מעמדו של רונלד קומאן מעורער וההרגשה בברצלונה היא שהוא חי על זמן שאול. כשהכל מסביב מדברים על החלפתו, נשא היום (רביעי) המאמן נאום בפני נציגי התקשורת לקראת המשחק מחר (חמישי, 23:00) מול קאדיס בליגה.
"צריך לבנות את הקבוצה מבלי להוציא סכומי כסף גדולים וזה לוקח זמן", אמר קומאן בנאום שנשא ואשר נמשך פחות משלוש דקות. תחילה נמסר שבמקום תתקיים מסיבת עיתונאים, אבל בסופו של דבר הקריא המאמן טקסט כתוב שהוכן מראש מבלי שלנציגי התקשורת ניתנה ההזדמנות לשאול שאלות.
4 צפייה בגלריה
רונאלד קומאן
רונאלד קומאן
"תתמכו בנו". רונלד קומאן
(צילום: EPA)
ההולנדי הוסיף: "המצב הפיננסי של המועדון מכתיב את מה שקורה מהבחינה הספורטיבית. צריך לתת הזדמנות לצעירים כמו שצ'אבי ואינייסטה קיבלו בשעתו, אבל זה לוקח זמן. אם נהיה מדורגים גבוה בכדורגל האירופי זה יהיה הישג ובליגת האלופות אין מה לצפות לניסים. צריך להתייחס להפסד מול באיירן מינכן בפרספקטיבות הנכונות. אז תתמכו בתהליך שאנחנו עושים. אני יודע שהתקשורת תומכת בתהליך הזה וזו לא הפעם הראשונה שזה קורה במועדון. אנחנו, השחקנים והצוות המקצועי, מרוצים מאוד מהתמיכה של האוהדים".
בכלל לא בטוח שקומאן יהיה עדיין המאמן עד המשחק ובכל זאת, בהנהלה החליטו לתת לו את ההרגשה שמעמדו יציב והוא ידריך ככל הנראה את השחקנים מהקווים בזמן שכולם יודעים שכישלון נוסף יוביל לסיום דרכו. העיתונאים משוכנעים שמדובר בעניין של זמן עד שהוא יקבל הודעת פיטורים רשמית, ובעמוד הראשי של ה"ספורט" פורסמה הכותרת "הספירה לאחור".
4 צפייה בגלריה
רונאלד קומאן
רונאלד קומאן
"צריך סבלנות". קומאן לא יודע עוד כמה זמן ישמש כמאמן
(צילום: EPA)
ההרגשה הזו התחזקה עוד יותר אחרי שבתום הקראת הדברים לעיתונות הוא קם ממקומו ועזב את החדר מבלי שהעיתונאים זכו לשאול אותו שאלות. נציגי התקשורת, שהגיעו למקום לחינם, זעמו על קצין העיתונות של בארסה ודרשו הסברים. בתגובה הם נענו שהמאמן הודיע על החלטתו 15 דקות בלבד לפני שמסיבת העיתונאים הייתה אמורה להתחיל. העיתונאים סירבו לקבל את ההסברים והזכירו שאנשי המדיה של המועדון הודיעו להם חמש דקות לפני המועד המתוכנן: "תתכוננו, הוא מגיע".
בארסה פתחה את העונה בליגת האלופות בהתרסקות 3:0 ביתית מול באיירן מינכן. אחרי התיקו האחרון 1:1 עם גרנאדה היא נותרה עם 8 נקודות בלבד מארבעה משחקים בליגה הספרדית.
4 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה צפוי להודיע בקרוב על סיום דרכו של קומאן
(צילום: רויטרס)
כישלון נוסף מול היריבה מדרום ספרד יוביל קרוב לוודאי לפיטוריו של ההולנדי ולכך שבמשחקים הבאים – בשבת מול לבאנטה ובשבוע הבא נגד בנפיקה ליסבון בליגת האלופות ואתלטיקו מדריד בליגה – ידריך את השחקנים מאמן אחר. צ'אבי הרננדס, אנדראה פירלו, אנטוניו קונטה, אריק טן האך, פיליפ קוקו ורוברטו מרטינס כבר הוזכרו כמועמדים.
קומאן אמר בריאיון לעיתון ההולנדי פוסבאל: "אלו הם בדיוק המצבים שבהם אני מפיק מהקבוצה שלי את המיטב. אני לא מתחרט על שעזבתי את נבחרת הולנד בשביל המשרה הזו".
4 צפייה בגלריה
ליונל מסי
ליונל מסי
כשמסי הביא ניצחונות אף אחד לא התעסק בבעיות
(צילום: EPA)
בהתייחס לעזיבה של לאו מסי לפריז סן ז'רמן אמר המאמן: "כשהוא היה בבארסה היכולת שלו הסתירה את כל הליקויים שהיו. הוא היה כל כך טוב והביא המון ניצחונות. ברור שהיו סביבו שחקנים טובים, אבל הוא עשה את ההבדל. כולם טובים יותר כשהם לידו, ידעתי את זה עוד קודם אבל נחמד היה לראות את זה מקרוב. כל מה שאתה רוצה ללמד שחקן, באבחנה לגבי מצבים, תפקוד בלחץ וסיום מהלכים – אצלו הכל 10 וזה לא נורמלי".