הסגר, עם מגבלת 1,000 המטרים, הוא הזדמנות טובה עבורנו לחזור אל שלל הכתבות שפרסמנו בשנים האחרונות בערוץ החופש על אודות פנינות הטבע העירוניות.
מקריית שמונה ועד אילת. בחודש מאי מיפינו את הנקודות הטבעיות המעניינות מצפון ועד דרום. על הפרק: ואדיות הכרמל בחיפה, בריכת דורה בנתניה, אתר תל מיכל בהרצליה על 172 מיני הצמחים שבו, פארק החורשות בתל אביב, דיונות החול בחולון ועוד. לכתבה המלאה – הקליקו.
5 צפייה בגלריה
משפחת ברכיות בפארק הרצליה
משפחת ברכיות בפארק הרצליה
משפחת ברכיות בפארק הרצליה
(צילום: יחידת סקרי טבע עירוני, החברה להגנת הטבע)
בכתבה נוספת בנושא סיפרנו לכם על חורשת לנגה בזיכרון יעקב, בריכות החורף בקריית גת, הבאסה בהרצליה ועוד. לכתבה המלאה – הקליקו.
5 צפייה בגלריה
מרבד רקפות בחורשת לנגה
מרבד רקפות בחורשת לנגה
מרבד רקפות בחורשת לנגה
(צילום: יחידת סקרי טבע עירוניים, החברה להגנת הטבע)

הכלי שיסייע לכם

בחודש אוקטובר האחרון דיווחנו על מפה אינטראקטיבית חדשה של החברה להגנת הטבע שתעזור לכם לגוון את הסיבוב המשעמם מסביב לבית בטבע עירוני. המפה כוללת רשימה של כל הנחלים ואתרי הטבע שנמצאים במרחק של עד 1,000 מטר ממקום המגורים. היא מציגה את המרחק המדויק של האתרים מהבית שלכם, כך שבמקום רק לעשות סיבוב בשכונה תוכלו לצאת להתאוורר או לעשות ספורט יחידני בטבע, במסגרת המותר במגבלות הקורונה בסגר. לפרטים המלאים בכתבה – הקליקו.
5 צפייה בגלריה
נחל לוטם
נחל לוטם
הוואדיות של חיפה. נחל לוטם
(צילום: גלעד ילון)

לגלות את תל אביב

תל אביב זכתה לכתבה משל עצמה. על הפרק: מערות אפקה העתיקות ליד רמת אביב ג', עמק הנרקיסים בגבול רמת השרון, גבעת נפוליאון שמתחברת לפארק הירקון ועוד. לכתבה המלאה – הקליקו.
5 צפייה בגלריה
גבעת נפוליאון
גבעת נפוליאון
גבעת נפוליאון
(צילום: אסף רוזן)

לגלות את חיפה

גם חיפה זכתה לכתבה שעוררה את בלוטות הנוסטלגיה בקרב ילדיה. למי שגדל בחיפה, גרמי המדרגות הם חלק מהילדות. למי שרק קפץ לביקור זהו סוג של אטרקציה ומסלול טיול. אמיר שוורץ חזר אל עיר הולדתו וגילה שלרדת 1,000 מדרגות זה כמו לרכוב על אופניים: הרגליים אף פעם לא שוכחות. לכתבה המלאה – הקליקו.
5 צפייה בגלריה
סיור בשביל המדרגות בחיפה
סיור בשביל המדרגות בחיפה
אמיר מתחיל לרדת במדרגות. צל ירוק באמצע הקיץ
(צילום: אלעד גרשגורן)

מושלם למזג אוויר אפרורי

חלפו יותר משנתיים מאז שסיפרנו לכם על "הגן הנעלם" בכפר סבא. הגן, שהוזנח במשך שנים ארוכות, משתרע על פני כ-10 דונמים, ונטועים בו עצים עתיקים בני יותר מ-90 שנים. אל הגן מובילות שדרות ברושים ארוכות, שאמנם היו פוטוגניות יותר בעבר כשחצצו בין שטחי הפרדסים שאינם עוד, אך הן עדיין מרשימות. בשטח הגן גינות קקטוסים, צמחייה טרופית וצומח ים תיכוני, בנוסף לעצי אשכוליות אדומות וקלמנטינות. לא כל הצמחים המקוריים שרדו את שנות ההזנחה הארוכות, והבית הקטן וההיסטורי הושחת. את הפרדסים סביבו החליפו בתי שכונת "כפר סבא הירוקה". לסיפור המלא – הקליקו.

בואו נדמיין מציאות אחרת

על אף השפע שמשתקף מהרשימות הארוכות, אפשר לטפח יותר את השטחים הפתוחים. יעל זילברשטיין-ברזידה, מנהלת יחידת סקרי הטבע העירוניים בחברה להגנת הטבע, פרסמה בחודש נובמבר טור דעה בערוץ החופש ובו קראה לפתח את אתרי הטבע העירוניים.
לדבריה, "ככל שהרשויות המקומיות יתכננו וינהלו את השטחים הטבעיים בשטחם באופן מזמין יותר, עם הדרכות טבע ופעילויות מחקר, לימוד והסברה - כך יותר ויותר מטיילים יבחרו לטייל וליהנות בהם, במקום להידרש לצאת מהעיר וליצור לחץ מסיבי על שטחים פתוחים אחרים. יש דרישה אדירה לבילוי בחיק הטבע מהציבור הישראלי וראוי וצריך לתכנן את הטבע בעיר באופן שמשמר את הערכים הטבעיים שבו ומעצים אותם באופן שמאפשר לציבור ליהנות מהם". לטור המלא – הקליקו.