חברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר הודיעה הערב (יום ד') על חזרתה לישראל החל מ-1 במרץ. ווייז אייר, כמו מרבית חברות התעופה בעולם, הפסיקה לטוס לנתב"ג לאחר פרוץ המלחמה, וחזרתה לפעילות בארץ עוד לפני חג הפסח מהווה בשורה לנוסעים הישראלים.
2 צפייה בגלריה
מטוס וויזאייר איירבוס A321
מטוס וויזאייר איירבוס A321
מטוס וויזאייר איירבוס A321
(צילום: shutterstock)
החברה תפעיל שלוש טיסות שבועיות ליעדים הבאים: לונדון, רומא, קרקוב, בודפשט, בוקרשט וסופיה.
יניב לניס, מייסד טיסות סודיות, אמר ל-ynet: "וויז אייר הינה חברת התעופה השנייה בגודלה בנתב"ג וחזרתה להפעלת טיסות מתל אביב הינה המשמעותית ביותר עבור הנוסע הישראלי עד כה. אני מאמין שכבר בימים הקרובים נראה ירידה במחירי הטיסות ליעדים אליהם מפעילה וויז אייר טיסות והשיבה לנתב"ג תוביל גם לחזרת חברות לואו-קוסט נוספות".
התעריפים הזולים ביותר ליעדי וויזאייר שנפתחים במרץ הם:
בוקרשט 42 דולר.
רומא 51 דולר.
בודפשט 76 דולר.
סופיה 91 דולר.
לונדון (לוטון) 94 דולר.
קרקוב 147 דולר.
מדובר על כרטיסים הלוך ושוב, כולל תיק גב, לא כולל בחירת מושב ולא כולל טרולי או תוספת כבודה.

נתב"ג מתעורר לחיים

מוקדם יותר השבוע הודיעו החברות בלו בירד, טוס איירווייז ולוט פוליש איירליינס על חידוש טיסותיהן לישראל.
בשבוע שעבר חזרו לטוס לישראל החברות לופטהנזה, סוויס ואג'יאן איירליינס. אוסטריאן איירליינס חידשה אתמול את טיסותיה לנתב"ג, ואייר פראנס תחדש את הקו לישראל ב-24 בינואר. החברות הללו חוברות לחברת טרום הרומנית שכבר שבה החודש לפעילות בנתב"ג ולחברות פליי דובאי, רד ווינגס, אזימוט, אתיופיאן, אייר זינה, איתיחאד איירווייז, הייסקאי, אוזבקיסטן איירווייז והיינאן איירליינס.
2 צפייה בגלריה
נוסעים עוקבים אחרי העדכונים בלוח ההמראות
נוסעים עוקבים אחרי העדכונים בלוח ההמראות
נתב"ג בימי המלחמה הראשונים. מאז הוא התרוקן, וכעת צפוי לשוב לחיים
(צילום: רועי רובינשטיין)
"החזרה של יותר ויותר חברות תעופה זרות היא בשורה צרכנית טובה מאוד", אמר ניר מזור סמנכ"ל קשרי תעופה. "הגדלת היצע הטיסות תוביל כבר בטווח הקרוב להוזלה במחירי התעופה שעלו מאוד כתוצאה מהעובדה שהחברות הישראליות, עם מלאי המטוסים המוגבל שלהן, פעלו כמעט באופן בלעדי על חלק מהקווים. ניתן לראות כבר כעת בהוזלה בקווים לאתונה, קפריסין, בוקרשט, ברלין ועוד. יש לציין שזה מתחבר לעליה משמעותית גם בביקושים, כך שהצפי לירידה במחיר לא תימשך זמן רב ותיבלם עם חזרת הביקושים לקראת חופשות הפסח והקיץ".
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, הוסיפה ואמרה כי "חזרת חברות התעופה הזרות לנתב"ג משפיעה בהדרגה על ההיצע וכתוצאה מכך גם על המחירים. אנחנו רואים התחלה של תחרות וסיום המונופול של החברות הישראליות ביעדים מסוימים באירופה, אבל בשווקים אחרים כמו ארה"ב החברות הזרות טרם חזרו והמחירים עדיין גבוהים. צריך לזכור שגם עם המומנטום החיובי של הימים האחרונים, ההיצע עדיין לא מספיק גדול וככל שנתקדם לכיוון פסח והאביב, חברות נוספות יחזרו והמחירים ימשיכו לרדת".