אייר קנדה לא תשוב לטוס לנתב"ג עד לחודש יוני. חברת התעופה הלאומית של קנדה, שרק החודש שבה לטוס לישראל לאחר שכמו מרבית החברות הזרות הפסיקה לטוס ארצה באוקטובר זמן קצר לאחר תחילת המלחמה, הפעילה טיסה יומית לטורונטו. בשלב זה לא ברור אם בחודש יוני החברה תחדש את הקו לתל אביב. חוסר ודאות אופף גם את חברת יונייטד איירליינס האמריקנית שמאריכה שוב ושוב את השעיית טיסותיה, ונכון לשעה זו לא תשוב לישראל עד 23 באפריל, אך גם מועד זה אינו סופי.

2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בלילה שבין שבת לראשון, נזכיר, נסגר המרחב האווירי של ישראל למשך שבע שעות בעקבות מתקפת הטילים והכטב"מים הנרחבת באיראן. מאז פועל נמל התעופה בן גוריון כרגיל, אך כאמור לא כל החברות הזרות חזרו לפעול בו. היום (ה') יעברו בנתב"ג כ-55,200 נוסעים ב-336 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. בסך הכל ייצאו היום כ-30,100 נוסעים בטיסות בינלאומיות, וייכנסו לישראל כ-25,100 נוסעים.
חברה נוספת שטרם חזרה לנתב"ג מאז המתקפה האירנית היא אייר אינדיה שעד כה ביטלה את טיסותיה לארץ עד 21 באפריל. שלשום חברות הלואו-קוסט האנגלית איזיג'ט עורר סערה בענף כשהודיעה כי בשל המצב הביטחוני החליטה להשעות את טיסותיה לתל אביב לשארית עונת הקיץ עד 27 באוקטובר. איזיג'ט חזרה לטוס לישראל רק בחודש שעבר עם קווים ללונדון (לוטון), אמסטרדם, ברלין, באזל, ז'נבה ומילאנו.
2 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 777 של יונייטד איירליינס
מטוס בואינג 777 של יונייטד איירליינס
מטוס בואינג 777 של יונייטד איירליינס. עדיין לא ברור מה תחליט החברה האמריקנית
(צילום: shutterstock / IanC66)
ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, אמר בשיחה עם ynet כי "ניתן להעריך שהפסקת הטיסות של החברות הזרות לישראל, שהולכת ומתגברת שוב, תשפיע על מחירי הטיסות שיעלו שוב לאחר שהתמתנו קצת. גם אם ההיצע קצת גדל, הוא עדיין נמוך בהשוואה לשנים קודמות והמחירים גבוהים יותר גם כך.
"אנחנו כבר רואים מצוקת מושבים לקיץ הקרוב, וסביר להניח שההיעדרות של חברות הלואו-קוסט והחברות הבינלאומיות האחרות רק תחמיר את המצב. להערכתי המחירים רק יעלו, ולא יהיו הרבה אלטרנטיבות.
"כל צעד כזה של חברת תעופה זרה מחזק את החברות הישראליות, וחברות שמבוססות על קו קפריסין, כמו קורנדון, בלו בירד וטוס - יותר קל להן להפסיק ולהחזיר טיסות בהתאם להערכת המצב בגלל המרחקים הקצרים, וגם כי אין להן הרבה קווים אחרים. אלה חברות שמשרתות בעיקר את הקהל הישראלי, ולכן גם אם יש בעיה, הן מפסיקות נקודתית וחוזרות מיד אחרי".
פורסם לראשונה: 15:51, 17.04.24