סערת שגיב יחזקאל ממשיכה לעורר הדים בטורקיה. על פי דיווח בתקשורת המקומית, טרבזונספור, שהתמודדה נגד אנטליהספור במהלך אותו משחק בו ערך קשר נבחרת ישראל את המחווה לחטופים, תדרוש ניצחון טכני - לא פחות.
הסיבה לדרישה היא סעיף בתקנון של ההתאחדות הטורקית, בו נאסר על שחקן לבצע "תעמולה פוליטית", ובטרבזונספור טוענים כי זה בדיוק מה שיחזקאל עשה. בנוסף, השחקן עלול לספוג עונש של השעיה לארבעה עד שמונה משחקים, מה שלא נראה רלוונטי לאור העובדה שאין באמת סיכוי שיחזור לשחק בליגה הטורקית.
1 צפייה בגלריה
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
(צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור)
כזכור, יחזקאל, שהציג יכולת אדירה העונה מאז עבר לאנטליהספור מהפועל-באר שבע. ביוום ראשון הוא כבש שער ב-1:1 מול טרבזונספור, ואחריו סימן חצי לב למצלמה כאשר על התחבושת שעל ידו נכתב "100 ימים". אנטליהספור העלתה את החגיגה המיוחדת לרשתות החברתיות, אך לאחר מספר דקות היא מחקה את הפוסטים עקב הכעס שהם עוררו אצל האוהדים והתקשורת.
שעה קלה אחרי שנגמר המשחק - אנטליהספור הודיעה כי היא משעה את יחזקאל מכל פעילות. נשיא המועדון סינאן בוזטפה אמר לתקשורת המקומית כי יחזקאל סיים את דרכו בטורקיה: "החוזה שלו בקבוצה יבוטל, לא אקבל התנהגות כזאת, גם אם זה יעלה לנו בזכייה בתארים".
המחווה שביצע יחזקאל לחטופים הישראלים בעזה לאחר כיבוש השער הובילה לסערה תקשורתית ולפתיחת חקירה נגדו בטענה ל"הסתה לשנאה ועוינות". הוא אף נלקח לחקירה במשטרה, למחרת בבוקר הובא בפני שופט. לאחר מכן הוא גורש מטורקיה, וחזר ארצה במטוס פרטי, אותה חכרה ההתאחדות לכדורגל.
כשנחת בארץ ביום שני, הוא התקבל באהבה גדולה בידי עשרות אוהדים ישראלים, שקראו בשמו ושרו "עם ישראל חי". לאחר נחיתתו אמר יחזקאל: "אני שמח להיות כאן, שמח להיות בארץ. אני צריך עוד יום-יומיים לעצמי כדי להתאושש. גם היום בבוקר לא ידעתי שאשוחרר ואני ממש שמח. אין על ישראל. משמח אותי לראות את כולם כאן. לגבי הספורטאים הישראלים האחרים שכרגע נמצאים בטורקיה - את דעתי על זה אשמור לאחר כך".