משבר הקורונה מכה במלונות תל-אביב: רשת מלונות ישרוטל החליטה לסגור את מלון ישרוטל טאואר מטעמי התייעלות וצמצום הוצאות, לדבריה, זאת בשל הצניחה הדרמטית בתפוסה במלונות מאז פרוץ המשבר המתמשך. אורחי המלון הועברו למלון רויאל ביץ' בתל-אביב, גם הוא בבעלות הרשת. מישרוטל מסרו ש"ינצלו את סגירת המלון לצורך שיפוצו".
מלונות תל-אביב מתבססים בעיקר על לינות של תיירים מחו"ל, ובשל כך סובלים במיוחד מהמשבר המתמשך, במיוחד לאחר ההחמרה האחרונה של הגבלות משרד הבריאות על המגיעים ארצה. לדברי מנכ"ל ישרוטל, ליאור רביב, התפוסה במלונות תל-אביב צנחה ל-10% עד 15% בלבד. כעת, הרשת מנצלת את העובדה שהיא מפעילה שני בתי מלון בעיר כדי לצמצם הוצאות באמצעות איחוד פעילותה לכדי בית מלון אחד.
3 צפייה בגלריה
נסגר עד להודעה חדשה. מלון ישרוטל טאואר
נסגר עד להודעה חדשה. מלון ישרוטל טאואר
נסגר עד להודעה חדשה. מלון ישרוטל טאואר
גם רשת פתאל, המפעילה מספר מלונות בתל-אביב, בהם הרודס, רוטשילד 22, NYX ועוד, שוקלת צעד דומה לצורך התייעלות.
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל ישרוטל, ליאור רביב
מנכ"ל ישרוטל, ליאור רביב
מנכ"ל ישרוטל, ליאור רביב
(צילום: אריאל בשור)
המשבר תפס את תל אביב בשיא הפריחה, כאשר בשנה האחרונה הושקו לא מעט מלונות חדשים, בעיקר מלונות בוטיק ויוקרה שכעת, ללא תזרים מהכנסות, יתקשו להתמודד. זאת ועוד, התאחדות המלונות מסרה השבוע כי בכוונתה להוציא 4,000 עובדים לחופשה ללא תשלום בשל הירידה בתפוסות. נשיא ההתאחדות, אמיר חייק, מעריך את הנזק במצב הנוכחי בכ-350 מיליון שקלים בחודש.

האם משבר הקורונה יפגע בהתרחבות הרשת?

ישרוטל טאואר הוא מלון עסקים ותיק הנמצא ברחוב הירקון בתל אביב, ובו 90 יחידות מלונאיות המתפרסות על פני כ-7,000 מ"ר. המגדל כולל גם כ-60 יחידות דיור, שנמכרו לרוכשים פרטיים עוד בשלבי הבנייה. חברת ישרוטל חתמה על חוזה השכירות מול בעלות המלון ב-1997, ומאז, כאמור, הוא נמצא בבעלותה.
3 צפייה בגלריה
ישרוטל טאואר
ישרוטל טאואר
ישרוטל טאואר
רק לפני שנה, הודיעה רשת ישרוטל כי היא מתכננת לפתוח עשרה מלונות חדשים בישראל עד שנת 2025. בכך, התכוונה הרשת להגדיל את מספר המלונות בארץ שברשותה מ-20 ל-30. לדברי הקבוצה, פריסת המלונות החדשים צפויה להיות בתל אביב, בירושלים, בים המלח ובשדה בוקר. כמו כן, הודיעה ישרוטל כי במהלך השנים הקרובות תקים מלון עירוני בבניין לשימור במתחם דיזנגוף 99 בתל אביב, בהשקעה של 150 מיליון שקלים.
בנוסף, בחודש אפריל לפני שנה, הודיעו קבוצת איסתא ורשת מלונות ישרוטל כי יקימו מלון חדש באילת, שיתנשא לגובה של 12 קומות. בתכנון: בריכת שחייה בקומה העליונה, וחדרי גן עם בריכות פרטיות בקומת הקרקע. ההשקעה בפתיחת המלון נאמדת ב-190 מיליון שקלים, והצפי לפתיחה הוא שנת 2022.