3 צפייה בגלריה
מלון אגמים המחודש
מלון אגמים המחודש
חופשה ישראלית במקום טיסה לחו"ל. מלון אגמים, אילת
(צילום: רוני בלחסן)
החל מאמצע השבוע הבא חברת ישראייר, כך נודע ל-ynet, תציע לנוסעים שטיסתם לחו"ל בוטלה אפשרות חדשה: שוברים למימוש בבתי מלון בארץ של רשת ישרוטל.
מדובר בשיתוף פעולה בין שתי החברות אשר כולל בתוכו את כל מלונות ישרוטל בפריסה ארצית, כולל אלו בחטיבת היוקרה של ישרוטל דוגמת "יערות הכרמל", "בראשית" ו"כרמים".

איך זה יעבוד?

לקוחות אשר רכשו מישראייר כרטיס טיסה יוכלו להמיר את סכום ההחזר המגיע להם מהחברה לארנק דיגיטלי לשימוש ברשת ישרוטל, כאשר שער ההמרה יהיה שווה ארבעה שקלים עבור דולר ולא 3.4 שקלים, שער ההמרה כיום. זאת מאחר ומרבית כרטיסי הטיסה נמכרים בדולרים.
3 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
האם המבצע החדש של ישראייר יספק את לקוחות החברה שטיסתם בוטלה?
(צילום: shutterstock)
כלומר לקוח שרכש כרטיס טיסה במאה דולרים בישראייר יוכל לקבל 400 שקלים למימוש באחד ממלונות רשת ישרוטל, אלו מהווים תוספת של 15% על סכום ההחזר המקורי.
בעת כתיבת שורות אלו, נדגיש כי מרבית המלונות בישראל סגורים כעת בשל תקנות החירום והסגר. מקצתם פתוחים על מנת להלין אנשי צוות של חברות תעופה זרות ואנשי עסקים שנמצאים בארץ ועל פי הארכת התקנות לא נראה כי הם ייפתחו בקרוב לקהל הרחב.
עם זאת, נשקלת בימים אלו אפשרות לפתוח מלונות רק בים המלח, לאחר מכן באילת ואולי גם בטבריה. מדובר במעין פיילוט ניסיוני באזורי תיירות שניתן לבודד אותם כ"אי ירוק", אליו הכניסה והיציאה תהיה מבוקרת לחלוטין ורק לקוחות שהזמינו חופשה מראש ושיציגו בדיקת קורונה שלילית מ-48 השעות האחרונות, יוכלו להיכנס לאותם מלונות ספציפיים.
מבחינת ישראייר, מדובר באפשרות רביעית למעשה, המתווספת לשלוש האפשרויות האחרות והידועות יותר שיש כיום ללקוחות החברה שטיסתם בוטלה:
קבלת החזר כספי על הכרטיס תוך 90 יום ממועד הטיסה או שובר למימוש עתידי של כרטיס הטיסה בשווי 125% ממחיר ההחזר או החזר כספי עתידי בגובה 115% בעוד שנה.
לפי הוראת שעה לחוק שירותי תעופה, לקוחות אשר טיסתם בוטלה יהיו זכאים להחזר תוך 90 יום או החל מ-1.10.20 - לפי האפשרות המאוחרת מבין התאריכים.
3 צפייה בגלריה
זה כולל גם את מלונות היוקרה של רשת ישרוטל. מלון אוריינט ירושלים
זה כולל גם את מלונות היוקרה של רשת ישרוטל. מלון אוריינט ירושלים
זה כולל גם את מלונות היוקרה של רשת ישרוטל. מלון אוריינט ירושלים
(צילום: שירי הדר)
האם כל לקוחות החברה שהיו אמורים לקבל החזר כספי או פיצוי על הטיסה שבוטלה קיבלו זאת עד היום?
מבדיקת ynet נמסר מחברת ישראייר כי החברה פועלת לפי הוראה זו ואלפי לקוחות כבר קיבלו את כספם חזרה או בחרו בשובר הטבה. "מרבית הלקוחות שהיו צריכים לקבל את כספם עד היום קיבלו או בחרו בשובר. מדובר למעשה בכל הנוסעים שהטיסה שלהם הייתה צריכה להתקיים עד ה-15.7 כעת יש עוד אלפי לקוחות שהזמינו טיסות לאחר ה-15.7 שבוטלו ואלו עדיין נמצאים בטווח ה-90 ימים", נמסר מגורם בכיר בחברה.
לפי אותו גורם נרשמו ביקושים רבים מצד לקוחות החברה לשוברי הטבה במקום החזר כספי ולכן ראו לנכון להגדיל את האפשרות לחופשה בארץ, בעיקר כשמצב הטיסות עדיין לוטה בערפל.
חשוב לציין כי גם בחברת אל על ניתן לבצע מהלך המרה דומה - מכרטיס טיסה לחופשה באחד המלונות בארץ, אך אפשרות זאת קיימת רק לבעלי מועדון "הנוסע המתמיד" בחברה אשר צברו נקודות ויכולים כעת לממשן בדרך אחרת במקום בטיסה. בנוסף, גם באל על ישנה האפשרות לקבל החזר כספי על כרטיס הטיסה (אם הזמנתם אותו לא ישירות מאל על אלא דרך סוכן נסיעות או אתר תצטרכו להוריד את אחוזי העמלה משווי הכרטיס) או כרטיס טיסה חדש בסך 125% מסכום ההחזר על כרטיס הטיסה.