לאחר לא מעט הבטחות, לבטים ודחיות - היום (א') הצימרים בישראל נפתחו לראשונה מאז תחילת הסגר השני בספטמבר. זאת לאחר החלטת קבינט הקורונה, שהתכנס בליל חמישי האחרון, לפיה, תוקדם פתיחתם של מספר ענפים הנמצאים בשלב השלישי במתווה היציאה מהסגר. בתוכם בתי הכנסת והצימרים - שהיו אמורים להיפתח רק בעוד כשבועיים.
5 צפייה בגלריה
"ניחוחת פרובנס" בחד נס
"ניחוחת פרובנס" בחד נס
הצימרים נפתחו מחדש. "ניחוחות פרובנס" בחד נס
(צילום: אלברט אדוט)
5 צפייה בגלריה
"פינה קסומה" במטולה
"פינה קסומה" במטולה
"התגעגענו". "פינה קסומה" במטולה
(צילום: ניר וולף)
"התגעגענו מאוד. הצימרים זה מפעל חיי, אני נותנת את הנשמה כאן וזו הפרנסה היחידה שלי", אמרה רינה סקיאן בריאיון לאולפן ynet עם פתיחת הצימר שלה "פינה קסומה" במטולה.
כתבות נוספות בנושא:
גם איריס גולן, בעלת צימר "ניחוחות פרובנס" שבחד נס התרגשה מאוד וסיפרה על חידוש ההזמנות: "ברוך השם היומן מתמלא. ציפינו מאוד לפתיחת הצימרים. אין ספק שלסגור מקום כזה עם עלויות מאוד גבוהות ובנוסף עלויות שוטפות שיורדות, מאוד מקשה עלינו".
5 צפייה בגלריה
יחידת אירוח "הנפח" בראש פינה
יחידת אירוח "הנפח" בראש פינה
יחידת אירוח "הנפח" בראש פינה
(צילום: סשה אלכוב)
חשוב לציין כי פתיחת הצימרים כאמור הוקדמה אך תחת התאמה למתווה, כלומר בשלב זה תותר כניסה רק למשפחות גרעיניות וללא שימוש בחדרי אוכל או בריכות ציבוריות. ההחלטה על פתיחת הצימרים התקבלה בעקבות לחציה של שרת התיירות אורית פרקש-הכהן, שפעלה בנושא: "צאו ותיהנו ובכך גם תסייעו לענף התיירות הכפרית, רק על כולנו האחריות לשמור על הכללים ועל הבריאות של כולנו", כך לדברי השרה.

"דברים שלא מקבלים בחו"ל"

בכל הנוגע למחירים ולחשש מצד הנופשים - כי הם אלו שבסוף ישלמו את המחיר עבור הנזקים הכבדים שענף זה ספג עם סגירתו פעם אחר פעם, ענה חנוך בן דב בעלי יחידת האירוח "הנפח" בראש פינה כי אכן ספג נזק עצום.
"בסגר הראשון הפסדתי 60 אלף שקלים ובשני 30 אלף שקלים. מהמדינה קיבלתי מענק בגובה 2,000 שקלים ועוד 750 שקלים מראש הממשלה". עם זאת אמר בן דב כי הוא לא חושב שבעלי הצימרים יעלו בכוונה את מחיריהם כעת אלא ינהגו כרגיל: "בקיץ כשיש ביקוש גדול המחירים עולים ובחורף המחירים יורדים.
"הקיץ השנה נמשך תקופה קצרה מאוד וזה צריך לכסות את העלויות של כל השנה. עכשיו בחורף המחירים יהיו יותר טובים והיחידות מאוד מיוחדות - יחידה עם ג'קוזי, בריכת שחייה, דברים שלא מקבלים בחו"ל. נכון שיש צימרים יותר זולים או יותר יקרים".

5 צפייה בגלריה
"ניחוחת פרובנס" בחד נס
"ניחוחת פרובנס" בחד נס
"ניחוחות פרובנס", חד נס
(צילום: אלברט אדוט)
איריס גולן מחד נס הוסיפה כי הם משתדלים לבוא לקראת הנופשים ועושים מבצעים. "חשוב לנו שאנשים יגיעו. מקבלים את המיטב ואני חושבת שלפי חוות הדעת שלי את יכולה לראות שהמחיר מצדיק את המקום".

"יותר בטוח מהבית"

על השאלה מדוע לקח כל כך הרבה זמן לפתוח ענף תיירות שלמעשה מקפיד על ריחוק חברתי גם בימים רגילים השיבה רינה סקיאן ממטולה כי היא מבינה את ההחלטה לצאת לסגר, "אני מבינה שזה משהו חדש שנפל עלינו, הקורונה. מצד שני אנו לא מבינים למה צימרים צריכים להיות סגורים, זה יותר בטוח מהבית. כל אחד נמצא בצימר שלו, אף אחד לא בא במגע עם השני, זה הכי בטוח בעולם".
5 צפייה בגלריה
"פינה קסומה" במטולה
"פינה קסומה" במטולה
"פינה קסומה", מטולה
(צילום: ניר וולף)
לעומתה חנוך בן דב מראש פינה אמר כי הוא לגמרי לא מבין את ההחלטה. "הצימרים שלי מבודדים בצורה מוחלטת. אנשים מגיעים ברכב לצימרים, אין מגע עם אף אחד, הם נמצאים כאן יום או יומיים ומנוטרלים מכל דבר. יותר בטוח כאן מאשר בבית".
בן דב הוסיף כי "יש עוד צימרים ומקומות שהממשלה שלחה לשם אנשים לבידוד, זה רק מראה שהם כן במצב טוב, ושהם יכולים לשמור על בידוד - ואותנו סגרו. לא ברור לי לגמרי למה. אני לא רוצה לחטוף או שיחטפו מחלות, אבל לא ברור בכלל למה. אין חדר אוכל משותף, שום דבר, כל אחד פרטי עם עצמו".