2 צפייה בגלריה
התגעגעתם? מלון בפוקט
התגעגעתם? מלון בפוקט
עכשיו זה רשמי: תיירים מחוסנים מישראל יוכלו להיכנס לכל תאילנד וללא בידוד
(shutterstock)
חודשים של ציפייה והרבה "כמעט" אבל עכשיו זה סופי: תאילנד מודיעה הערב (יום ה') על פתיחת שעריה, בדגש על כל השערים ולא רק מפוקט והאיים בדרום, לתיירים מחוסנים מ-46 מדינות. כן, ישראל נמצאת ברשימה, לצד מדינות נוספות כמו אוסטריה, בחריין, איטליה, ספרד, ארה"ב, גרמניה, צרפת ועוד.

ממתי יהיה אפשר להיכנס ומהם התנאים?

החל מ-1.11.21 המדינה מסירה את ההגבלות שהיו בה עד כה וניתן יהיה להיכנס אליה גם מבנגקוק הבירה ומעוד ערים נוספות. נזכיר כי עד כה היה ניתן להגיע רק לפוקט ומשם להמשיך לאזורים נוספים. לאחרונה התווספו גם קו סמוי וקופנגן לרשימת הכניסה הראשונית למדינה, אך אליהן אין טיסות ישירות מישראל.
הכניסה בשלב הראשון תותר רק למי שהתחסן בשני חיסונים ומעלה, אין התייחסות כרגע למחלימים וללא מחוסנים.
כל תייר מחוסן יצטרך לעשות בדיקת קורונה PCR עד 72 שעות לפני ההמראה מישראל ועוד בדיקה נוספת עם הנחיתה בשדה התעופה בתאילנד. מרגע הבדיקה בבנגקוק או ביעד שבו נוחתים, צריך יהיה לשהות בבידוד במלון שהוגדר מראש, עד לקבלת התשובה שאמורה להגיע עד 24 שעות.
את המלון התיירים יצטרכו להציג מראש ולהראות שהוא אחד מהמלונות המאושרים לקליטת תיירים, מתוך רשימת מלונות מוגדרת הנקראת CH+.
בנוסף, על כל תייר להציג ביטוח בריאות עד 50 אלף דולר שמכסה את כל הוצאות הקורונה.
2 צפייה בגלריה
רחוב בתאילנד
רחוב בתאילנד
בנגקוק חוזרת ונפתחת לתיירים מ-46 מדינות
(צילום: Shutterstock)
הידיעה מגיעה היום אחרי תקופה ארוכה של שמועות וחצאי הודעות לא רשמיות, אך כעת לאחר האישור הרשמי של ממשלת תאילנד וההודעה שהגיעה ממשרד החוץ התאילנדי, אפשר לראות את הדבר כסופי. זאת למרות שרק היום נמדדו במדינה כעשרת אלפים מקרים של חולים מאומתים.
נכון להיום, החברה היחידה שמטיסה ישירות לתאילנד מישראל היא אל על, שעד לא מזמן הוציאה טיסות ישירות לפוקט לראשונה בהיסטוריה. לאחרונה החלה החברה להוציא טיסות לבנגקוק, אך שתי טיסות שבועיות עוברות דרך פוקט ורק אחת ישירה. כעת ניתן להניח שהקו הישיר לבנגקוק יחזור להיות יותר פעיל עם יותר מטיסה אחת בשבוע.
בבדיקה שערכנו, טיסות לתאילנד עם אל על בחנוכה עולות בין 640 ל-710 דולר בלבד, זה לא כולל מזוודה אלא רק תיק יד וטרולי ושירות מלא בטיסה. אלו מחירים נמוכים בהרבה ממה שהחברה נהגה להציע בעבר, וגם כאן זה כנראה עניין של זמן וביקוש עד שאלו יעלו משמעותית.
אל תאילנד אפשר לטוס גם בטיסות קונקשן מישראל דרך אירופה, האמירויות ובחריין במחירים דומים.