1 צפייה בגלריה
המטוס
המטוס
מטוס אל על
(צילום: AFP)
חברת אל על הודיעה הבוקר (יום ה') בדיווח לבורסה כי תחדש את פעילותה החל מהשבוע הבא. על פי הודעת החברה, החל מ-21 בספטמבר תתחיל החברה בהוצאת טיסות מטען בעיקר למזרח הרחוק, והחל מ-1 באוקטובר תתחיל להפעיל באמצעות חברת הבת סאן דור טיסות לאיי יוון. בחברה מתכוונים להפעיל החל מ-12 באוקטובר טיסות יומיות לפריז, לונדון וניו יורק בהתאם לביקושים.
אל על הפסיקה את טיסות הנוסעים במהלך חודש מאי, ובחודש יולי הפסיקה גם את טיסות המטען. במהלך תקופת הקרקוע הפעילה החברה שתי טיסות חריגות – הטיסה של המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות והטיסה השבוע לטקס הסכמי השלום בוושינגטון.
אל על הפסיקה לטוס בחודש יולי בעקבות סכסוך בין ועד טייסי החברה להנהלה שחתמה הסכם התייעלות מול ההסתדרות ללא הוועד. בימים אלו צפויה החברה להחליף בעלות לאחר שמכרה את רוב מניותיה והיא ממתינה לקבלת הלוואה בערבות מדינה בגובה של 250 מיליון דולר.
בנוסף החליטה החברה על הארכת החופשה ללא תשלום (חל"ת) של העובדים עד ליום 31 באוקטובר 2020. כיום מצויים בחל"ת כ-5,940 עובדים של החברה וחברות הבנות שלה. החזרת עובדים מחל"ת לצורך הטיסות המתוכננות צפויה להיות הדרגתית בהתאם להיקף הטיסות.