחקניות בעקבות עבירה ללא כדור, שכולה תסכול, לאחר שדרכה על מישל אלוזיה הניגרית.
3 צפייה בגלריה
אנגליה ניגריה
אנגליה ניגריה
אנגליה ניגריה
(צילום: Setterfield/Getty Images)
גם אחרי 120 דקות, לא הצליחה אף אחד מהנבחרות להכריע את המשחק כשדווקא בבעיטות ההכרעה הנבחרת הנגרית קרסה עם שתי שחקניות שהחצימו את המסגרת מהנקודה הלבנה (לעומת אחת של הלביאות) - 2:4 לאנגליה בסיום. ברבע הגמר תפגוש אלופת אירופה את המנצחת בשמינית הגמר בין ג'מייקה לקולומביה.
3 צפייה בגלריה
לורן ג'יימס דורכת על מישל אלוזיה
לורן ג'יימס דורכת על מישל אלוזיה
לורן ג'יימס דורכת על מישל אלוזיה
(צילום: Patrick Hamilton / AFP)

אוסטרליה - דנמרק 0:2

סם קר, הכוכבת הגדולה של אוסטרליה ואולי גם של כדורגל הנשים העולמי בכלל, נכנסה רק בדקה ה-80 להופעתה הראשונה בטורניר, אחרי שהיא נפצעה באימון האחרון לפני משחק הפתיחה מול אירלנד.
בבית 2 של הטורניר הביתי הסתדרו המתילדות בלעדיה וסיימו במקום הראשון, וכך גם היום ראתה קר מהספסל את חברותיה קייטלין פורד (29) והיילי רוסו (71) מוצאות את הרשת של דנמרק. 75,884 צופים וצופות נכחו באצטדיון בסידני - בדיוק כמו במשחק מול אירלנד - וראו את אוסטרליה עולה לרבע הגמר ומשווה בכך את הישג השיא שלה בטורניר, אליו הגיעה ב-2011 ו-2015. בשלב הבא תפגוש אוסטרליה את המנצחת בין צרפת למרוקו.
3 צפייה בגלריה
קר
קר
רשמה 10 דקות ראשונות. קר
(צילום: EPA/DAN HIMBRECHTS)
פורסם לראשונה: 14:00, 07.08.23