3 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג, מוקדם יותר החודש
(צילום: יריב כץ)
הבוקר (יום ב') נערך בתל אביב כנס התיירות השנתי של גוגל בישראל, שהתקיים לראשונה מאז התפרצות הקורונה. במהלך הכנס נשאה דברים מנכ"לית חברת אל על, דינה בן טל, שהכריזה על פתיחה של קו ישיר מתל אביב לדבלין בירת אירלנד, חידוש הקו לטוקיו והשקת קו לעיר מלבורן שבאוסטרליה (15 שעות טיסה) במידה שסעודיה תאשר לטוס מעליה. בנוסף, ענקית החיפוש גוגל הציגה בכנס נתונים מעניינים על התייר הישראלי.
נתחיל עם הכותרת מכיוונה של אל על. חברת התעופה הישראלית לא ציינה מתי יושק הקו לאירלנד ומתי יחודש הקו לטוקיו. כמו כן, הקו המסקרן לאוסטרליה ייפתח רק אם הסעודים יאשרו לחברה לטוס בשטחה האווירי. כתבנו לענייני תעופה דניאל סלאמה מציין בהקשר זה כי טרם ניתן אישור סעודי לבקשת אל על לטוס בשטחה בקווים לתאילנד. כבר בשנת 2019 אל על הכריזה שבכוונתה לטוס למלבורן, אך ללא אישור סעודי טיסה ישירה לעיר האוסטרלית תימשך כ-17 שעות ולכן לא כדאית.
העיר הטורקית איסטנבול נמצאת בראש טבלת החיפושים של התיירים הישראלים, זאת על אף הניסיונות האחרונים של איראן לפגוע בישראלים שמבקרים בה. ביום שבת כלי תקשורת בטורקיה דיווחו כי שלושה איראנים נוספים נעצרו במסגרת פרשת ניסיון הפגיעה באזרחים ישראלים. לפי הדיווחים, השלושה תכננו להתנקש בישראלים במלון בכיכר טקסים, וברשותם נתפסו רובים ותחמושת. בפרשה שהסעירה את ישראל וטורקיה נעצרו עד כה בסך הכול שמונה בני אדם. במבצע המעצרים הראשון נעצרו חמישה בני אדם, בהם אחד ששוחרר בתנאים מגבילים.
 איום הטרור האיראני לא מרתיע את התייר הישראלי שעדיין רוצה לטוס לאיסטנבול
3 צפייה בגלריה
כוחות ביטחון טורקיים באיסטנבול
כוחות ביטחון טורקיים באיסטנבול
כוחות ביטחון טורקיים באיסטנבול
(צילום: AFP)
מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב, אמר כי החיפושים בנושא תיירות נמצאים בעלייה מתמדת ועקפו ב-26% את המספרים משנת 2019, ימי טרום מגפת הקורונה. אז מה הישראלים מחפשים? התורים בנתב"ג הובילו לזינוק של 2,700% בחיפושים אחרי שירותי VIP בנמל בן גוריון לעומת הנתונים מ-2019. כמו כן, נרשמה עלייה דרמטית של 4,000% בחיפוש אחר מידע כיצד להשיג דרכון זמני, קפיצה של 400% בחיפוש אחר מידע בנוגע לעיכוב טיסות ועלייה של 140% בחיפוש מידע על פיצויים בעקבות עיכובי טיסות.
שינויים נוספים בחיפושים מתבטאים גם בחוויית הנופש עצמה. לפי הנתונים של גוגל, נוצר גידול משמעותי של 960% בחיפושים אחר הפלגות נופש מחיפה. החיפוש אחר "אתר נופש על החוף" זינק ב-212% וחיפוש "טיולים מאורגנים" עלה ב-200%. בנוסף, נרשמה עלייה של 270% בחיפוש של טיסות ברגע האחרון ועלייה של 180% בחיפושי טיסות זולות.
3 צפייה בגלריה
אוניות תענוגות עוגנות בנמל חיפה
אוניות תענוגות עוגנות בנמל חיפה
אוניות תענוגות עוגנות בנמל חיפה
(צילום: דוברות נמל חיפה)
החשש הגדול ביותר של שני שליש מהישראלים הוא ביטול הטיסה ברגע האחרון, נושא שעלה ב-67% מהחיפושים בנושא תיירות. אובדן מזוודות הוא החיפוש המדאיג השני ברשימה עם 58%, לאחר מכן, עיכובים בשדה עם 57% לבסוף עליית מחירים – 51%. והקורונה? לא מעניינת שני שליש מהישראלים שחיפשו ערכים בנושא תיירות, אך לא חיפשו דברים שקשורים למחלה ולנהלים השונים.
מנכ"ל משרד התיירות דני שחר נשא דברים בכנס ואמר כי בחורף הקרוב משרד התיירות ייצא בקמפיין אגרסיבי בדיגיטל, בערוצים בינלאומיים, כדי למשוך כמה שיותר תיירם לארץ. "היעד", הזכיר שחר, "הוא שעד שנת 2030 יבקרו בארץ 10 מיליון תיירים בשנה".