"לתת עוד מכה לתושבי העיר אילת, שחוטפים מכה אחר מכה, מביא אותי לאותה מסקנה שיש אנדרלמוסיה ותקלה חמורה בדרך קבלת ההחלטות", כך אמר היום (ב') ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, בריאיון לאולפן ynet. יצחק הלוי, שהודיע הבוקר כי הוא עוזב את הליכוד ומצטרף לרשימת "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער, התייחס בדבריו להחלטת הממשלה לסגור את האיים התיירותיים הירוקים במהלך ימי הסגר השלישי.
יצחק הלוי הוסיף ואמר: "אילת הייתה לאורך כל התקופה - במשך חמישה שבועות - 'ירוקה' תחת חוק האיים התיירותיים הירוקים ואני מודה לכל מי שאישר את החוק, עבדנו קשה על החוק הזה. החוק אמר שהעיר סגורה ונכנסים אליה רק אנשים שמוכיחים את בריאותם. אם בוחנים בראייה לאחור - מה קרה בחמשת השבועות האלה מדובר בהצלחה חסרת תקדים".
לדבריו, הפגיעה באילת תגרום בסופו של דבר להגירה שלילית מהעיר. "הפגיעה הדמוגרפית בעיר תהיה קשה מנשוא. יש גבול כמה עיר יכולה לשאת עוד ועוד את התקלות בקבלת ההחלטות. אני יכול להגיד שגם מדובר בהגירה שלילית אבל בעיקר בפגיעה דמוגרפית שנכנסת לתוך הנשמה והנפש של התושבים. להגיע שוב ל-80% אבטלה זה להרוג את העיר זה פשוט לא הגיוני. זו תהיה מכה קשה ואנושה שתייצר סדקים אדירים במשתנה הדמוגרפי".
2 צפייה בגלריה
חופשת חורף באילת בימי קורונה
חופשת חורף באילת בימי קורונה
חשש להגירה שלילית. אילת
(צילום: אסף קמר)
יצחק הלוי סיפר כי כתב מכתב לממשלה שבו הציע מתווה להשארת העסקים שלא בהכרח קשורים לתיירות פתוחים בעיר. "שהספר יוכל לספר והסנדלר יוכל לסנדלר ובעל המסעדה יוכל לתת שירות לתושבי העיר אילת. זה פשוט בלתי נסבל מה שקורה".

קלאב הוטל אילת יישאר פתוח ללא המתקנים במלון

בתוך כך, רשת המלונות קלאב הוטל הודיעה, שכמו בסגרים הקודמים, גם הפעם מלונות הרשת יישארו פתוחים ויהיו ערוכים לקבלת אורחים.

בהודעה שמסרה הנהלת הרשת נכתב כי "לאחר שלמדה לעומק את התקנות החדשות בדבר ביטול האיים הירוקים, לצד היתר למלונות להמשיך לפעול, החליטה הרשת - כי קלאב הוטל אילת ישאר פתוח כמו בסגר השני וקוראת ליתר המלונות באילת לבוא בעקבותיה".
עוד נכתב בהודעה כי "תקנות הממשלה קובעות כי 'לאירוח אורחים אשר בית המלון משמש בעבורם חלופת מגורים, בין לתקופה קצרה ובין לתקופה ממושכת, בין שהם תושבי הארץ ובין שלא'. קלאב הוטל אילת פועל בצורה רציפה לאורך כל השנה, בהתאם לתקנות משרד הבריאות והתו הסגול, הסוויטות במקום הן בנות שניים עד שלושה חדרים בגודל 50 עד מאה מטרים לסוויטה, בכל סוויטה מטבחון, פינת אוכל ומרפסת, אליהם ניתן להזמין גם משלוח ארוחות. המלון ממוקם במרחק הליכה מאה מטרים מהים.
2 צפייה בגלריה
קלאב הוטל אילת
קלאב הוטל אילת
נשאר פתוח למרות הסגר: קלאב הוטל אילת
(אתר המלון)
בעקבות ביטול מתווה האיים הירוקים' ניתן יהיה להגיע מעתה לאילת, ללא צורך בביצוע בדיקות קורונה, אשר הקשו על אורחים להגיע והורידו דרמטית את התיירות הנכנסת לעיר. יחד עם זאת על השוהים בבתי המלון יחולו הכללים, כאילו הם מצויים בביתם, הם יוכלו לצאת מהמלון עד למרחק של 1000 מטרים לאחת המטרות המותרות בדין (פעילות ספורט יחידנית, רכישת מוצרים הכרחיים, רכישת ציוד סלולרי וכדומה)".
נזכיר כי בסגר הקודם הגיעו לידי ynet מספר תלונות מצד בעלי דירות נופש ברשת קלאב הוטל שסיפרו כי הרשת מחייבת אותם להגיע ולנצל את שבוע הנופש שלהם גם בשעת סגר כללי במדינה.
על טענה זו ענה בריאיון באולפן ynet יו"ר הרשת ד"ר רוני פיבקו כי "אנחנו לא מכריחים אף אחד להגיע אלינו, להיפך, כמות ההזמנות אצלנו עולה על הביקוש. נתנו גם בעבר אפשרות לדחות את שבוע הנופש, למרות שמבחינה חוקית אנחנו לא חייבים לעשות את זה, אבל אנחנו נותנים למי שמבקש בצורה הגיונית לעבור לשבוע אחר במשך השנה".