חברת הלואו-קוסט איבריה אקספרס תשוב לטוס לישראל החל מ-1 באפריל. החברה הספרדית תפעיל בשלב הראשון ארבע טיסות שבועיות למדריד. המחיר: החל מ-129 אירו לכיוון, כולל טרולי.
1 צפייה בגלריה
מטוס של חברת איבריה אקספרס
מטוס של חברת איבריה אקספרס
מטוס של חברת איבריה אקספרס
(צילום: Nieuwland Photography / Shutterstock.com)
בתחילת השבוע אייר אירופה, חברת תעופה ספרדית נוספת, הודיעה כי תשוב לטוס לישראל החל מ-22 בפברואר ותפעיל גם כן קו למדריד. לקראת חזרתה הציעה אייר אירופה מחירי מבצע, לדוגמא: כרטיס הלוך ושוב למדריד ב-262 דולר, כולל תיק טרולי אך לא כולל שליחת מזוודה לבטן המטוס. גם חברת התעופה הישראלית אל על מפעילה קו לבירה הספרדית.
הודעת איבריה על חזרתה לנתב"ג התקבלה לאחר שענקית הלואו-קוסט האירית ריינאייר הודיעה מוקדם יותר השבוע במפתיע כי היא מבטלת את טיסותיה לישראל, פחות משבועיים לאחר ששבה לנתב"ג.
גורמים בענף התעופה העריכו בשיחות עם ynet כי נטישתה של ריינאייר צפויה לייקר את מחירי הטיסות, במיוחד לקראת חופשת פסח. אסף דניאל, מנכ"ל הדקה ה-90 שמוכרת טיסות של כל חברות התעופה שפעילות בנתב"ג, אמר: "אנחנו בימים עם ביקושים רבים לטיסות בטווח הזמן המיידי, כל שינוי במצב של חברות התעופה שטסות מנתב"ג מוביל לצמצום מושבים ומכאן גם לעלייה במחירי הטיסות".
בתוך כך, היום צפויים לעבור בנתב"ג כ-30,800 נוסעים ב-185 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות - מספר שיא מאז שנמל התעופה התרוקן כמה ימים לאחר פרוץ המלחמה. סך הכל יצאו היום כ-16,111 נוסעים בטיסות בינלאומיות, וייכנסו לישראל כ-14,689 נוסעים.