סדק ראשון במעמד הירוק של ישראל: משרד הבריאות בקפריסין העביר את ישראל מקטגוריה A לקטגוריה B. כך על פי דיווח בעיתון "סייפרוס מייל". משמעות הדברים היא שגם אחרי ה-20 ביוני ישראלים שירצו לנפוש בקפריסין יצטרכו להציג בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות האחרונות, זאת לעומת פטור מבדיקה שיינתן החל מה-20 ביוני למדינות שבקטגוריה A.
ביום שלישי החלה קפריסין לאפשר נחיתות של טיסות מ-19 מדינות, בהן גם ישראל. המתווה להחזרת תיירות החוץ לקפריסין בצל המגפה חולק לשני שלבים. בשלב הראשון תיירים יורשו להגיע בכפוף להצגת תוצאת מעבדה שלילית לקורונה שנערכה 72 שעות בטרם הטיסה.
1 צפייה בגלריה
שדה התעופה בפאפוס קפריסין
שדה התעופה בפאפוס קפריסין
שדה התעופה בפאפוס קפריסין
(צילום: shutterstock)
בשלב השני, שייכנס לתוקף ב-20 ביוני, אזרחי המדינות מקטגוריה A, יורשו להיכנס לקפריסין ללא צורך בבדיקת קורונה או בהצגת אישור רפואי.
המדינות בקטגוריה A הן: יוון, מלטה, בולגריה, נורבגיה, פינלנד, אוסטריה, סלובניה, דנמרק, גרמניה, הונגריה וליטא. המדינות בקטגוריה B הן: שווייץ, פולין רומניה, קרואטיה, אסטוניה, צ'כיה, וכעת כאמור גם ישראל.
מארגון התיירות של קפריסין בישראל נמסר ל-ynet כי בכל שבוע מתבצעת הערכת מצב עדכנית וכי ייתכן שישראל תשוב בעוד שבוע לקטגוריה A.
בנוסף, משלת קפריסין הודיעה בחודש שעבר כי תשלם את הוצאות הלינה, המזון והטיפול הרפואי של תיירים שיאובחנו כחולי קורונה בזמן נופש באי. החולים, אם יהיו כאלה, ובני משפחותיהם יצטרכו לשלם רק על מונית לשדה התעופה ועל הטיסה חזרה.



גאורגיה עדיין מחשיבה את ישראל "מדינה ירוקה"

ובתוך כך, ראש ממשלת גאורגיה יאורגי קחריה, שיציג היום בישיבת הממשלה את הקריטריונים להגדרת מדינות ירוקות, אמר כי לצערו ישראל ביקשה לדחות את פתיחת המסדרון מה-15 ביוני ל-1 ביולי.
שגריר גאורגיה בישראל לאשה שוואניה הוסיף ואמר: "אנחנו מנהלים תהליך עבודה אינטנסיבי עם ישראל על 'מסדרון ירוק' לתיירות. עדיין לא ידוע התאריך המדויק לפתיחה מחדש של ישראל לטיסות תיירות בינלאומיות. אנחנו מקווים שישראל תהיה אחת מהמדינות הראשונות שאיתה נחליף שטף של תיירות. גאורגיה תיפתח לתיירות בינלאומית ממדינות מהרשימה הירוקה החל מה -1 ביולי וישראל נשארת בראש הרשימה הזאת".